Acuzand sensibilitate dentara, dupa o plomba pusa cu o luna in urma, am revenit la cabinetul ce m-a tratat initial. Mi s-a facut o radiografie si s-a identificat o carie ce aparuse sub o plomba mai veche, la un alt dinte. Nervul acelei masele a fost salvat in urma cu 2 ani de catre un alt medic. Am intrebat inainte de a incepe procedura de curatare a cavitatii, daca este posibil sa fie afectat nervul in timpul acestei proceduri. Mi s-a confirmat cu foarte multa convingere ca sub nicio forma nu se va intampla asa ceva, ca se merge pe conservare.
Medicul, avand undeva, in jurul a 25-26 de ani, devenise agitat, discutand cu asistentul despre faptul ca isi dorea sa plece mai devreme acasa. In acelasi timp, isi dadea ochii peste cap de fiecare data cand acuzam durere si rugam sa-mi mai faca o anestezie.
Dupa ceva timp, in care imi curata dintele si discuta despre cat de rau ii pare ca nu poate pleca mai repede, ca trebuie sa stea dupa mine si implicitit asistentul dupa medic, a ajuns la nerv, moment in care mi s-a impus o obturatie de canal, ce ma costa de 4 ori mai mult si inca 2-3 sedinte la cabinet. Initial mi s-a spus ca ma va costa intre 600-700 de lei, in loc de 140 cat ar fi fost o simpla carie. Am platit inainte sa plec 270 de lei, urmand ca restul sa il achit la urmatoarele intrevederi,
Am sunat a doua zi sa fac o reclamatie si mi s-a propus o re-evaluare de catre un alt medic, in urma careia mi s-a propus un plan de tratament de un total de 1400 lei.
Sensibilitatea ce o acuzam initial, persista si dupa o saptamana jumatate, cred ca problema este alta, legata de prima plomba ce mi-a fost operata in clinica respectiva, plomba ce a cazut de vreo 4 ori in ultimii 3 ani din pricina fortelor aplicate pe dintele respectiv de catre bruxism. Ma trezesc cu dureri groaznice dimineata, ceea ce din nou ma face sa ma duc cu gandul la bruxism, decat la o masea ce nu mai are nerv.
Nu mi se pare firesc sa imi fie impusa o procedura de 1400 de lei, fara a-mi fi explicate riscurile in prealabil. Daca ar fi fost asa, as fi dorit sa mai consult o opinie.
Ma simt pacalita si simt ca trebuie sa platesc cu timp, bani si durere pentru neglijenta, graba, lipsa de comunicare si proasta instruire a unui medic novice.
Tin sa mentionez ca salariul l-am primit, lunar, in acesta perioada iar in contractul de munca este stipulat faptul ca acordarea bonusului este la discretia angajatorului iar regulile se pot schimba pe parcursul anului fiscal. Singurul lucru ce il avem la mana este faptul ca am fost mintiti in tot acest timp in legatura cu rezultatele si acordarea acelor sume de bani. Exista si alte solutii prin care sa putem recupera acei bani, din bugetul departamentului, etc.
In acest caz, se mai poate face ceva din punct de vedere legal?
Poate sa cerem un audit ca sa se explice exact ce s-a intamplat cu banii respectivi? Asta in conditiile in care trebuie sa credem un mail in care ni se spune ca nu s-a facut targetul, fara a ne fi explicate rezultatele.
