Muntumesc pentru raspuns! Am inteles ca nu e necesara intocmirea fisei postului, atributiile membrilor conducerii trebuind sa fie mentionate in contractul de mandat. (nu se afla la dosarele de personal ale directorilor, deci nu am am citit aceste contracte).
In contextul in care membrii conducerii societatii ( 4 directori, pe diferite functii ) au contractele individuale de munca suspendate deoarece isi desfasoara activitatea in baza unor contracte de mandat , trebuie sa le intocmim fise de post sau atributiile,obligatiile lor sunt cele mentionate in contractele de mandat ?
Am un salariat care are program de 4 ore/zi pentru studii , in perioada de dinainte de 2001 .
De asemenea,am si o salariata cu program de 4 ore/zi pentru crestere copil tot in perioada anterioara anului 2001.
Va rog sa ma lamuriti in ceea priveste calculul vechimii pentru pensie, in aceste doua situatii diferite.
Un fost salariat al societatii care este posesor al carnetului de munca de unde reiese vechimea sa in munca , solicita eliberarea unui document din care sa rezulte valoarea salariului lunar incasat si sumele platite la Bugetul de Asigurari Sociale aferente acestui salariu din toata perioada lucrata ( 1.07.1970 - 03.02.2004 ).
Mentionam ca fostul salariat este foarte recalcitrant, amenintator privind proces la adresa societatii daca nu-i eliberam aceasta adeverinta cu salariul efectiv incasat lunar din toata perioada lucrata ,el considerand ca salarizarea efectiva cuprinzand si un procent in functie de vechime,ii vor fi luate in calcul pentru pensie.
Cu alte cuvinte ,el solicita o adeverinta cu :
salariul lunar incasat (inscris in carnetul de munca pe care n-a vrut sa ni-l prezinte,insa mentioneaza seria si nr.in cerere), sumele platite la Bugetul de Asigurari Sociale aferente salariului si salariul efectiv incasat lunar in toata perioada lucrata.
Mentionam ca societatea noastra elibereaza tuturor fostilor salariati adeverinte cu sporurile cu caracter permanent avute (deci i-am intocmit si acestuia o adeverinta cu sporul de vechime (1.04.1992- 1.04.2001) de care a beneficiat conform actelor din arhiva) , conform Anexei nr. 15 din Normele metodologice la Legea 263/2010.
Va rugam sa ne precizati punctul Dvs.de vedere referitor la cererea fostului salariat, deoarece noi nu consideram oportun conform legii , eliberarea documentului cerut si cum sa formulam raspunsul corect , pentru a fi in legalitate.
Din ianuarie anul trecut s-a schimbat directorul general, fisele postului ramanand cu numele fostului director. Intre timp am avut doua controlale de la ITM,prima oara inspectorii de munca neconsiderand o problema faptul ca n-am schimbat fisele de post avand in vedere ca atributiile sunt aceleasi.
Nici noi nu consideram atat de relevant acest fapt (ceea ce ne-au cerut la al doilea control, schimbarea tuturor fiselor de post doar pentru acest aspect) , avand in vedere ca meseriile au ramas aleasi, iar salariati avem peste 100...).
Specificam ca am refacut fisele postului cand s-a schimbat meseria salariatului,locul de munca etc, dar in acest context considerati absolut necesara refacerea fiselor de post ?
Nu putem intocmi un act aditional prin care sa specificam schimbarea directorului sau o anexa...la fisa postului ? Daca este corecta ideea, va rog sa-mi dati o sugestie in privinta formularii.