Buna ziua. Recent am încheiat un contract de colaborare cu o firmă din afara UE pentru prestarea de servicii( gen evaluare reclame online). Proiectele vor fi sporadice, în sensul că pe parcursul a șase luni pot fi proiecte deschise tot timpul, sporadic sau deloc). Intrebarea mea este:
- cum declar aceste venituri
- cum se impoziteaza
-este necesar să mă fiscalizez( PFA) sau pot sa prestez ca si persoana fizica in baza contractului încheiat?
Multumesc.
Doresc sa înființez o entitate juridică cu următoarele activitati:
- prestări servicii cosmetice Si tatuaje
- magazin online produse cosmetice vanzare si distributie produse import extra comunitare
Cumpărătorii vor fi atât persoane fizice cat si pfa-uri sau SRL- uri care vor revinde produsul in saloane.
Intrebari:
1. Ce este mai avantajos SRL sau PFA
2. Ce coduri caen sunt necesare
3. Pt a vinde produsele in salonul unde prestez eu servicii de cosmetica prin contract inchiriere, trebuie să am cod caen vanzare produse cosmetice in mag specializate? La fel si pfa-urile care cumpără de la mine si revand clienților?
Buna ziua,
Ma confrunt cu următoarea situație în legătură cu care as aprecia foarte mult dacă mi-ati oferi niste informatii.
Activitatea societății este comerț marfa produsă în China și vândută pe Amazon SUA. Am hotarat sa transfer stocul de marfa in Romania pentru a fi vândută aici. Am inițiat deja procesul in sensul ca am transferat marfa de la depozitul Amazon la un alt depozit din SUA, care va trimite marfa către Romania.
Documentele pe care le am acum sunt: factura marfa de la producător cu numarul total de produse, rapoarte Amazon referitoare la vanzari și stoc rămas.
Intrebarea mea este: care sunt documentele necesare care trebuie să însoțească marfa din SUA in Romania?
Multumesc mult!
Nelamurirea continua
1. Eu mi-am dat acordul prin semnarea fisei postului si a RI sa muncesc la punctul de lucru din orasul in care locuiesc. Am fost de acord cu modificare locului de munca. Nu la cererea mea. Fara delegare, fara detasare.
2. Acum, dupa terminarea CCC, cand nu mai exista punctul de lucru sunt obligata sa merg sa muncesc la sediu. Ca asa scrie in cim. La 500 de km de orasul in care locuiesc si unde am locuit la momentul angajarii. Activitatea mea s-a desfasurat inca de la inceput in orasul in care locuiesc. Conditii echivalente nu presupune conditiile in care am lucrat efectiv?.
Acum daca ma gandesc bine, stiu de ce apare loc de munca la sediu. Pt a nu depasi nr de 5 angajati la punctul de lucru la data respectiva.
Angajarea mea s-a dorit clar pentru desfasurarea activitatii la punctul de lucru. Specificare locului de munca la sediu a fost doar un artificiu a lor. Pe care eu l-am acceptat. Iar acum, nu am decat sa suport consecintele prostiei mele. Inteleg bine?
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste lamuriri pentru urmatoarea situatie: sunt angajata unei companii cu sediul in orasul X. In contractul meu de munca scrie ca imi desfasor activitatea la sediu si pe teren. In realitate eu mi-am desfasurat activitatea timp de mai mult de 1 an de zile in orasul Y in care locuiesc, unde avea un punct de lucru. Fara detasare sau delegare. Nu detin si nu cunosc Regulamentul Intern, fisa postului sau alte acte aditionale. Punctul de lucru s-a inchis pe perioada CCC. Acum mi se cere sa ma prezint la munca la sediu.
Intrebari:
1. Sunt obligata sa merg sa muncesc acum la sediu asa cum apare in c.i.m? Daca refuz, pot fi concediata?
2. Ce acte si proceduri fac posibila desfasurarea muncii in alt oras decat e prevazut in CIM? Este necesara o delegare, detasare sau doar fisa postului si R Intern?
Multumesc
Multumesc pentru raspunsuri si imi cer scuze pentru inserarea citatului.