Compania pentru care lucrez are sediul principal in Statele Unite. In contractul de munca este specificat un bonus trimestrial in functie de anumite performante. In anul fiscal 2017-2018 am primit bonusul pentru primele 2 trimestre. Apoi, spre finalul celui de-al treilea, am fost anuntati ca s-au facut niste greseli de calcul , dar ca se lucreaza la asta si vom primi banii respectivi la finalul lui August. Am cerut informatii in scris sau dovezi/confirmari si nu ni s-au oferit. Am suspectat ca este ceva la mijloc si a apelat la HR. Initial, acestia au parut foarte ingrijorati de aceasta situatie, ca apoi sa ne spuna ca nu se poate face nimic si ca cea mai buna solutie ar fi sa ne gasim un alt job. Tin sa mentionez ca dupa ce mai multe persoane au mers la HR, acestia au spus ca au luat situatia sub aripa proprie si vom primi banii negresit. In tot acest timp, din martie si pana acum, am primit tot felul de vesti, mai mult verbal, foarte putina informatie in scris. Managementul ne-a spus luna de luna ca vom primi banii respectivi la salariul urmator, iar in ziua de salariu nu aveau nicio explicatie valida pentru care acest lucru nu a fost indeplinit.
Urmand ca in aceasta dimineata sa primim vestea ca au mai facut niste calcule si nu vom primi nimic. Pana in momentul de fata, nu ni s-au comunicat rezultatele finale pentru munca noastra si nu ni s-a explicat intr-un mod coerent planul de bonusare. Ni s-a spus sa il acceptam, ca altceva nu avem de facut.
In tot acest timp, am fost mintiti. HR-ul a sprijinit angajatorul in aceasta minciuna, fara a ne oferi solutii. Am fost amenintati de catre management, ca daca cerem informatii de la alte persoane decat superiorul direct, vom fi dati afara.
HR-ul a refuzat o intalnire colectiva cu mai multi anagajati.
Ni s-a spus ca toata aprobarile necesare au fost primite si ar fi trebuit sa primim un raspuns din partea departamentului de Finance , ca se va efectua plata. Am dat un mail acestui departament si mi-au confirmat ca nu au idee despre ce este vorba, ca au mai cerut informatii si altor departamente si nu exista un caz deschis pe aceasta tema. Au spus ca indata ce primesc confirmare in scris, vor implementa aceste plati, fiindca ei nu au putere de decizie, ci doar implementeaza deciziile de mai sus venite.
Ultimul mail din partea managementului da vina pentru aceasta situatie pe departamentul de Finance, spunand ca acestia nu si-au dat aprobabrea pentru aceasta situatie.
Voiam sa cer un sfat... se poate face ceva in aceasta situatie? Daca facem o plangere colectiva sau angajam un avocat sa ne repezinte, avem vreo sansa de izbanda?
Daca vizualizeaza cineva competent acest post, va rog mult sa ma sfatuiti, cu administratori de bloc ce isi iau apararea unul altuia, m-am saturat sa discut :) Multumesc
Dupa cum ii spuneam si lui Vali, mai jos, haideti sa ne limitam la a oferi ceea ce se cere. Nu am adaugat acest post pentru a-mi fi puse la indoiala afirmatiile sau a mi se oferi raspunsuri irelevante. Stiti vorba aceea din batrani: daca nu ai ceva bun de spus, mai bine nu mai spui nimic? :) Eu caut solutii reale, palpabile, poate ati putea reveni cu sfaturi, daca ati trecut prin situatii asemanatoare, dar nu asa.
In orice caz, am sa va raspund totusi punctual:
1. Nu am sustinut niciodata ca as fi studiat legislatia care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Am recurs la aceasta solutie, postand porblema pe acest site. Un cetatean amabil mi-a recomandat asta si am profitat de sfat.
2. Administratorul de imobil este angajatul asociatiei,cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie : Ce ar trebui sa fac cu aceasta informatie?
3. Asociatia de proprietari prin regulamentul de ordine interioara poate dispune program deliniste care sa fie afisat la loc vizibil : exista un program de linsite, dupa cum am mentionat mai sus, insa acesta nu se respecta, iar administratia nu intervine in astfel de situatii.
4. Daca asociatia de proprietari nu are incheiat contract de prestari servicii pentru intretinere parti comune,aceasta nu este obligata sa puna la dispozitia locatarilor "mesteri" : Asociatia sustine ca a incheiat aceste contracte de prestari servicii. Toate aceste persoane isi castiga salariul dintr-o parte destul de mare din intretinerea achitata lunar de fiecare dintre locatari. In acest caz, de ce as plati pe altcineva, cand administratia ar trebui sa-mi puna la dispozitie un specialist? in final, se recurge oricum la aceasta solutie, dar nu pare a fi foarte corect.
