Chiar mă bucur că acest Forum devine mai dinamic, și se observă că fără discuții pe teme juridice, nu s-ar mai numi # avocatnet # ! Și nu s-a șters nicio postare (sper să se lase loc pentru discuții, chiar și în contradictoriu) !
Acum să revin la tema discuției... E evident că în orice țară totul se judecă după niște legi ? No Comment din acest punct de vedere.
Dacă într-un paragraf de lege scrie clar că se afișează la Avizier orice decizie (acolo nu spune că e vorba doar de anumite decizii), deci, implicit, și aceea cu salariile, mai ales dacă s-a angajat cineva (în cazul nostru, un avocat, plătit cu 1.000 lei - pentru a ajuta președinta la întocmirea de contracte, documente - w.t.f. ?!) după convocarea Adunării Generale !
E o decizie care privește Bugetul proprietarilor -
a nu se uita că toți cei care conduc o A.P. sunt angajații proprietarilor, care-i și plătesc să le gestioneze corect și la vedere orice cheltuială, mai ales cu salariile ! Apropo, la Adunarea Generală de pe 30.05.2015 am aflat, cu stupoare, că instalatorul are salariul de 1.300 lei, iar la întrebarea ce salariu are președinta, nu știa nici ea, nici contabila să ne spună (vă jur că așa s-a întâmplat, de am rămas mască toți, când se întreba una pe alta ce salariu are fiecare) !
Știu că legea spune că Bugetul de Venituri și Cheltuieli se votează în Adunarea Generală, de către membrii prezenți, 1/2 + 1, la Reconvocată. Dar ce ne facem dacă nici la următoarea AD. GEN. nu se votează angajarea acestui avocat, iar ca și consecință, la AD. GEN. de pe 30.05.2015, am votat toți, din ambiție (cu toate că membrii Comitetului Executiv votaseră cu 5 voturi pro-demitere, 1 împotrivă, și o abținere, dar acesta a fost până azi angajat și plătit), încheierea angajării aceluia, care mai lua bani și pe reprezentarea în procese (aici, nu prea e de comentat, doar că era un mic conflict de interese, pentru că era în slujba Președintei, nu a proprietarilor, și a trimis în judecată, fără temei, câteva familii) ?
Și acum citez pe @elga50@:
Nu stiu ce va inchipuiti dv. ca trebuie afisat pe toate geamurile asociatiei, dar cu siguranta salariile, nu. O data ce s-a votat aceasta suma, restul ar fi doar barfa. Felul cum in comitetul executiv se impart banii intre aceste functii platite nu este necesar de aflat si asta pentru ca dv., ca proprietar platiti cota-parte din anvelopa salariala.
Salariile si indemnizatiile nu sunt secrete, dar vi se pot comunica verbal, daca va intereseaza asa de mult.
Si ca sa va linistiti, va dau exemplul unei covrigarii de unde va cumparati un covrig sau zece. Ati pomenit ca undeva pe geamul covrigariei sa vedeti scris salariile angajatilor? Nu, desi in pretul covrigului le platiti si salariile lor. N-ati mai cumpara covrigii daca ati sti ca covrigarul sef are un salariu de 10 ori mai mare decât muncitorul care baga covrigii la copt ?
Nu încurcați activitatea unei covrigării cu una a unei Asociații de Proprietari mamut, cu 460 de proprietari, în 9 blocuri de 4 etaje și 28 de scări !
Acei angajați ai Asociației răspund în fața proprietarilor, care sunt ca niște angajatori, și care le asigură un salariu. Nu poți să-i minți sau să nu le comunici pe nicio cale cuantumul Bugetului de Venituri și Cheltuieli, pentru că orice sumă trebuie aprobată sau justificată, mai ales dacă o persoană a fost deja demisă prin votul majorității membrilor Comitetului Executiv (în 27 Iulie 2014), dar aceea e plătită în continuare, până-n 31 Mai 2015, nesocotind hotărârea acelor membri ai C.E. ! Ați spus ”Salariile si indemnizatiile nu sunt secrete, dar vi se pot comunica verbal, daca va intereseaza asa de mult.”
Am repetat de zeci de ori că la noi e o dictatură, Președinta A.P.71 ne-dându-ne voie nici să consultăm ORICE DOCUMENT al A.P., conform art.10 al Legii 230/2007, ce să mai zicem de respectarea Hotărârilor Adunărilor Generale sau afișarea acestora la Avizier ! Spuneți să ni se comunice verbal de către președintă ? Da, avem parte doar de țipete, istericale, uneori chiar violențe fizice și verbale mai ales asupra pensionarilor !
Ce treabă avem noi cu exemplul dat cu acea covrigărie (sau orice altă firmă), nici nu mă interesează salariul acelora, doar n-am pe nimeni care lucrează acolo ...
pe mine, ca proprietar, mă interesează ce se hotărăște de către Ad. Gen. sau de către Com. Ex., mai ales dacă sunt ”buzunărit”, fapt repetat de multe ori !
