avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1802 soluții astăzi
Forum Activitate wxyz

Activitate wxyz

Buna ziua,

Daca am depus o reclamatie la ANPC si reclamatia a fost rezolvata, in mare, asa cum am cerut eu, mai pot avea unele pretentii fata de respectiva societate comerciala? In reclamatia mea, nu am specificat faptul ca daca problema o sa fie rezolvata problema asa dupa cum am cerut ANPC-ului nu urmeaza sa apelez si la alte cai legale impotriva lor. Pe mine ma intereseaza aceste lucruri pt. ca tocmai am primit o scrisoare de la ei prin care eram instiintat ca s-a inchis cazul pe cale amiabila prin urmatoarele operatiuni:
- acoperirea in totalitate a obligatiilor financiare ce decurg din utilizarea limitei de creditare de catre IFN
- creditarea contului cu suma de....
- inchiderea contului aferent cardului de credit.

Multumesc anticipat pentru ajutor!
Răspuns la discuția Card euroline
Si eu am avut probleme cu ei. La mine, dupa ce am platit rate cred ca timp de vreo zece ani pe un credit incheiat pe o perioada de 5 ani (limita de credit era de aprox. 3.000 de lei) am ajuns sa mai am de achitat catre ei o datorie de aprox. 6.000 de lei. Dupa o reclamatie la ANPC, mai am de luat de la ei aprox. 1.800 de lei (mi-au facut o reducere de aproape 8.000 de lei). In primul rand, mama ta ar trebui sa le trimita o cerere insotita de o copie a actului de identitate prin fax, e-mail sau posta (cel mai bine ar fi prin fax pt. ca prin fax cererea ajunge in acceasi zi la ei si exista si dovada textului trimis catre ei) prin care sa le ceara o copie a contractului incheiat cu ei si modul de calcul al datoriei totale (cum au fost aplicate dobanzile, penalitatile si comisioanele). Eu astfel am procedat inainte de a depune reclamatie la ANPC (in plus, i-am mai si sunat de vreo doua ori ca sa le cer contractul) si pt. ca nu mi-au raspuns la solicitari (mi-au trimis doar contractul, fara anexele despre care se vorbea in contract si fara modul de calcul al dobanzilor, penalitatilor si al comisioanelor).
In urma cu cativa ani am cumparat ceva in rate printr-un card de cumparaturi emis de un IFN. Dupa ce am platit foarte multi ani ratele lunare evidentiate pe extrasul lunar, am ajuns sa mai am de plata aproximativ 6.000 de lei, dublul limitei de credit (limita de credit era de aprox. 3.000 de lei). Cand i-am sunat sa le cer explicatii cu privire la respectiva datorie, mi-au zis ca am depasit limita de credit si ca astfel au fost aplicate penalitati lunare timp de cativa ani. Ca sa vad despre ce este vorba, in octombrie 2014 le-am cerut sa imi trimita o copie a contractului... Dupa vreo doua saptamani, am primit copia contractului pe adresa mea de e-mail... Dupa ce l-am citit si am vazut ca lipsesc anexele, i-am sunat (cam pe la inceputuul lunii noiembrie) si le-am cerut sa imi trimita si anexele. Bineinteles ca ei nu mi-au trimis anexele, desi, din cate stiu eu, un contract nu poate functiona fara eventualele anexe existente. Tot pe la inceputul lunii noiembrie, le-am trimis un fax prin care le-am cerut sa imi trimita modul de calcul al dobanzilor, penalitatilor si cum s-a ajuns sa mai am de achitat atat de mult. Bineinteles ca nici de aceasta data nu mi-au raspuns.
Dupa ce am vazut ca nu am primit niciun raspuns de la ei, cam prin data de 15-16 decembrie am depus o reclamatie la ANPC impotriva lor in care le-am explicat toata povestea si le-am cerut ca din moment ce nu exista alte documente cu privire la acel credit in afara de contract sau din moment ce ei ascund cu buna stiinta documente (printre ele fiind si posibilele anexe la contract), sa fie aplicate dobanzile, comisioanele si penalitatile descrise in contract (ca sa fiu sincer, nici pana astazi nu aflat daca exista sau nu anexe la contract). Din moment ce in contract nu era specificat in niciun fel ca dobanda de 32% se aplica anual, lunar sau zilnic, le-am cerut ca dobanda sa fie aplicata o singura data asupra intregii sume, nu anual cum au aplicat-o ei. La fel am cerut sa fie aplicate si penalitatile de 5% pt. depasirea limitei de credit pe care ei au aplicat-o lunar.
In urma cu vreo doua-trei zile am primit o scrisoar de la ei prin care eram instiintat ca mi-a fost inchis contul, asa dupa cum am cerut eu, fara sa imi fie comunicat si daca mai am ceva de plata sau nu. Pt. ca am stiut ce fel de specimene sunt, i-am sunat si tipa cu care am vorbit imi zice ca nu mai am de plata fata de ei si ca am de primit de la ei aprox. 1.800 de lei (cum ar veni, mi-au facut o reducere de aproape 8.000 de lei). De ce nu au scris in respectiva notificare ca mai am de incasat niste bani de la ei? Probabil ca sperau ca respectiva suma sa ramana la ei...

