avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Abuzuri facute de administratia blocului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Abuzuri facute de administratia blocului

Buna seara,

De ani de zile ma "razboiesc" cu administratorul blocului. Doamna cu pricina, nu mi-a rezolvat sau nu s-a implicat in solutionarea niciuneia dintre probelmele semnalate.
Acum cativa ani, din pricina unei lucrari efectuate gresit pe partile comune ale blocului pe timpul verii, nu reuseam sa primesc caldura iarna. Una dintre tevi era blocata de un obiect, iar proprietarul nu a dorit sa permita accesul in apartament. Am sunat-o pe doamna administrator, rugand-o sa intervina. M-a asigurat ca se va rezolva, ca va da Asociatia de Proprietari in judecata pe cel ce nu permite accesul in bloc. In naivitatea mea, am crezut-o. Apoi, increzatoare, contand pe sprijinul administratiei, am inceput sa discut la un alt nivel cu celalalt proprietar. Numai ca acesta nu a dorit deloc sa permita accesul si mai mult decat atat, punea tot felul de piedici ca acest lucru sa nu se intample. Descumpanita, am apelat din nou la administratie. Doar ca de data asta se stia motivul pentru care sun si dintr-o data, nu mi-a mai raspuns la telefon. Initial imi dadea inapoi cate un sms, spunandu-mi ca nu mai are timp, ca este foarte ocupata, sa nu o mai sun, sa ii dau sms. Zis si facut, numai ca nu mai raspundea nici la mesaje. Am rezolvat problema singura, lipindu-i vecinului un afis cu un articol de lege ce spunea ca este ilegal sa nu permita accesul in apartamant pe probleme comune blocului.
Insa, de atunci, nu am mai dat de doamna administrator.
Incetul cu incetul, acesta si-a delegat tot felul de persoane sa-i faca treburile, astfel incat a devenit complet inaccesibila. In sensul ca, nu mai raspunde la telefon, la mail, nu a mai fost vazuta prin bloc. Problema este ca nici delegatii dansei nu isi mai fac treaba, nu mai raspund la telefon si nu rezolva niciodata nimic.
Problema principala este ca locuiesc intr-un bloc vechi, unde apar probleme in mod constant: o teava sparta, probleme cu apa, cu caldura, cu galagia.
Administratia ii lasa pe cei ce fac reparatii in bloc, sa foloseasca bormasinile chiar si de la ora 07:00 dimineata, chiar si in weekend, desi jos la avizier sunt postate niste anunturi cu programul de liniste. Insa in monetul in care vrei sa faci o reclamatie, nu ai cui...
In alta ordine de idei, daca reusesti sa depui o plangere/reclamatie la casieria blocului , nu sunt niciodata solutionate, asta daca nu cumva se fac pierdute si iti tipa in fata ca nu ai depus nimic. Trebuie sa fim tot timpul in defensiva, pe timpul si pe banii nostri...
Mai nou, a fost promovata doamna casier, cea care raspunde si la numarul de telefon pentru avarii si urgente. Doamna casier, care in 2 ani de zile, nu a avut niciodata sa dea rest. Dorea tot timpul sa lasi suma intreaga ca va fi scoasa din urmatoarea factura. Am facut o data aceasta greseala ca apoi sa constat ca nu s-a dedus nimic luna urmatoare. Cand am confruntat-o cu aceasta situatie (tot intr-un moment in care nu avea sa-mi dea rest) mi-a ras in fata, ca nu i-am lasat nimic extra, ca ea tot timpul da rest, in afara de aceasta data. Asa ca a trebuit sa urc inapoi acasa pentru a-i dovedi ca i-am lasat niste bani in plus. Cu chitantele in fata, mi-a spus ca este o greseala pe undeva , dar ea nu are ce face, ca doar nu imi va da banii napoi din propriul buzunar... unde de fapt, intrasera, in prima instanta, aceasta nepredand intreaga suma ce i-am lasat-o, ci doar ce era datorat.