De-aceea e trecută ca o obligație, să se afișeze la Avizier și hotărârile Comitetului Executiv, dar mai ales hotărârile Adunării Generale, lucru care nu s-a făcut deloc, cei 460 de proprietari neștiind nicio activitate din cadrul A.P., ceea ce încalcă nu numai Art. 17 alin. (3) din H.G. nr.1588/2007 (DECIZIILE COMITETULUI EXECUTIV SE CONSEMNEAZĂ ÎN REGISTRUL DE DECIZII AL COMITETULUI EXECUTIV ȘI SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER) și art. 17 alin.(5) - COMITETUL EXECUTIV POATE ANGAJA PERSONAL SPECIALIZAT PENTRU ÎNDEPLINIREA ATRIBUTIILOR CE ÎI REVIN și adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizațiilor, remunerațiilor si al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenții civile de prestări de servicii, ÎN LIMITA BUGETULUI APROBAT DE ADUNAREA GENERALĂ -, alin.(9) - Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, membrii Comitetului Executiv, inclusiv președintele Asociației de Proprietari, răspund, personal sau solidar, după caz, în fața legii și a Proprietarilor, pentru daunele și prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat), ci și art.12 al H.G. nr.1588/2007 alin. c) și d) -
[ link extern ]
Dar cele mai importante articole de lege, sunt:
Art. 25 (4) Hotărârile Adunărilor Generale se consemnează în registrul de procese-verbale al Asociaţiei de Proprietari, se semnează de către toţi membrii Comitetului Executiv şi se comunică, în scris, tuturor proprietarilor. NICIODATĂ NU S-A COMUNICAT VREO HOTĂRÂRE A AD. GEN. TUTUROR PROPRIETARILOR, NICI MĂCAR PRIN AFIȘARE LA AVIZIER !
Art. 26. - Dacă o hotărâre a Adunării Generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a Asociaţiei de Proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia.
Art. 27. - Adunarea Generală a Proprietarilor membri ai Asociaţiei de Proprietari are următoarele atribuţii:
b) adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
c) adoptă şi modifică bugetele de venituri şi cheltuieli;
d) mandatează Comitetul Executiv reprezentat de preşedintele Asociaţiei de Proprietari pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a persoanei care ocupă funcţia de administrator imobile sau a altor angajaţi ori prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a clădirii.
Toate acestea se referă la cazurile expuse mai sus, cel cu angajarea fără aprobarea proprietarilor (mă refer la salariu) a unui instalator cu 1.300 lei și a unui avocat cu 1.000 lei (încă nu am informații dacă e brut sau net, dar nu contează, odată ce nu s-a băgat în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al anului trecut, mai ales că avocatul era angajat doar ... să-i scrie președintei documentele ce au legătură cu Asociația ?!), poate și a altora, de care chiar nu știm nimic.
REPET:
proprietarii se pot considera ca niște angajatori (patroni), odată ce au dreptul de a consulta ORICE DOCUMENT al Asociațiilor, deci, e evident că angajații lor, inclusiv președintele, trebuie să se conformeze întocmai lor și să informeze orice modificare apărută în Bugetul A.P. !
P.S. Rog mai ales pe @ELGA50@ să răspundă, referitor strict la paragrafele de legi expuse de mine mai sus, și să comentăm împreună dacă nu e puțin cam obligatoriu să răspundă, cel puțin Președintele, dar și Comitetul Executiv, de ascunderea unor informații care afectează bugetul fiecărui proprietar, aceștia fiind puțin cam obligați să afișeze orice are legătură cu banii luați de la proprietari, dar mai ales să le ceară acordul în Adunările Generale, urmate de hotărâri clare ... dar care în multe cazuri se dovedesc a fi luate în glumă, ulterior urmând procese care necesită cheltuieli inutile, cu Expertize Contabile scumpe, de evitat !
Orice ar fi, deviza celor angajați la Asociațiile de Proprietari ar trebui să fie:
mai mult respect pentru bugetul proprietarilor, dar și pentru aplicarea legilor pentru a nu fi contestate deciziile acestora, care sunt ca și angajatorii lor, și trebuie să dea dare de seamă pentru fiecare bănuț cheltuit. Cetățenii României sunt prea săraci să-și permită luxul de a cheltui bani pe o armată de angajați (și cu Contract de Muncă), care - ce fac ? - ne iau banii pe apa rece (+ pierderile aferente), pe curentul electric de pe scară, pe reparații (care sunt tot mai rare, pentru că deja s-au făcut repetat), și pe salariile angajaților - Președinte, Administrator, Cenzor, Avocat plătit cu 1.000 lei/lună, apoi cu 800 lei/lună, nemeritat (nu știm ce funcție deținea în cadrul A.P.), un instalator cu 1.300 lei/lună (?!) care, neavând activitate zilnică, taie frunzele din boscheții tuturor blocurilor (Halal salariu pentru a ... tăia frunză la câini !), femei de serviciu (vreo 7, cu 4-500 lei/lună), un fost instalator care s-a privatizat și ia lucrări de reparații diverse, fără licitație și fără garanție, etc.
Dacă nu pot să respecte minima legislație din domeniu, să-și dea demisia, și punem pe alții mai capabili, dar mulți trag cu dinții de scaun (sper că persoanele care participă la aceste discuții se exclud că ar face aceste lucruri, chiar refuz să cred asta) încălcând en-gros legile !