avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1071 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Abuzuri facute de administratia blocului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Abuzuri facute de administratia blocului

Buna seara,

De ani de zile ma "razboiesc" cu administratorul blocului. Doamna cu pricina, nu mi-a rezolvat sau nu s-a implicat in solutionarea niciuneia dintre probelmele semnalate.
Acum cativa ani, din pricina unei lucrari efectuate gresit pe partile comune ale blocului pe timpul verii, nu reuseam sa primesc caldura iarna. Una dintre tevi era blocata de un obiect, iar proprietarul nu a dorit sa permita accesul in apartament. Am sunat-o pe doamna administrator, rugand-o sa intervina. M-a asigurat ca se va rezolva, ca va da Asociatia de Proprietari in judecata pe cel ce nu permite accesul in bloc. In naivitatea mea, am crezut-o. Apoi, increzatoare, contand pe sprijinul administratiei, am inceput sa discut la un alt nivel cu celalalt proprietar. Numai ca acesta nu a dorit deloc sa permita accesul si mai mult decat atat, punea tot felul de piedici ca acest lucru sa nu se intample. Descumpanita, am apelat din nou la administratie. Doar ca de data asta se stia motivul pentru care sun si dintr-o data, nu mi-a mai raspuns la telefon. Initial imi dadea inapoi cate un sms, spunandu-mi ca nu mai are timp, ca este foarte ocupata, sa nu o mai sun, sa ii dau sms. Zis si facut, numai ca nu mai raspundea nici la mesaje. Am rezolvat problema singura, lipindu-i vecinului un afis cu un articol de lege ce spunea ca este ilegal sa nu permita accesul in apartamant pe probleme comune blocului.
Insa, de atunci, nu am mai dat de doamna administrator.
Incetul cu incetul, acesta si-a delegat tot felul de persoane sa-i faca treburile, astfel incat a devenit complet inaccesibila. In sensul ca, nu mai raspunde la telefon, la mail, nu a mai fost vazuta prin bloc. Problema este ca nici delegatii dansei nu isi mai fac treaba, nu mai raspund la telefon si nu rezolva niciodata nimic.
Problema principala este ca locuiesc intr-un bloc vechi, unde apar probleme in mod constant: o teava sparta, probleme cu apa, cu caldura, cu galagia.
Administratia ii lasa pe cei ce fac reparatii in bloc, sa foloseasca bormasinile chiar si de la ora 07:00 dimineata, chiar si in weekend, desi jos la avizier sunt postate niste anunturi cu programul de liniste. Insa in monetul in care vrei sa faci o reclamatie, nu ai cui...
In alta ordine de idei, daca reusesti sa depui o plangere/reclamatie la casieria blocului , nu sunt niciodata solutionate, asta daca nu cumva se fac pierdute si iti tipa in fata ca nu ai depus nimic. Trebuie sa fim tot timpul in defensiva, pe timpul si pe banii nostri...
Mai nou, a fost promovata doamna casier, cea care raspunde si la numarul de telefon pentru avarii si urgente. Doamna casier, care in 2 ani de zile, nu a avut niciodata sa dea rest. Dorea tot timpul sa lasi suma intreaga ca va fi scoasa din urmatoarea factura. Am facut o data aceasta greseala ca apoi sa constat ca nu s-a dedus nimic luna urmatoare. Cand am confruntat-o cu aceasta situatie (tot intr-un moment in care nu avea sa-mi dea rest) mi-a ras in fata, ca nu i-am lasat nimic extra, ca ea tot timpul da rest, in afara de aceasta data. Asa ca a trebuit sa urc inapoi acasa pentru a-i dovedi ca i-am lasat niste bani in plus. Cu chitantele in fata, mi-a spus ca este o greseala pe undeva , dar ea nu are ce face, ca doar nu imi va da banii napoi din propriul buzunar... unde de fapt, intrasera, in prima instanta, aceasta nepredand intreaga suma ce i-am lasat-o, ci doar ce era datorat.
Aceasta duduie a fost promovata. Acum, altcineva sta la casierie, in timp ce dansa raspunde la numarul pentru avarii si urgente. Insa, acum cateva saptamani, cand imi curgea apa din tavanul baii, ma rugam de ea sa-mi trimita un mester si sa-mi dea datele de contact ale celui de deasupra mea. Spunea ca a vorbit ea cu vecinul de deasupra si ca nu e de la el. Si am rugat-o atunci sa imi dea numarul de telefon, dar mi-a spus ca nu il are... Pesemne ca au avut o discutie telepatica.