Aceasta duduie a fost promovata. Acum, altcineva sta la casierie, in timp ce dansa raspunde la numarul pentru avarii si urgente. Insa, acum cateva saptamani, cand imi curgea apa din tavanul baii, ma rugam de ea sa-mi trimita un mester si sa-mi dea datele de contact ale celui de deasupra mea. Spunea ca a vorbit ea cu vecinul de deasupra si ca nu e de la el. Si am rugat-o atunci sa imi dea numarul de telefon, dar mi-a spus ca nu il are... Pesemne ca au avut o discutie telepatica.
Echipa de avarii si urgente... alta gluma proasta. Angajatii acestei echipe sunt in totalitate alcoolici si incompetenti. Oameni peste 50 de ani, ce miros a alcool de la o posta si incearca sa te faca de bani, pentru simplul fapt ca ti-au intrat in apartament si au realizat ca nu stiu despre ce este vorba sau cum ar putea ajuta. "Dar interventia, doamna? Cine o plateste?"
Cu siguranta toti acestia muncesc la negru, iar aceasta echipa a fost formata pentru a asigura un loc de munca "sefului specialist in avarii" cu care se plimba doamna administrator seara prin cartier. Acest domn, nu m-a ajutat niciodata cu nimic. Nici macar cand mi se lua apa si eram in dus. Il sunam sa il anunt ca nu era nicio reparatie programata pentru ziua respectiva si nu pot opri apa fara sa anunte cu un pliant la avizier cu macar 12 ore inainte.
De ceva timp incoace, prin bloc se perinda tot felul de personaje, fie ei clientii prostituatelor chiriase prin bloc sau chiriasi spontani ai apartamentelor inchiariate in regim hotelier (tin sa mentionez ca blocul se afla in inima Bucurestiului). Ieri, dupa ce usa mi-a fost incercata de 2 ori pe parcursul zilei, am sunat la nr de avarii, ca sa imi raspunda doamna casier. Am intrebat care sunt masurile de siguranta ce le putem lua si ce putem face in plus pentru siguranta proprietarilor. Mi-a spus ca nu stie ce sa-mi zica, urmand sa vorbeasca cu specialistul in avarii si sa revina la mine cu un raspuns. Cam acesta este raspunsul standard: doamna nu stie niciodata nimic, va trebui sa revina cu un raspuns. Raspuns ce se lasa asteptat cu orele, zilele, saptamanile, daca nu revin eu cu un telefon intre timp. Fericite sunt ocaziile in care imi si raspunde la al doilea telefon, stiind despre ce este vorba. In cazul in care face greseala sa raspunda si a doua oara, se enerveaza ca nu i-am dat suficient timp si ma mai amana cateva zile, pana nu mai raspunde deloc.
Am vrut sa ii reclam pe acesti oameni de multe ori, insa mi s-a ras in fata, cand am cerut contactele presedinteleui ascociatei. Nu vi le putem oferi, trebuie sa depuneti o cerere pentru o audienta. Unde? La administratie, unde se pierd cererile si reclamtiile , dupa bunul lor plac.
I-am amenintat cu controale, mi-au ras din nou in fata: "Un audit va costa mai mult pe tine decat pe noi".
Acum un an si ceva, au adaugat un fond suplimentar de reparatii, care ar fi trebuit sa ni se impute pentru cateva luni; reparatiile sunt invizibile, dar fondul ruleaza inca din buzunarele noastre.
Pentru a evita sumele exorbitante ce le achitam luna de luna pe apa curenta, mi-am montat apometre. Las hartia luna de luna in cutia de la administratie. Consumul meu este cam acelasi lunar, insa sumele ce le platesc pentru apa rece si calda, variaza lunar de la 50 la 150-200 de lei. Cand mai constat atfel de nereguli, intreb si eu de ce este asa. Mi se spune ca s-au spart niste tevi in bloc si a fost consumul de apa mai mare, asa ca l-au impartit intre toti locatarii. Dar oare nu ar trebui sa se imparta intre toti cei ce nu au montat apometre? Cu ce drept treci peste consumul meu real, fara ca macar sa ma informezi inainte, sa ceri o parere...