5. Administratia asociatiei nu poate dispune de la sine putere masuri suplimentare pentru restrictionarea accesului in imobil Blocul dispune de interfon, dar acesta, precum si usile blocului sunt blocate cu caramizi si alte obiecte, de catre cei ce efectueaza reparatii in bloc. Destul de des, de la aceste blocaje, interfonul in sine nu mai functioneaza si nu mai tine deloc usa inchisa. Am cerut doar sa se puna niste afise care sa "ii sperie" un pic pe locatari, pentru a nu mai proceda in acest mod. Sau sa ne ajute sa gasim metode suplimetare de protectie.
6. Referitor la instalatul de apometre individuale Va invit sa nu mai faceti supozitii. Apometrele nu le-am instalat eu de capul meu. Ci m-am aliniat majoritatii ce aveau deja. Cu toate acesta, sistem pausal este folosit dupa cum doresc cei ce calculeaza cotele de intretinere.
7. Pentru solutionare incercati sa contactati reprezentantul legal al asociatiei de proprietari
In sfarsit de apropiem de ceva relevant in toata aceasta discutie. Eu nu stiu cine ar fi aceasta persoana si nu am cum/de unde afla. Aveti vreo sugestie?
As sugera totusi sa oferim raspunsuri coerente si relevante. Nu cred ca apeleaza nimeni la acest site, din lipsa de preocupatie, pentru a-i fi puse la indoiala spusele. Raspunsul dumneavoastra, este unul generat de o mentalitate tipic romaneasca. Preferati sa faceti "carcota", decat sa oferiti o solutie reala, sau macar sa puneti intrebari relevante pe subiectul deschis, ce ar conduce catre solutionarea cazului.
Desigur ca am sunat la usa vecinului, insa apartamentul este inchiriat in regim hotelier, iar in momentul acela nu se afla nimeni acolo.
Daca trebuie sa stiti, obiectul ce bloca teava, era chiar o bucata de material din care aceasta era alcatuita. A trebuit taiata in mai multe locuri, pentru a monta niste coate, iar o bucata de material a ramas pe interiorul acesteia, nepermintand circularea apei.
Am crezut ca se subintelege ca am incercat sa rezolv aceste probleme personal, apeland la administratie doar in ultima instanta. In momentul in care vecinii nu coopereaza, este normal ca o autoritate mai mare, administratia blocului sa intervina.
In orice caz, toate acestea erau cateva exemple de nereguli ce se intampla in blocurile din Bucuresti, sub administrarea unor persoane lipsite de etica profesionala, corectitudine si preocupate doar de beneficiile ce si le pot trage de pe spinarea unor oameni, aparent fara aparare.
De ani de zile ma "razboiesc" cu administratorul blocului. Doamna cu pricina, nu mi-a rezolvat sau nu s-a implicat in solutionarea niciuneia dintre probelmele semnalate.
Acum cativa ani, din pricina unei lucrari efectuate gresit pe partile comune ale blocului pe timpul verii, nu reuseam sa primesc caldura iarna. Una dintre tevi era blocata de un obiect, iar proprietarul nu a dorit sa permita accesul in apartament. Am sunat-o pe doamna administrator, rugand-o sa intervina. M-a asigurat ca se va rezolva, ca va da Asociatia de Proprietari in judecata pe cel ce nu permite accesul in bloc. In naivitatea mea, am crezut-o. Apoi, increzatoare, contand pe sprijinul administratiei, am inceput sa discut la un alt nivel cu celalalt proprietar. Numai ca acesta nu a dorit deloc sa permita accesul si mai mult decat atat, punea tot felul de piedici ca acest lucru sa nu se intample. Descumpanita, am apelat din nou la administratie. Doar ca de data asta se stia motivul pentru care sun si dintr-o data, nu mi-a mai raspuns la telefon. Initial imi dadea inapoi cate un sms, spunandu-mi ca nu mai are timp, ca este foarte ocupata, sa nu o mai sun, sa ii dau sms. Zis si facut, numai ca nu mai raspundea nici la mesaje. Am rezolvat problema singura, lipindu-i vecinului un afis cu un articol de lege ce spunea ca este ilegal sa nu permita accesul in apartamant pe probleme comune blocului.
