avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 723 soluții astăzi
Forum Activitate Iulia_8891

Activitate Iulia_8891

O societatea cu 2 asociati urmeaza sa inceapa demersul necesar schimbarii sediului social la ONRC ca urmare a expirarii duratei acestuia.

Daca unul dintre asociati e strain e necesar sa semneze si aceasta actele solicitate de ONRC sau e suficient sa semneze asociatul roman care are calitatea si de administrator?

Trebuie autentificate unele acte pe care le vom pregati (act constitutiv, contract comodat)?

In viitorul apropiat asociatul strain se va retrage din societate. Ce aspecte trebuie luate in considerare in acest caz?

Multumesc.

Buna ziua.

Societatea noastra are ca si obiect de activitatea crearea unui soft informatic. Pe parte contabila avem anumite nelamuriri legate de elementele care intra in costul imobilizarii in curs.

OMFP 1802/2014 expune informatiile legate de delimitarea intre cheltuielile generate in faza de cercetare respectiv dezvoltare dar care nu sunt suficient de clare motiv pt. care am vrea sa stim daca urmatoarele cheltuieli intra in costul imobilizarii:
- cheltuielile de infiintare
- achizitia semnaturii electronice
- achizitie laptop/imprimanta (amortizarea lor)
- diverse cheltuieli (bonuri taxi, achizitia unei carti care ajuta la implementarea soft-ului, participarea in cadrul unui curs util)
- servicii prestate de freelanceri straini (cu factura la baza dar este emisa pe numele lor de persoana fizica asa cum functioneaza platformele de freelanceri gen. Elance/Guru)
- abonament lunar drept de utilizare aplicatie chat pt salariati (Evernote)

Cheltuielile cu salariile, licentele de utilizare a anumitor programe, gazduire pe diferite servere a informatiilor - toate fiind necesare realizarii obiectivului presupunem ca se incadreaza in categoria cheltuielilor de dezvoltare (implicit intra in costul imobilizarii in curs).

Mai sunt alte aspecte de luat in considerare in ceea ce priveste delimitarea acestor cheltuieli?

Mltumesc anticipat.
Se poate efectua un imprumut intre 2 societati cu obiecte de activitate diferite in conditiile in care sunt asociat in ambele societati (in una detinand 50% iar in cealalta 49% din capitalul social)?
Ce implicatii fiscale are acest tip de tranzactie, ce alte aspecte trebuie luate in considerare? Sunt purtatoare de dobanda aceste imprumuturi?
O societate neplatitoare de tva in Romania, platitoare cf.153^1, inscrisa in VIES primeste o factura de servicii electronice de la un partener non-ue inclusiv tva.

Avand in vedere ca societatea romana este o persoana impozabila (desi este neplatitoare) nu era mai corect sa se intocmeasca factura fara tva, locul fiind considerat la beneficiar cf. art.133 alin.2 CF?Si in acest caz societatea romana sa fie obligata la plata taxei prin depunerea D301?
Suntem o societate cu caen 6201: Realizare a softului la comanda.

Am facut/urmeaza sa facem o serie de achizitii atat extracomunitare cat si intracomunitare de servicii online (electronice) ( program Lucidchart, Evernote, Amazon web services, Google, Upwork, Elance etc) care ne sunt folositoare in societate. Ne-am inregistrat special in scopuri de tva si urmeaza sa ne inscriem in ROI zilele acestea. Pt toate aces te servicii electronice, trebuie sa achitam TVA-ul (locul prestarii serviciului considerandu-se in tara noastra, din cate stiu)? Se ia si impozitul pe nerezidenti in calcul in cadrul acestor tranzactii?

Legat de TVA:
- daca se fac anumite plati catre unul din furnizorii de mai sus si nu am reusit sa fac rost de factura, se mai achita TVA-ul?

Legat de impozit nerezidenti:
- Daca este prezentat un certificat de atestare nu se mai achita deloc impozit sau trebuie sa verificam daca exista o conventie de dubla impunere cu respectiva tara si in fct. de aceasta analizam cota de impozit?
- daca intra in calcul obligatia platii impozitului, acesta se calculeaza prin procedeul sutei majorate sau din suma stabilita cu partenerul i se vireaza doar diferenta si restul la bugetul de stat?

Aceste servicii de cloud computing cf. Codului Fiscal si Normelor trebuie analizate pt a nu se incadra in categoria redeventelor, astfel spus simplul drept de folosire a unui soft nu se considera o redeventa pe cand dreptul de a stoca informatii pe anumit server (ex.Amazon web) s-ar considera.

Mai sunt alte aspecte de luat in considerare in cadrul acestor tranzactii?
Buna ziua.

Va scriu si eu in legatura cu speta descrisa de dvs in urma cu ceva timp. In momentul de fata ma confrunt si eu cu situatie legata de legalitatea serviciilor prestate de freelanceri prin intermediul Elance/odesk.

Ati reusit sa obtineti certificat de rezidenta fiscala, ati achitat impozit de 16% pe aceste servicii? Nu ati avut obligativitatea inscrierii in REg. Operatorilor Intracomunitari presupun, sediul Odesk fiind in SUA, nu?

Multumesc.
O societate cu CAEN de realizare a software-ului doreste sa foloseasca serviciile prestate de niste programatori freelanceri (de pe diverse site-uri de freelanceri, in special de pe Elance/oDesk; acesti programatori fiind din diferite zone ale lumii. Informativ: Elance/Odesk sunt platforme online care gasesc clienti freelancerilor in schimbul unui comision. Efectiv Elance face factura clientului pe suma totala iar freelancerului i se vireaza suma mai putin comisionul. Nu exista o relatie contractuala directa intre freelanceri si clienti (freelancerii nu emit factura catre clienti ci platforma Elance/Odesk.

1. La sumele achitate pe Elance/oDesk ar trebui sa platesc 16% impozit (pentru veniturile obtinute din Romania de nerezidenti)? Nu exista informatii legate de forma de organizare a freelancer-ului – daca plateste sau nu impozit pt serviciile prestate pe Elance.
2. Pentru a putea inregistra aceste plati ca si cheltuieli deductibile ar fi obligatorie existenta unui contract intre SRL-ul meu si Elance/oDesk (de regula nu se ofera, ci doar niste simple facturi in care apare scris: programatorul X…tarif orar…numar ore lucrate…total platit)??
3. Ar trebui sa prezint diferite documente justificative din care sa reiasa necesitatea acestor servicii si care sa dovedeasca faptul ca munca a fost prestata intr-adevar?
4. Avand in vedere ca factura este emisa de catre Elance (sediul in SUA), nu ar trebui inscrisa societate in Registrul Operatorilor Intracomunitari dar mai sunt alte aspecte legale de luat in considerare?

Multumesc.
In situatia in care, asociatii unei societati comerciale au si statut de persoana fizica autorizata, pot sa emita factura de pe PFA, catre societate? Dar daca unul dintre acestia are si o alta societate comerciala? Care sunt conditiile de indeplinit pt a fi totul legal?
In situatia in care am absolvit Facultatea de Medicina dar nu sunt inscrisa in Colegiul Medicilor pot sa ma inregistrez fiscal la ANAF ca si o profesie liberala sau trebuie sa imi infiintez PFA? Mentionez ca detin si diplome de specializare LAMAZE, alaptare si intentionez sa tin cursuri de specialitate. Multumesc.
Poate o persoana sa fie administrator/asociat in cadrul unei societati (cu 2 asociati) iar la o alta societate sa fie doar asociat in conditiile in care au aceelasi obiect de activitate?
In ce conditii cele doua pot sa isi factureze intre ele servicii? Multumesc.