Echipa de avarii si urgente... alta gluma proasta. Angajatii acestei echipe sunt in totalitate alcoolici si incompetenti. Oameni peste 50 de ani, ce miros a alcool de la o posta si incearca sa te faca de bani, pentru simplul fapt ca ti-au intrat in apartament si au realizat ca nu stiu despre ce este vorba sau cum ar putea ajuta. "Dar interventia, doamna? Cine o plateste?"
Cu siguranta toti acestia muncesc la negru, iar aceasta echipa a fost formata pentru a asigura un loc de munca "sefului specialist in avarii" cu care se plimba doamna administrator seara prin cartier. Acest domn, nu m-a ajutat niciodata cu nimic. Nici macar cand mi se lua apa si eram in dus. Il sunam sa il anunt ca nu era nicio reparatie programata pentru ziua respectiva si nu pot opri apa fara sa anunte cu un pliant la avizier cu macar 12 ore inainte.
De ceva timp incoace, prin bloc se perinda tot felul de personaje, fie ei clientii prostituatelor chiriase prin bloc sau chiriasi spontani ai apartamentelor inchiariate in regim hotelier (tin sa mentionez ca blocul se afla in inima Bucurestiului). Ieri, dupa ce usa mi-a fost incercata de 2 ori pe parcursul zilei, am sunat la nr de avarii, ca sa imi raspunda doamna casier. Am intrebat care sunt masurile de siguranta ce le putem lua si ce putem face in plus pentru siguranta proprietarilor. Mi-a spus ca nu stie ce sa-mi zica, urmand sa vorbeasca cu specialistul in avarii si sa revina la mine cu un raspuns. Cam acesta este raspunsul standard: doamna nu stie niciodata nimic, va trebui sa revina cu un raspuns. Raspuns ce se lasa asteptat cu orele, zilele, saptamanile, daca nu revin eu cu un telefon intre timp. Fericite sunt ocaziile in care imi si raspunde la al doilea telefon, stiind despre ce este vorba. In cazul in care face greseala sa raspunda si a doua oara, se enerveaza ca nu i-am dat suficient timp si ma mai amana cateva zile, pana nu mai raspunde deloc.
Am vrut sa ii reclam pe acesti oameni de multe ori, insa mi s-a ras in fata, cand am cerut contactele presedinteleui ascociatei. Nu vi le putem oferi, trebuie sa depuneti o cerere pentru o audienta. Unde? La administratie, unde se pierd cererile si reclamtiile , dupa bunul lor plac.
I-am amenintat cu controale, mi-au ras din nou in fata: "Un audit va costa mai mult pe tine decat pe noi".
Acum un an si ceva, au adaugat un fond suplimentar de reparatii, care ar fi trebuit sa ni se impute pentru cateva luni; reparatiile sunt invizibile, dar fondul ruleaza inca din buzunarele noastre.
Pentru a evita sumele exorbitante ce le achitam luna de luna pe apa curenta, mi-am montat apometre. Las hartia luna de luna in cutia de la administratie. Consumul meu este cam acelasi lunar, insa sumele ce le platesc pentru apa rece si calda, variaza lunar de la 50 la 150-200 de lei. Cand mai constat atfel de nereguli, intreb si eu de ce este asa. Mi se spune ca s-au spart niste tevi in bloc si a fost consumul de apa mai mare, asa ca l-au impartit intre toti locatarii. Dar oare nu ar trebui sa se imparta intre toti cei ce nu au montat apometre? Cu ce drept treci peste consumul meu real, fara ca macar sa ma informezi inainte, sa ceri o parere...
Sa nu mai deschid discutia despre sumele ce le platim luna de luna la intretinere. O persoana, in 2 camere de 40 m2, platesc in jur de 200 de lei pe timp de vara si pana la 600-700 de lei iarna...
Sunt toti mana in mana acolo, unul mai incompetent si mai hot decat altul. Iar noi, proprietarii, suntem ai nimanui; nu avem cui neplange, nu are cine sa ia masuri, parca e Vestul Salbatic , iar oamenii astia si-au facut propriile legi, pe care nimeni nu le poate disputa. Nu exista transparenta, corectitudine, respect sau bun simt.
Ce optiuni as avea in aceste conditii?
Sunteti cam ultima mea speranta in momentul de fata....
Multumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 09:42, 27 Octombrie 2017
Ati abordat total eronat problema
1-
Am rezolvat problema singura, lipindu-i vecinului un afis cu un articol de lege ce spunea ca este ilegal sa nu permita accesul in apartamant pe probleme comune blocului.