In continuare mai am cateva nelamuriri
1 In CIM propus de noua firma, programul de munca este l-v 10-18. In Regulamentul intern, care probabil mi se va aduce la cunostinta imediat dupa inceperea activitatii, este un cu totul alt program, in ture. Ce fac in aceasta situatie, spun ca nu suntde acord cu RI avand in vedere ca am stabilit alt program in CIM?
2. In CIM propus de noua firma la alte clauze este trecut si faptul ca in cazul incetarii activitatii din orice motiv, in primele 6 luni, anjajatul beneficiaza de o anumita suma.
In RI nu apare aceasta clauza. Apare doar ca un cazul incetarii activitatii din motive neimputabile angajatului i se vor acorda 2 salarii compensatorii.
Ce se va intampla daca va avea loc incetarea contractului in luna 5 de la angajare voi primi suma cuvenita conform cim?
1. Art. 117 C.mun. - Programul de muncă şi modul de repartizare a acestuia pe zile sunt aduse la cunoştinţă salariaţilor şi sunt afişate la sediul angajatorului.
Asadar, Codul muncii nu cere acordul sau consultarea salariaţilor pentru stabilirea programului de muncă şi a modului de repartizare a acestuia pe zile.
Insa daca modul de repartizare a acestuia pe zile este mentionat in c.i.m., angajatorul nu-l poate modifica decat cu acordul salariatului.
----In cim este prevazut program de munca l-v 10-18, in reg I este pe ture, adica cu zile de 12 ore si 6 ore, de l pana duminica.
In perioada in care am lucrat, am lucrat conform programului din Reg Intern.
Cum pot sa-mi asigur efectuarea programului din CIM fara ca acesta sa poata fi modificat?
Nu vreau sa ma trezesc in aceeasi situati, adica sa convenim in CIM un program si dupa doua zile sa-l modifice deoarece in RI este alt program
2. Cum difera c.i.m. fata de regulamentul intern in ceea ce priveste incetarea raportului de munca ?
- cim va fi trecut ca in cazul incetarii raportutilor de munca in primele 6 luni, indiferent din cauza cui( demodie, concediere, acord) sa primesc o suma de bani, care sa fie calculata in modul cum am specificat
- in reg intern doar in cazul concedierii fara a i se imputa nimic salariatului se acorda 2 salarii compensatorii. In cazul demisiei, acordului, cauza angajatului nu se acorda nimic
Se va respecta cim sau RI
Acordarea de salarii compensatorii este diferita de prima de angajare.
- e vorba de o anumita suma, nu salarii compensatorii care se va calcula in modul specificat
3. Prima de angajare se acorda indiferent de modul de incetare a c.i.m.
-nu e cazul
4. C.i.m. se completeaza cu prevederilereg.intern si ale c.c.m. aplicabil acolo unde este cazul.
- si daca cele doua difera? Care are intaietate?
- di daca cim prevede clauze in plus fata de ccm si RI? Se tine cont de ele?
5. Potrivit art.10 alin.8 din Legea nr.202/2002, la încetarea concediului de maternitate sau a concediului de creştere şi îngrijire a copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, salariata/salariatul are dreptul de a se întoarce la ultimul loc de muncă sau la un loc de muncă echivalent, având condiţii de muncă echivalente şi, de asemenea, de a beneficia de orice îmbunătăţire a condiţiilor de muncă la care ar fi avut dreptul în timpul absenţei.
Asadar, persoana aflata in CC are dreptul sa revina la ultimul loc de munca avut inainte de intrarea in CCC sau la un loc de munca echivalent cu acesta ...Cu toate ca textul de lege nu reglementeaza expres si obligatia angajatorului de a va primi la munca la terminarea CCC, aceasta obligatia decurge dintr-unul din principiile dreptului civi, conform caruia, un drept subiectiv apartinând unui subiect de drept, de regula îi corespunde o obligatie altui subiect de drept (a celui de la care se pretinde sa savârseasca ceva). Altfel spus, dreptului persoanei de a reveni la locul de munca dupa terminarea CCC ii corespunde obligatia angajatorului de a va primi inapoi.
Reluarea activitatii se va face in baza aceluiasi contract individual de munca, angajatorul emitand o decizie de incetare a suspendarii c.i.m. si de reluare a activitatii.
