avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 534 soluții astăzi
Forum Activitate LIANARUS

Activitate LIANARUS

Am depus online Bilantul/2015 si am primit urmatorul raspuns:
Au fost identificate urmatoarele ERORI
E: validari globale
eroare atribut: caenE:atributul trebuie sa existe
Nu am mai patit asa ceva si habar nu am despre ce este vorba
Codul CAEN este trecut si e corect- daca despre el e vorba.
Poate ma ajuta cineva- multumesc
Multumesc - trecerea nu ma avantajeaza
Sunt microintreprindere care pana acum am platit impozit pe profit.Am cifra de afaceri > 65.000 Euro. Acum cifra de afaceri este < 100.000 euro . Este obligatoriu sa trec la impozitul pe venit? Eu as prefera sa raman la impozitul pe profit dar ma tem ca nu se poate. Nu pot sa aleg?


Bucatarul isi face in fiecare zi Fisa de productie unde trece felurile gatite,nr.de portii gatite si cantitatile de alimente folosite pentru fiecare preparat in functie de reteta.Cantitatile respective le opereaza apoi si in Fisele de magazie.La sfarsit de luna fac confruntarea cu evidenta din contabilitate iar la sfarsit de an fac inventar.
E o singura gestiune,un singur loc de depozitare, un singur raspunzator de toata marfa care intra sau iese din unitate- Dar e Cantina si nu Restaurant , se lucreaza intr-un singur schimb
si de regula stim dinainte cam ce avem de pregatit si pentru cate persoane.
Eu am o Cantina si tin o evidenta global -valorica.Toata materia prima care intra in cantina o receptionez la pretul de vanzare pt.alimentatie publica- adica cu adaos si TVA. si inregistrez fiecare Receptie in Raportul de productie la Intrari.
In retetar toate materiile prime care intra in componenta produsului servit de client (CIORBE,FRIPTURI,SOSURI,GARNITURI,SALATE,PAINE,APA,SUC) sunt la pretul de alimentatie publica si rezulta direct pretul produsului vandut.
Inregistrez toate intrarile pe 371, 378 si 44281

371 ----- 401 378 4428 si 44281 ------ 401 cu TVA de dedus
1000 400 406,45 193,55

La fiecare livrare se face BF , se inregistreaza pe casa de marcat si zilnic se inregistreaza
Z -tul in Raportul de productie la iesiri din gestiune
5311 ----- 707 4427
1000 ----- 806,45 193,55
Este mult mai simplu si fara atatea note de trecere .
Cumpar Smantana cu 7 lei(faraTVA). O receptionez cu 20 lei direct si o introduc in reteta de ciorba cu 20 de lei/kg.Daca vrea cineva sa cumpere numai smantana, de la mine o cumpara tot cu 20 lei.
Am in fiecare zi situatia valorica a stocului iar din Fisele de magazie situatia cantitativa pt.fiecare sortiment.
Descarcarea se face prin nota 607 378 4428 --------- 371
400 406,45 193,55 ------ 1000
M-am pensionat la limita de varsta dar lucrez in continuare.Am incheiat un nou CIM pe durata nedeterminata si platesc toate darile catre stat ( mai putin somajul).
Cand ar trebui sa cer recalcularea pensiei?
Multumesc.
Sunt Administrator unic la un SRL cu 10 asociati.Sunt si asociat majoritar.Am fost numita pe perioada nedeterminata prin Actul Constitutiv si am fost si salariata . Am ajuns la varsta pensionarii si odata cu Decizia de pensionare am incetat contractul de munca dar raman in continuare administrator unic. Intrucat sunt de profesie economist -cu studii superioare- pot sa inchei un CIM cu societatea pt.functia de Director economic (sau contabil sef ) si sa-mi semnez toate Situatiile si Declaratiile fiscale? Adica sa fiu Administrator unic numit de asociati prin Actul Constitutiv si Director economic angajat al firmei,retribuit cu un salar si cu plata tuturor obligatiilor care deriva de aici.Sa semnez Situatiile financiare in calitate de administrator si de director ec.
Astept cu interes parerea dvs.Multumesc.
Am marfa livrata catre un beneficiar-platitor de TVA - care a intrat in Insolventa.In luna Septembrie 2014,Tribunalul a aprobat Planul de reorganizare. In acest Plan se prevede restituirea doar in procent de 20% a datoriilor catre creditorii chirografari printre care ma numar si eu.Eu nu am primit Hotararea,nu am vazut-o si nu stiu care creditori si-au dat acordul - pe mine nu m-a intrebat nimeni -.Acum am primit o adresa de la firma in insolventa prin care imi comunica aceasta hotarare - dar nu mi-a trimis-o ca sa o vad si eu - si-mi cere un nr. de cont ca sa-mi faca acele plati de 20% din valoarea totala. Ce pot sa fac?
Pot sa ajustez baza de TVA pentru sumele care nu au fost prevazute in Planul de redresare?
Multumesc.Liana Rus
Sunt patronul unei firme mici si sunt salariat in firma. Am indeplinit varsta de pensionare 59 ani si 11 luni in luna Septembrie 2014 dar din neglijenta fata de mine, am depus dosarul de pensionare doar in 4 Noiembrie .
Ce implicatii poate avea faptul ca am depus Dosarul cu intarziere? Decizia de incetare a vechiului CIM am facut-o abia in 5 Noiembrie - cu Art.56,al.1,lit.c din Codul Muncii- si cu aceeasi data am incheiat un nou CIM dar pe durata determinata, pentru a ramane salariat in firma.
Dar aceste contracte le pot prelungii si peste 3 ani? Exista o alta solutie mai buna?
Ce sa fac cu luna Octombrie? Ma pot trece pe statul de salarii sau nu am dreptul
avand in vedere ca vechiul CIM a incetat de drept la 30.09(atingerea varstei de pensionare) iar noul CIM l-am incheiat abia in 5 Noiembrie cand m-am hotarat sa depun Dosarul de pensionare.
Va multumesc- Liana Rus