Insa, de atunci, nu am mai dat de doamna administrator.
Incetul cu incetul, acesta si-a delegat tot felul de persoane sa-i faca treburile, astfel incat a devenit complet inaccesibila. In sensul ca, nu mai raspunde la telefon, la mail, nu a mai fost vazuta prin bloc. Problema este ca nici delegatii dansei nu isi mai fac treaba, nu mai raspund la telefon si nu rezolva niciodata nimic.
Problema principala este ca locuiesc intr-un bloc vechi, unde apar probleme in mod constant: o teava sparta, probleme cu apa, cu caldura, cu galagia.
Administratia ii lasa pe cei ce fac reparatii in bloc, sa foloseasca bormasinile chiar si de la ora 07:00 dimineata, chiar si in weekend, desi jos la avizier sunt postate niste anunturi cu programul de liniste. Insa in monetul in care vrei sa faci o reclamatie, nu ai cui...
In alta ordine de idei, daca reusesti sa depui o plangere/reclamatie la casieria blocului , nu sunt niciodata solutionate, asta daca nu cumva se fac pierdute si iti tipa in fata ca nu ai depus nimic. Trebuie sa fim tot timpul in defensiva, pe timpul si pe banii nostri...
Mai nou, a fost promovata doamna casier, cea care raspunde si la numarul de telefon pentru avarii si urgente. Doamna casier, care in 2 ani de zile, nu a avut niciodata sa dea rest. Dorea tot timpul sa lasi suma intreaga ca va fi scoasa din urmatoarea factura. Am facut o data aceasta greseala ca apoi sa constat ca nu s-a dedus nimic luna urmatoare. Cand am confruntat-o cu aceasta situatie (tot intr-un moment in care nu avea sa-mi dea rest) mi-a ras in fata, ca nu i-am lasat nimic extra, ca ea tot timpul da rest, in afara de aceasta data. Asa ca a trebuit sa urc inapoi acasa pentru a-i dovedi ca i-am lasat niste bani in plus. Cu chitantele in fata, mi-a spus ca este o greseala pe undeva , dar ea nu are ce face, ca doar nu imi va da banii napoi din propriul buzunar... unde de fapt, intrasera, in prima instanta, aceasta nepredand intreaga suma ce i-am lasat-o, ci doar ce era datorat.
Aceasta duduie a fost promovata. Acum, altcineva sta la casierie, in timp ce dansa raspunde la numarul pentru avarii si urgente. Insa, acum cateva saptamani, cand imi curgea apa din tavanul baii, ma rugam de ea sa-mi trimita un mester si sa-mi dea datele de contact ale celui de deasupra mea. Spunea ca a vorbit ea cu vecinul de deasupra si ca nu e de la el. Si am rugat-o atunci sa imi dea numarul de telefon, dar mi-a spus ca nu il are... Pesemne ca au avut o discutie telepatica.
Echipa de avarii si urgente... alta gluma proasta. Angajatii acestei echipe sunt in totalitate alcoolici si incompetenti. Oameni peste 50 de ani, ce miros a alcool de la o posta si incearca sa te faca de bani, pentru simplul fapt ca ti-au intrat in apartament si au realizat ca nu stiu despre ce este vorba sau cum ar putea ajuta. "Dar interventia, doamna? Cine o plateste?"
Cu siguranta toti acestia muncesc la negru, iar aceasta echipa a fost formata pentru a asigura un loc de munca "sefului specialist in avarii" cu care se plimba doamna administrator seara prin cartier. Acest domn, nu m-a ajutat niciodata cu nimic. Nici macar cand mi se lua apa si eram in dus. Il sunam sa il anunt ca nu era nicio reparatie programata pentru ziua respectiva si nu pot opri apa fara sa anunte cu un pliant la avizier cu macar 12 ore inainte.
