Buna ziua!
Vă scriu pentru a solicita sprijinul dumneavoastră cu privire la o situație specifică întâlnită în cadrul companiei noastre, în contextul aplicării legislației privind suprataxarea contractelor part-time, reglementată prin OG nr. 16/2022.
Avem o salariată care este angajată cu contract individual de muncă pe durată determinată, având un timp de lucru de 10 ore pe săptămână. De asemenea, aceasta deține un certificat de handicap care atestă un grad de handicap accentuat.
În acest context, doresc să clarific dacă salariata respectivă se încadrează la excepțiile prevăzute de OG nr. 16/2022 în ceea ce privește suprataxarea contractelor part-time (salariatii sun persoane cu dizabilitati). Mai exact, dacă în cursul unei luni nu acumulează venituri care să atingă nivelul salariului minim pe economie, suntem obligați să achităm contribuțiile sociale și de sănătate raportate la nivelul salariului minim, sau dacă situația specifică – având în vedere statutul său de persoană cu handicap – o exclude de la această suprataxare?
Vă rugăm să ne oferiți un punct de vedere detaliat, bazat pe prevederile OG nr. 16/2022 și pe alte reglementări relevante. În cazul în care sunt necesare informatii suplimentare pentru analiză, vă stăm la dispoziție pentru a vi le oferi.
Vă mulțumesc anticipat pentru sprijinul acordat și aștept cu interes răspunsul dumneavoastră!
Cu respect,
Solicitare informații privind posibilitatea legală de obținere a codului CAEN pentru refacturarea energiei electrice
Stimați colaboratori,
Vă adresăm prezenta solicitare în vederea clarificării aspectelor legale referitoare la posibilitatea obținerii unui cod CAEN pentru activitatea de refacturare a energiei electrice de către societatea noastră.
Menționăm că:
1. Pe acoperișul imobilului deținut de societatea noastră sunt instalate panouri fotovoltaice, iar energia produsă este refacturată:
• către firma de furnizare a energiei electrice cu care avem contract de colaborare și care ne facturează energia consumată;
• către locatarii din cartierul de case care au contracte de închiriere încheiate cu societatea noastră.
2. Lunar, energia consumată ne este facturată de către furnizorul nostru, iar societatea o refacturează către clienții (persoane fizice și juridice) conectați la transformatorul de energie electrică, care se află în proprietatea noastră privată.
Având în vedere aceste aspecte, dorim să aflăm dacă:
• Societatea noastră poate să se înregistreze cu un cod CAEN specific activității de refacturare a energiei electrice la Registrul Comerțului, având în vedere că NU suntem înregistrați la nivel național ca furnizor de energie electrică.
• Care sunt cerințele legale și reglementările aplicabile în acest caz?
• Este necesară îndeplinirea unor condiții suplimentare pentru a desfășura această activitate în mod legal?
Apreciem sprijinul dumneavoastră în furnizarea unor informații complete și conforme cu legislația în vigoare, pentru a ne asigura că activitatea desfășurată respectă toate reglementările legale.
În cazul în care aveți nevoie de informații suplimentare sau de documentație suplimentară, vă rugăm să ne informați.
Vă mulțumim anticipat pentru colaborare și așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră.
Cu respect,
Valentin M
Stimate colaborator
Vă scriu pentru a solicita clarificări cu privire la următoarea situație:
Am o salariată însărcinată care, pe baza unei recomandări medicale legale emise de medicul curant, trebuie să își reducă programul de lucru de la 8 ore pe zi, la 6 ore pe zi din cauza riscurilor asociate sarcinii. Această recomandare prevede explicit că reducerea programului de lucru nu ar trebui să afecteze drepturile salariale și contractuale ale salariatei.
Avem rugămintea să ne confirmați:
1. Care sunt pașii legali și procedurali pe care trebuie să îi urmeze angajatorul pentru a implementa această modificare în conformitate cu legislația muncii?
2. Este necesară încheierea unui act adițional la contractul individual de muncă pentru reducerea programului de lucru?
3. Pe baza recomandării primite de la medicul specialist, trebuie modificat contractul prin act adițional în sensul că i se reduce timpul de lucru la 6 ore (implicit cu modificare în REVISAL) sau această reducere a timpului de lucru se face doar în baza unei decizii a angajatorului, având ca suport recomandarea medicală legală?
4. Care este baza legală pentru menținerea drepturilor salariale și a celorlalte beneficii contractuale în astfel de situații?
5. Există alte aspecte pe care trebuie să le avem în vedere pentru a respecta obligațiile legale ale angajatorului și pentru a proteja drepturile salariatei?
Apreciem sprijinul dumneavoastră în clarificarea acestei situații și așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră.
Stimată doamnă/Stimate domn,
Vă rog să mă sprijiniți cu informații privind cadrul legislativ sau actul normativ aplicabil în domeniul registrelor de intrare-ieșire. Am următoarele întrebări:
1. Care este actul normativ care reglementează utilizarea registrelor de intrare-ieșire?
2. În situația în care dețin mai multe puncte de lucru, este posibil să am un registru de intrare-ieșire la fiecare dintre acestea? Dacă da, cum trebuie numerotate aceste registre? De exemplu, poate un registru de intrare-ieșire de la punctul de lucru să înceapă cu același număr ca cel de la sediul social?