Sa nu mai deschid discutia despre sumele ce le platim luna de luna la intretinere. O persoana, in 2 camere de 40 m2, platesc in jur de 200 de lei pe timp de vara si pana la 600-700 de lei iarna...
Sunt toti mana in mana acolo, unul mai incompetent si mai hot decat altul. Iar noi, proprietarii, suntem ai nimanui; nu avem cui neplange, nu are cine sa ia masuri, parca e Vestul Salbatic , iar oamenii astia si-au facut propriile legi, pe care nimeni nu le poate disputa. Nu exista transparenta, corectitudine, respect sau bun simt.
Ce optiuni as avea in aceste conditii?
Sunteti cam ultima mea speranta in momentul de fata....
Multumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 09:42, 27 Octombrie 2017
Se pare ca suntetia pus pe cearta...v-am intrebat ce obiect ar putea bloca o teava tocmai ca sa-mi dau seama unde ar fi problema....Nu s-a subinteles din postarea dvs...asa ca v-ati suparat degeaba.Mentalitatea de ''carcota''....nu stiu cine o are pe aici.
Vi s-a raspuns ca ''Administratorul de imobil este angajatul asociatiei,cu limita de competenta de executie hotarari ale adunarii generale,decizii ale comitetului executiv si ale presedintelui de asociatie''....asta inseamna ca nu cu administratorul trebuie sa stati de vorba,el nu are nicio putere de decizie.Administratorul incaseaza,calculeaza intretinere si executa deciziile comitetului executiv.Dvs trebuie sa va adesati presedintelui.Acesta conduce asociatia,impreuna cu comitetul.
Teava aceea blocata este parte comuna,luati legatura cu presedintele.Cand mai faceti sesizari,nu le duceti la casierie (nu are nicio treaba cu reclamatiile),le duceti la presedinte.Acesta trebuie sa va dea numar de inregistrare si un raspuns in 30 de zile.
Cand platiti intretinerea,sa-i spuneti casierei sa va taie chitanta pe toata suma...daca aveti de plata 132.85 lei...si-i dati 133...pe atat trebuie sa va taie chitanta.
'' Cu ce drept treci peste consumul meu real, fara ca macar sa ma informezi inainte, sa ceri o parere...'' Daca sunt pierderi de apa,acestea se impart la toate apartamantele,chiar daca sunt contorizati sau nu,pe cota parte indiviza.
''. O persoana, in 2 camere de 40 m2, platesc in jur de 200 de lei pe timp de vara si pana la 600-700 de lei iarna... '' Pe timp de iarna este si caldura pusa la plata...dar mi se pare totusi cam prea mult...nu stiu cum arata listele la dvs...ca sa va spun ce este corect si ce nu.
''Ce optiuni as avea in aceste conditii?''....pana in luna martie anul viitor se va tine Adunarea Generala....aveti ocazia sa schimbati ceva,puteti sa fiti chiar dvs presedinte.
Ultima modificare: Vineri, 27 Octombrie 2017
vali m, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pierderi de apa fyorre fyorre Buna ziua! De cateva luni locuiesc intr-un bloc mic, cu 12 apartamente si in fiecare luna platesc pierderi 5-6 mc de apa. Doar ca eu nu cred ca acestea sunt ... (vezi toată discuția)
Plangere asociatie de proprietari bbbertmari bbbertmari Buna ziua! Parintii mei locuiesc la bloc si sunt acuzati de vecinul de deasupra si 2 vecini de palier ca fura apa. A fost verificat de administratora impreuna ... (vezi toată discuția)
Cine si cum raspunde juridic de inlocuirea unei tevi de apa (sparte) intr-un bloc de proprietari ? Maria Burs Maria Burs Buna dimineata ! De un an de zile am semnalat administratorului si presedintelui blocului spargerea unei tevi, care a umezit unul dintre peretii WC-ului de ... (vezi toată discuția)