avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1090 soluții astăzi
Forum Activitate LauraIoanaC

Activitate LauraIoanaC

Răspuns la discuția Punct de lucru
Teoretic, daca ai deschis punct de lucru, acolo iti desfasori activitatea, ergo acolo ar trebui sa existe principalele documente, printre care si un registru unic de control pentru pct de lucru (!!!!!) (pe langa cel ramas la sediul social). Din experienta vorbesc, nu stiu legal/fiscal cum este reglementat, dar din momentul in care am deschis punctul de lucru am avut controale exclusiv acolo. Avand in vedere ca sediul social este un apartament de unde toata lumea este plecata eventual chiar la punctul de lucru (adresa unde sunt angajatii desfasoara activitatea), daca vor sa va gaseasca in program vor fi nevoiti sa vina acolo.

Mult succes! :-)
Răspuns la discuția aippimm
La instiintarea aippimm nu se primeste raspuns. E am sunat sa intreb dupa ce am trimis notifivarea (in februarie) si au zis ca este primita. Poti incerca sa ii suni, insa poti sta linistit, daca e totul trimis este ok.
Răspuns la discuția Prelungire sediu social
Multumesc pentru raspuns, insa intrebarea nu era cat costa. Doream sa stiu daca ma pot obliga sa il inregistrez cu 3 ani inainte sa fie cazul.
Răspuns la discuția Deschiderea unui SRL-D
Teoretic, la deschiderea unui srl-d nu platesti absolut nimic. La RECOM Bucuresti iti ofera gratuit si consultanta in pregatirea dosarului.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
ionutiaz a scris:

Detin un teren intravilan(situat in mediul rural) destul de mare pe strada principala avand ca vecini alte locuinte, aici as vrea sa deschid un depozit materiale de constructii.
As dori ca inainte sa infiintez aceasta firma si sa ma apuc de treaba pe terenul respectiv sa aflu mai multe detalii:
1. Trebuie sa indeplinesc anumite conditii in acest domeniu de afaceri?, daca da, unde le pot gasi?
2. Imi trebuie acord de la vecini in situatia data?
3. Referitor la constructia pentru depozitarea materialelor, pentru inceput va fi mai putina marfa, dar o sa vindem ceea ce se cauta, usurel ne ridicam cu stocurile, asa, am vazut ca la unii nu au nici un fel de hala, acoperit pentru a depozita materialele, se impune o anumita constructie?, adica sunt obligat sa detin o hala sau sau un fel de copertina pentru a le depozita?
4. Imi trebuie acord de la politie sau pompieri?
5. Trebuie sa detin obligatoriu anumite lucruri cum ar fi birou administrativ sau grup sanitar?(afacerea se va desfasura pe acel teren cu acea constructie)
6. Ce societate imi recomandati?, voi fi actionar unic si administrator.
7.Unde pot gasi agenti sau distribuitori care sa-mi aduca marfa, de exemplu ciment, caramida etc ?(depozitele din oras lucreaza cu astfel de distribuitori si achita suma pentru produse lunar in functie de cum primesc de la clienti)
8. Ce mai trebuie sa detin daca am o firma, casa de marcat si mai ce sau cum?
9. Aici tot incerc sa inteleg, imi puteti explica care sunt taxele catre stat in functie de societatea comerciala pe care mio recoamandati(va rog sa va axati pe srl aici)
10. Referitor la angajati probabil vor fi 1 sau 2, pentru inceput mai multi nu.
Un sfat de la dvs, are rost sa ma "arunc" intr-o astfel de afacere?, potential in zona are deoarece in fiecare zi cate 2-3 masini de la aceste firme tranziteaza zona, multumesc, sper sa aveti rabdare sa imi cititi intrebarile, voi reveni pe parcurs ce imi amintesc si cu altele!


1. Depinde de materialele pe care doresti sa le comercializezi. De exemplu, pentru material lemnos ai nevoie de autorizatie de la Ocolul Silvic de care apartine locatia. Alte reglementari frecvente in domeniu: pentru materiale prafoase (ciment, var, adezivi) este recomandat sa ai suprafata betonata pentru respectarea prevederilor de mediu, etc.
2. Relatia cu vecinii poate fi stabilita direct la Recom. Eu am deschis punct de lucru pentru depozitarea materialelor si nu mi-au cerut. Doar am declarat pe.proprie raspundere ca nu sunt locuinte (un magazin si alt spatiu de depozitare). Daca ai case alaturi, este posibil sa ceara.
3. Hala nu este.nicidecum obligatorie. Spatiul de depozitare poate sa fie in aer liber, insa trebuie sa ai grija la conservarea produselor. Avand in vedere ca incepe toamna, s-ar putea sa economisesti mult facand un mini-sistem de protectie-betonare si acoperire cu folie groasa-pentru ca mare parte din produse sufera alterari importante daca se infiltreaza apa.
4. Nu, nu iti trebuie. Nu uita insa de masurile de siguranta verificate la controale: extinctoare, trusa medicala etc.
5. Nu stiu, nu am avut aceasta problema, insa un mic birou pentru facturare iti va fi foarte necesar.
6. SRL sau chiar SRL-D daca indeplinesti conditiile.
7. Aici iti pot raspunde din experienta: este foarte greu sa gasesti ccreditare in domeniu. Trebuie sa incepi sa rulezi putin pe firma inainte sa poti obtine un credit furnizor. Distribuitori sunt suficienti pentru toate produsele, insa nu stiu in ce masura poti primi creditare de la inceput.
8. Depinde. Daca vei vinde catre pers fizice, casa demarcat este obligatorie. Iti mai trebuie un soft de contabilitate daca vrei sa iti tii singur gestiunea (intrari si iesiri de marfa) sau un contabil care sa centralizeze facturile scrise de mana.

Orice afacere este riscanta si trebuie sa iti asumi asta indiferent de domeniu. Nu stiu in ce zona doresti sa o incepi sau care este piata catre care vei tinde. Per total este un domeniu nemuritor care trece printr-o pasa mai proasta.

Mult succes!
Buna ziua! Apelez si eu la membrii sufletisti ai comunitatii avocatnet pentru cateva raspunsuri pe care nu reusesc sa le gasesc nicaieri.

Am infiintat recent (anul trecut) un srl cu sediul social dat in folosinta printr-un contract de comodat pe o perioada de 5 ani. Anul acesta am hotarat sa incercam obtinerea unui credit (sub forma de leasing) pentru o perioada de 5 ani. Dupa multe documente predate, mi s-a cerut un act aditional de prelungire a sediului social ca sa acopere intreaga perioada de creditare. Am semnat un astfel de contract in luna aprilie anul curent cu proprietarul deoarece este periodic plecat din tara si contabilul m-a sfatuit sa il avem la dosar, preventiv (in ideea ca nu se mai intoarce probabil).

De cand am infiintat firma am reusit sa imi cumpar o garsoniera unde as vrea sa mut pe viitor sediul social. Mi-ar fi mult mai usor si pentru corespondenta si pentru declaratii. Nu m-am grabit deoarece 3 ani si jumatate mai pot folosi sediul vechi, in plus m-am ferit de costuri.

Intrebarea mea este urmatoarea: pot duce la societatea de leasing doar actul aditional semnat de ambele parti cu prelungirea, sau trebuie inregistrat si la recom? #-o
Sunt din cate inteleg cateva costuri suplimentare pe care nu as vrea sa le suport daca tot tin neaparat sa schimb sediul social anul viitor.

Va multumesc mult!