Vă mulțumesc anticipat pentru promptitudinea și sprijinul dumneavoastră!
Cu respect si stima
Buna ziua!
Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu legislatia relevanta aferenta caminelor de batrani pentru urmatoarele tari:
- Germania
- Elvetia
- Austria
Va multumesc!
Buna ziua!
Va rog sa imi psuneti si mie daca un ONG cu caracter religios are obligativitatea de a se inregistra la ANAF pentru sistemul E-factura? Mentionez ca acest ONG nu emite deloc facturi, doar primeste facturile e la utilitati.
Va multumesc!
Buna ziua!
Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea speta:
Situatie prezenta
- ONG-ul este asociatul unic al SRL-ului
- ONG-ul este condus de Consiliul Director care este format din 7 membri (presedinte, vicepresedinte, secretar si alti 4 membri)
Intrebare:
Avand in vedere ca ONG-ul este asociatul unic al SRL-ului, poate sa desemneze printr-o decizie interna sau procura notariala ca unul dintre membrii consiliului director (secretarul, de exemplu) sa reprezinte SRL-ul in fata organelor de control (pe partea de contabilitate, in mod special)?
Mentionez ca secretarul consiliului director al ONG-ului are studii superioare de contabilitate.
Va multumesc pentru raspuns!
Buna ziua!
Avem urmatoarele articole din Codul Civil:
CAPITOLUL II:Donaţia
SECŢIUNEA 1:Încheierea contractului
Art. 1011: Forma donaţiei
(1) Donaţia se încheie prin înscris autentic, sub sancţiunea nulităţii absolute.
(2) Nu sunt supuse dispoziţiei de la alin. (1) donaţiile indirecte, cele deghizate şi darurile manuale.
(3) Bunurile mobile care constituie obiectul donaţiei trebuie enumerate şi evaluate într-un înscris, chiar sub semnătură privată, sub sancţiunea nulităţii absolute a donaţiei.
(4) Bunurile mobile corporale cu o valoare de până la 25.000 lei pot face obiectul unui dar manual, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege. Darul manual se încheie valabil prin acordul de voinţe al părţilor, însoţit de tradiţiunea bunului...
I. Situatie prezenta:
- Avem un donator din Romania care doreste sa faca o donatie in bani care depaseste suma de 25.000 de lei.
Intrebare:
- Avand in vedere articolele mentionate mai sus din Codul Civil, atunci cand vorbim despre o donatie in bani care depaseste suma de 25.000 de lei, aceasta tranzactie trebuie autentificata la notar printr-un contract de donatie?
II. Situatie prezenta:
- Avem un donator din Romania care doreste sa faca donatii regulate in bani (anual) care depasesc la un moment dat suma de 25.000 de lei.
Intrebare:
- Avand in vedere articolele mentionate mai sus din Codul Civil, atunci cand vorbim despre o donatie in bani care la un moment dat depaseste suma de 25.000 de lei, aceasta tranzactie trebuie autentificata la notar printr-un contract de donatie?
- Avand in vedere articolele mentionate mai sus din Codul Civil, daca aceste sume sunt donate in transe (nu toata suma de peste 25.000 de lei dintr-o singura tranzactie), aceasta trebuie autentificata la notar printr-un contract de donatie?
III. Situatie prezenta:
- Avem un donator dintr-o alta tara (Germania) care doreste sa faca donatii regulate in bani (anual) care depasesc de fiecare data suma de 25.000 de lei. Donatia este facuta in euro si este de cel putin 5000 de euro de fiecare data.
Intrebari:
- Avand in vedere articolele mentionate mai sus din Codul Civil si situatia descrisa, aceste donatii facute din Germania trebuie autentificaate la notar?
- Daca da, unde anume la notar, avand in vedere ca vorbim despre o alta tara?
- Daca da, de asemenea, atunci cand se face autentificarea donatiei, este nevoie sa fie prezent si cineva din partea donatarului (celui care primeste donatia)?
- Exista posibilitatea ca aceste donatii sa fie facute in asa fel incat sa nu depaseasca suma de 25.000 de lei, in felul acesta donatia nemaifiind nevoie a se face la notar? Adica, donatiile in bani sa fie mereu facute in asa fel incat sa nu depaseasca suma de 25.000 de lei?
- Dar daca vorbim despre un donator care vrea sa fac donatie in bani dintr-o tara din Africa sau Australia? Care este procedura pe care trebuie sa o urmeze persoana respectiva, in asa fel incat sa fie in concordanata cu articolele mai sus mentionate?
Va multumesc frumos pentru ajutor!
Buna ziua! Va rog frumos sa imi spuneti si mie, conform reglementarilor legale din domeniu, care sunt conditiile de studii pentru o persoana sa detina functia de DIRECTOR SOCIETATE COMERCIALA. Mai simplu zis, poate o persoana care nu are studii superioare sa fie angajata cu functia aceasta, functie care sa se regaseasca in COR? Va multumesc pentru raspuns!