Angajatul doreste sa aiba calitatea de pensionar si sa fie si angajat. Are un nou contract..
Asta posteaza specialistii in legislatia muncii pe grupuri specifice, apare si in Codul muncii acel articol care face referire la incheierea contractulul de munca pe perioada determinata ptr. pensionarii care pot cumula pensia cu salariul.
Ei explica ca angajatul trebuie sa aleaga intre pensie si salariu si nu se mai poate cumula decat daca incheie cim pe perioada determinata cu prelungire anuala cu acordul angajatorului conf. ''art 46 (2) Persoanele asigurate în sistemul public de pensii care îndeplinesc condițiile de înscriere la pensie prevăzute la alin. (1) pot opta între acordarea pensiei pentru limită de vârstă și continuarea activității, cu acordul anual al angajatorului, până la împlinirea vârstei de 70 de ani.''
Angajat care indeplineste conditiile de pensionare la limita de varsta in Mai 2024, incetat cim la data indeplinirii varstei, revine in August cu decizia de pensionare si i se face angajarea.
Nelamurirea este daca i se face cim pe perioada deteminata conf. art. 83 lit. g din Codul muncii, cu prelungire anuala timp de 5 ani (desi in Codul muncii scrie scrie cim pe perioada determinata max 36 luni, nu 5 ani) sau este pensionat pe legea veche unde poate avea un nou cim pe perioada nedeterminata?
Noua lege a pensiilor care intra in vigoare de la 01.09.2024, se aplica si persoanelor care in perioada 01.01.2024-31.08.2024, indeplinesc conditiile de pensionare la limita de varsta si depun dosarul in aceasta perioada?
Dar unui angajat care reia activitatea după 2 ani de concediu crestere copil, este obligat angajatorul sa-i modifice salariul cu o valoare peste minim?
Cornel Vasile a scris:
angajatorul are obligatia sa ii acorde salariul minim .
Buna ziua. Angajat cu o vechime de peste 24 luni in societate, inceteaza contractul si revine peste o luna sau mai multe luni cu o noua angajare.
Ce salariu de incadrare este corect sa aiba, salariul minim sau peste minim? Multumesc.
Buna ziua! Angajat cu accident vascular, a fost in concediu medical 1 an, pana la 31.10.2023. Angajatul nu mai poate lucra, doreste sa se pensioneze pe caz de boala, si-a depus actele din septembrie 2023, abia pe 27.11,2023 a fost chemat la comisia de evaluare, inca nu a primit decizia de invaliditate. Pana ii vine decizia, nu stiu cat dureaza, ma gandesc sa-l las in concediu de odihna, pana se epuizeaza, dupa care concediu fara plata, angajatul nu mai vine la seriviciu. Cand vine decizia, ii incetez contractul la data comunicarii. A mai avut cineva situatie de genul? Multumesc.
Avem un angajat caruia timp de cateva luni nu-i apare bifa pe functie de baza in d112, asa s-a preluat din programul de salarizare, am observat intamplator. Salariatul are contract cu norma intreaga si venit brut 8700 lei, pe stat totul s-a calculat normal, a primit si tichete de masa.
Stie cineva daca implica ceva treaba asta sau are repercusiuni? Este necesar sa fac rectificative?
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.