De ceva timp incoace, prin bloc se perinda tot felul de personaje, fie ei clientii prostituatelor chiriase prin bloc sau chiriasi spontani ai apartamentelor inchiariate in regim hotelier (tin sa mentionez ca blocul se afla in inima Bucurestiului). Ieri, dupa ce usa mi-a fost incercata de 2 ori pe parcursul zilei, am sunat la nr de avarii, ca sa imi raspunda doamna casier. Am intrebat care sunt masurile de siguranta ce le putem lua si ce putem face in plus pentru siguranta proprietarilor. Mi-a spus ca nu stie ce sa-mi zica, urmand sa vorbeasca cu specialistul in avarii si sa revina la mine cu un raspuns. Cam acesta este raspunsul standard: doamna nu stie niciodata nimic, va trebui sa revina cu un raspuns. Raspuns ce se lasa asteptat cu orele, zilele, saptamanile, daca nu revin eu cu un telefon intre timp. Fericite sunt ocaziile in care imi si raspunde la al doilea telefon, stiind despre ce este vorba. In cazul in care face greseala sa raspunda si a doua oara, se enerveaza ca nu i-am dat suficient timp si ma mai amana cateva zile, pana nu mai raspunde deloc.
Am vrut sa ii reclam pe acesti oameni de multe ori, insa mi s-a ras in fata, cand am cerut contactele presedinteleui ascociatei. Nu vi le putem oferi, trebuie sa depuneti o cerere pentru o audienta. Unde? La administratie, unde se pierd cererile si reclamtiile , dupa bunul lor plac.
I-am amenintat cu controale, mi-au ras din nou in fata: "Un audit va costa mai mult pe tine decat pe noi".
Acum un an si ceva, au adaugat un fond suplimentar de reparatii, care ar fi trebuit sa ni se impute pentru cateva luni; reparatiile sunt invizibile, dar fondul ruleaza inca din buzunarele noastre.
Pentru a evita sumele exorbitante ce le achitam luna de luna pe apa curenta, mi-am montat apometre. Las hartia luna de luna in cutia de la administratie. Consumul meu este cam acelasi lunar, insa sumele ce le platesc pentru apa rece si calda, variaza lunar de la 50 la 150-200 de lei. Cand mai constat atfel de nereguli, intreb si eu de ce este asa. Mi se spune ca s-au spart niste tevi in bloc si a fost consumul de apa mai mare, asa ca l-au impartit intre toti locatarii. Dar oare nu ar trebui sa se imparta intre toti cei ce nu au montat apometre? Cu ce drept treci peste consumul meu real, fara ca macar sa ma informezi inainte, sa ceri o parere...
Sa nu mai deschid discutia despre sumele ce le platim luna de luna la intretinere. O persoana, in 2 camere de 40 m2, platesc in jur de 200 de lei pe timp de vara si pana la 600-700 de lei iarna...
Sunt toti mana in mana acolo, unul mai incompetent si mai hot decat altul. Iar noi, proprietarii, suntem ai nimanui; nu avem cui neplange, nu are cine sa ia masuri, parca e Vestul Salbatic , iar oamenii astia si-au facut propriile legi, pe care nimeni nu le poate disputa. Nu exista transparenta, corectitudine, respect sau bun simt.
Ce optiuni as avea in aceste conditii?
Sunteti cam ultima mea speranta in momentul de fata....
Multumesc frumos!
Proprietarul a fost notificat de catre administrator si specialistul in avarii al blocului.
Sesizarea din partea mea a fost facuta astfel incat voi fi scutita de la plata incalzirii pentru intreaga perioada, suma ce ii va fi imputata celuilalt proprietar.
Dar daca nici asa nu permite accesul, ce as putea face?
O plangere la politie ar fii oare relevanta in aceasta situatie?