In cazul in care s-a desfiintat locul de munca, angajatorul va trebui, mai intai, sa ofere un alt loc de munca echivalent.
La revenirea din CCC se poate modifica c.i.m. cu acordul partilor sau unilateral de catre angajator in conditiile prevazute de Codul Muncii.
Potrivit art. 25 alin. 3 din OUG 111/2010, angajatorul are interdictia de a nu va concedia pe o durata cu pana la 6 luni de la data revenirii din CCC.
Interpretarea textului de lege este in sensul ca de la data revenirii din CCC persoana respectiva nu poate fi concediata pe o durata cu pana la 6 luni de zile calculata de la data revenirii din CCC.
Sintagma " cu pana la 6 luni" semnifica faptul ca aceasta perioada este perioada maxima , angajatorul avand posibilitatea ca prin Reg.Intern sau CCM sa stabileasca o perioada mai mica.
Asadar, textul de lege nu prevede o durata fixa pentru interzicerea concedierii .
Dupa aceasta perioada, angajatorul poate decide concediere persoanei respective.
- firma la care sunt angajata nu mai poate sa imi ofere un loc de munca in orasul in care locuiesc sau altceva echivalent. Punctul de lucru a fost preluat de alta societate cu care negociez acum.
Mi-au propus facilitare angajarii in aceleasi conditii la firma care a preluat activitatea.
Le-am cerut sa tina cont de ceea ce prevede legea in ceea priveste intoarcerea din CCC ei neavand altceva stabilit in RI legat de cele 6 luni. Le-am cerut sa gaseasca o forma de a transfera aceasta obligatie la angajarea la noua societate
Am stabilit de comun acord sa se introduca in noul contract clauza cu suma acordata in cazul incetarii contractului in primele 6 luni.
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea situatie: la intoarcerea din CCC, am convenit cu societatea la care lucrez sa ma angajez la o alta societate la care ei imi faciliteaza angajarea si am negociat conditiile de angajare:
1. program de munca l-v, 10-18 fara posibilitate de modificare din partea angajatorului fara acordul angajatului
2. ore suplimentare doar cu acordul angajatului
3. perioada de munca nedeterminata
4. in cazul incetarii contractului de munca, indiferent de situatie, concediere, demisie , acorduk partilor, in primele 6 luni de la angajare se va acorda o prima. Aceasta prima se va calcula in functie de media veniturilor brute ( salariu fix, salariu variabil, tichete masa, tichete cadou) de pe perioada lucrata inmultita cu cate luni sunt ramase pana la luna a 6-a de la angajare.
Exemplu: incetarea cim incepand cu luna 3:
Venit brut prima luna: 1000 lei
Venit brut luna a doua 1200 lei
Media: 1100
Prima acordata in valoare bruta 1100x4= 4400 pt luna 3,4,5,6
Aceasta clauza a fost introdusa deoarece daca as ramane la vechea societate aceasta nu ar putea sa ma concedieze pt o perioada de pana la 6 luni, timp in care eu as avea salar fix, plus variabil, plus alte venituri
Am introdus-o si in cazul demisiei, deoarece, este posibil sa se faca presiuni asupra mea si sa fiu constransa sa-mi dau demisia.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. In ce conditii poate angajatorul sa-mi modifice programul de munca, avand in vedere ca in cim va fi trecut ca nu poate fara acordul meu, dar in regulamentul intern e prevazut alt program, in ture?Activitate se desfasoara l-d, 10-22.
2. Cum se procedeaza daca cim difera de regulamentul intern in ceea ce priveste incetarea cim. Adica, in RI la concedierea care nu e din cauza salariatului se acorda 2 salarii compensatorii, iar in CIM se acorda prima mentionata in primele 6 luni.
3 ce se poate intampla daca considera ca nu indeplinesc corect atributiile din fisa postului si doresc sa ma concedieze din vina mea. Se poate aplica cauza din cim referitoare la prima de angajare?
4. In final care document primeaza: cim sau Reg. Intern? Sau contractul colectiv de munca daca este incheiat?
5. Ce alte obligatii sau drepturi sunt pentru angajatorul sau angajatul care revine din CCC?
Multumesc