daca sustineti ca ati studiat legislatia care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari nu ati aflat cine este reprezentantul legal al asociatiei de proprietari ?
2-Administratorul de imobil este angajatul asociatiei,cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie
3-Asociatia de proprietari prin regulamentul de ordine interioara poate dispune program deliniste care sa fie afisat la loc vizibil
Viata la bloc nu este intotdeauna pe cat de roz si de linistita ne-am dori,exista vecini mai putin civilizati,care nu sunt constienti ca locuiesc in imobil de locuit in comun si ca le le revine obligatia sa respecte normele de convietuit in comun
Vecinii nu ii alegem !
4-Daca asociatia de proprietari nu are incheiat contract de prestari servicii pentru intretinere parti comune,aceasta nu este obligata sa puna la dispozitia locatarilor "mesteri"
Este de preferat pentru a ju exista suspiciuni asupra probitatii profesionale,a meseriasilor ca fiecare locatar sa isi aduca specialistul care ii corespunde la exigente
5-Administratia asociatiei nu poate dispune de la sine putere masuri suplimentare pentru restrictionarea accesului in imobil
Daca proprietarii convin,se poate hotari instalarea de interfon,sistem de supraveghere,portar
6-Referitor la instalatul de apometre individuale
Studiati atent dispozitiile in vigoare si veti constata ca apometrele pot fi instalate si luate in evidenta numai daca majoritatea proprietarilor hotarasc instalarea acestora
Daca imobilul nu este contorizat atunci consumul individual se calculeaza in sistem pausal
7-Pentru solutionare incercati sa contactati reprezentantul legal al asociatiei de proprietari
La bloc solutionarea problemelor curente se realizeaza cu decenta,cu inteligenta si cu toleranta
Nu inteleg de ce ati asteptat sa va dea administratora numarul de telefon al vecinului de deasupra...normal ca nu poate sa-l dea fara acordul lui .Era mai simplu sa va duceti dvs la usa lui si sa-l intrebati daca are probleme cu sifonul din baie..
Ma intreb ce fel de ''obiect'' ar putea bloca teava de caldura...ati incercat dvs personal sa vorbiti cu vecinul respectiv?
As sugera totusi sa oferim raspunsuri coerente si relevante. Nu cred ca apeleaza nimeni la acest site, din lipsa de preocupatie, pentru a-i fi puse la indoiala spusele. Raspunsul dumneavoastra, este unul generat de o mentalitate tipic romaneasca. Preferati sa faceti "carcota", decat sa oferiti o solutie reala, sau macar sa puneti intrebari relevante pe subiectul deschis, ce ar conduce catre solutionarea cazului.
Desigur ca am sunat la usa vecinului, insa apartamentul este inchiriat in regim hotelier, iar in momentul acela nu se afla nimeni acolo.
Daca trebuie sa stiti, obiectul ce bloca teava, era chiar o bucata de material din care aceasta era alcatuita. A trebuit taiata in mai multe locuri, pentru a monta niste coate, iar o bucata de material a ramas pe interiorul acesteia, nepermintand circularea apei.
Am crezut ca se subintelege ca am incercat sa rezolv aceste probleme personal, apeland la administratie doar in ultima instanta. In momentul in care vecinii nu coopereaza, este normal ca o autoritate mai mare, administratia blocului sa intervina.
In orice caz, toate acestea erau cateva exemple de nereguli ce se intampla in blocurile din Bucuresti, sub administrarea unor persoane lipsite de etica profesionala, corectitudine si preocupate doar de beneficiile ce si le pot trage de pe spinarea unor oameni, aparent fara aparare.
Draga doamna Inocenta,

Dupa cum ii spuneam si lui Vali, mai jos, haideti sa ne limitam la a oferi ceea ce se cere. Nu am adaugat acest post pentru a-mi fi puse la indoiala afirmatiile sau a mi se oferi raspunsuri irelevante. Stiti vorba aceea din batrani: daca nu ai ceva bun de spus, mai bine nu mai spui nimic? :) Eu caut solutii reale, palpabile, poate ati putea reveni cu sfaturi, daca ati trecut prin situatii asemanatoare, dar nu asa.