Intrebari:
1. Din moment ce nu am primit inca decizia ANPC-ului cu privire la aceasta reclamatie si din moment ce le-am cerut sa imi anuleze toate datoriile, pot sa ii dau in judecata sau sa incerc sa ma inteleg pe cale amiabila cu ei in schimbul unei sume de bani?
2. Cam cat credeti ca as putea sa le cer? La ce infractiuni intra respectivele fapte? Am dreptate ca se incadreaza la tentativa de inselaciune sau dubla tentativa de inselaciune?
3. Exista posibilitatea ca un avocat sa te reprezinte in schimbul unui procent din sumele castigate de pe urma unui asemenea proces?
4. Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz?
Răspuns la discuția Probleme card credit
In 2008 am retras ultimii bani de pe card.
Nu cred ca se poate aplica prescriptia, pt. ca eu am platit luna de luna, de atunci si pana in prezent (nu am fost raportat niciodata la biroul de credit).
Din cate vad la ei pe site si in anexa la contract, nu se specifica in niciun fel modul de calcul al penalitatii de 5% pt. depsirea limitei de credit. In acest caz, penalitatile ar trebui sa fie aplicate o singura data pe suma respectiva, nu lunar cum le aplica ei (eu asa inteleg lucrurile).
Buna seara,
Problema mea arata in felul urmator:
Prin 2007 mi-am cumparat ceva in rate prin intermediul unui card de credit (din cate vad, nu pot da numele respectivei societati). Dupa ce am cumparat respectivul produs, am mai si retras bani de pe card... De atunci, platesc in fiecare luna suma evidentiata ca minim de plata pe factura. Ieri, cand i-am sunat sa vad cum de am ajuns sa am o datorie de aprox. 6.000 lei catre ei, mi-au spus ca am depasit limita de credit de aprox. 3.000 lei si ca au fost aplicate penalitati pt. depasirea limitei de credit...
Intrebari:
1. Pt. ca (nu mai) am contractul incheiat intre mine si ei (din cate imi amintesc, nici nu am primit vreun exemplar al contractului), le pot cere sa imi trimita o copie a contractului? Daca da, au vreo obligati in a imi trimite o copie a acestuia?
2. Am gasit acasa o anexa a contractului primita prin posta la interval de vreo 2-3 ani de la incheierea contractului in care este prezentata o penalitate de 5% din valoarea cu care a fost depasita limita de credit, dar fara a se preciza daca este un procent care se aplica lunar sau daca este un procent aplicat o singura data pe intreaga suma. Din moment ce procentul nu este prezentat ca fiind o penalitate lunara, au dreptul de a aplica respectiva penalitate in fiecare luna?
3. Dobanzile pot fi aplicate si pe penalitati sau doar pe valoarea creditului? Din cate am vazut pe factura, dobanda este aplicata si pe penalitati.

Multumesc anticipat pt. ajutor!