avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 506 soluții astăzi
Forum Activitate avramo

Activitate avramo

O firmă a fost radiată în anul 2013. Ulterior, în anul 2016, prin hotărâre judecătorească, Rezoluția ONRC de radiere a fost anulată. Firma deține un teren, pentru care s-a plătit în această perioada (2013-2016) impozitul de către o persoană fizică, iar acum Primăria solicită achitarea impozitului retroactiv de către firmă.
Vă rog sa-mi comunicați dacă solicitarea primăriei este legală.
O persoana este beneficiara prevederilor Decretului Lege nr. 118/1990 republicat, conform căruia este scutită de la plata impozitelor şi taxelor locale. Aceasta este proprietara unui imobil casă de locuit şi teren dar foloseşte si un teren aferent casei aflat în proprietatea Statului Român.
În conformitate cu art.284 alin.1, 6 şi 7 din Codul Fiscal, persoanele fizice beneficiare al Decretului Lege nr.118/1990, sunt scutite de impozitul pe clădiri pentru o singură locuinţă situată la adresa de domiciliu şi pentru impozitul pe terenul aferent acesteia.
Primaria refuza scutirea de la plata pentru terenul aflat in proprietatea Statului Roman, insa aceasta suprafaţă face parte din terenul aferent casei de locuit.
Intreabarea mea este daca Primaria este sau nu obligata sa acorde scutirea de la plata impozitului/taxei pe intreg terenul aferent casei folosita ca domiciliu de catre persoana in discutie.
Mi s-a pus poprire pe salariu pentru neplata impozitelor locale. M-am adresat instantei pentru anularea deciziilor de impunere si ridicarea popririi, am ridicat certificatul de grefa si l-am depus la primaria in cauza. Cu toate acestea se refuza ridicarea popririi, iar eu nu pot sa imi ridic salariul. Ce pot sa fac in aceasta situatie? Nu pot sa astept sa-mi ridic salariul pana la solutia finala a instantei de judecata. Nu am din ce trai atata timp.
Am depus dosarul pentru incadrarea in grad de handicap. Comilia de Evaluare a Persoanelor adulte cu Handicap Judeteana m-a incadrat gresit. In urma contestatiei depuse, Comisia Superioara de Evaluare m-a incadrat in grad de handicap grav cu asistent personal. Valabilitatea certificatului: Permanent de la data de 10.04.2014. Decizia de la Comisia Superioara mi-a fost comunicata la sfarsitul lunii septembrie 2014, La inceputul lunii octombrie am depus documentele la Primarie pentru acordarea indemnizatiei pentru asistent personal. In dispozitia primita se arat ca drepturile mi se acorda incepand cu 01.11.2014. Ce trebuie sa fac pentru a beneficia de aceste drepturi incepand cu data de 10.04.2014, conform Certificatului de Handicap? Mentionez ca in toata aceasta perioada aprilie - septembrie 2014 contestatia mea se afla in curs de solutionare la Comisia Superioara de Evaluare.
Am depus dosarul pentru incadrarea in grad de handicap. Comilia de Evaluare a Persoanelor adulte cu Handicap Judeteana m-a incadrat gresit. In urma contestatiei depuse, Comisia Superioara de Evaluare m-a incadrat in grad de handicap grav cu asistent personal. Valabilitatea certificatului: Permanent de la data de 10.04.2014. Decizia de la Comisia Superioara mi-a fost comunicata la sfarsitul lunii septembrie 2014, La inceputul lunii octombrie am depus documentele la Primarie pentru acordarea indemnizatiei pentru asistent personal. In dispozitia primita se arat ca drepturile mi se acorda incepand cu 01.11.2014. Ce trebuie sa fac pentru a beneficia de aceste drepturi incepand cu data de 10.04.2014, conform Certificatului de Handicap? Mentionez ca in toata aceasta perioada aprilie - septembrie 2014 contestatia mea se afla in curs de solutionare la Comisia Superioara de Evaluare.