In orice caz, am sa va raspund totusi punctual:
1. Nu am sustinut niciodata ca as fi studiat legislatia care guverneaza infiintarea,organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari. Am recurs la aceasta solutie, postand porblema pe acest site. Un cetatean amabil mi-a recomandat asta si am profitat de sfat.
2. Administratorul de imobil este angajatul asociatiei,cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie : Ce ar trebui sa fac cu aceasta informatie?
3. Asociatia de proprietari prin regulamentul de ordine interioara poate dispune program deliniste care sa fie afisat la loc vizibil : exista un program de linsite, dupa cum am mentionat mai sus, insa acesta nu se respecta, iar administratia nu intervine in astfel de situatii.
4. Daca asociatia de proprietari nu are incheiat contract de prestari servicii pentru intretinere parti comune,aceasta nu este obligata sa puna la dispozitia locatarilor "mesteri" : Asociatia sustine ca a incheiat aceste contracte de prestari servicii. Toate aceste persoane isi castiga salariul dintr-o parte destul de mare din intretinerea achitata lunar de fiecare dintre locatari. In acest caz, de ce as plati pe altcineva, cand administratia ar trebui sa-mi puna la dispozitie un specialist? in final, se recurge oricum la aceasta solutie, dar nu pare a fi foarte corect.
5. Administratia asociatiei nu poate dispune de la sine putere masuri suplimentare pentru restrictionarea accesului in imobil Blocul dispune de interfon, dar acesta, precum si usile blocului sunt blocate cu caramizi si alte obiecte, de catre cei ce efectueaza reparatii in bloc. Destul de des, de la aceste blocaje, interfonul in sine nu mai functioneaza si nu mai tine deloc usa inchisa. Am cerut doar sa se puna niste afise care sa "ii sperie" un pic pe locatari, pentru a nu mai proceda in acest mod. Sau sa ne ajute sa gasim metode suplimetare de protectie.
6. Referitor la instalatul de apometre individuale Va invit sa nu mai faceti supozitii. Apometrele nu le-am instalat eu de capul meu. Ci m-am aliniat majoritatii ce aveau deja. Cu toate acesta, sistem pausal este folosit dupa cum doresc cei ce calculeaza cotele de intretinere.
7. Pentru solutionare incercati sa contactati reprezentantul legal al asociatiei de proprietari
In sfarsit de apropiem de ceva relevant in toata aceasta discutie. Eu nu stiu cine ar fi aceasta persoana si nu am cum/de unde afla. Aveti vreo sugestie?
Daca vizualizeaza cineva competent acest post, va rog mult sa ma sfatuiti, cu administratori de bloc ce isi iau apararea unul altuia, m-am saturat sa discut :) Multumesc
Ultima modificare: Joi, 26 Octombrie 2017
locatar1, utilizator

Alte discuții în legătură

Plangere asociatie de proprietari bbbertmari bbbertmari Buna ziua! Parintii mei locuiesc la bloc si sunt acuzati de vecinul de deasupra si 2 vecini de palier ca fura apa. A fost verificat de administratora impreuna ... (vezi toată discuția)
Pierderi de apa fyorre fyorre Buna ziua! De cateva luni locuiesc intr-un bloc mic, cu 12 apartamente si in fiecare luna platesc pierderi 5-6 mc de apa. Doar ca eu nu cred ca acestea sunt ... (vezi toată discuția)
Cine si cum raspunde juridic de inlocuirea unei tevi de apa (sparte) intr-un bloc de proprietari ? Maria Burs Maria Burs Buna dimineata ! De un an de zile am semnalat administratorului si presedintelui blocului spargerea unei tevi, care a umezit unul dintre peretii WC-ului de ... (vezi toată discuția)