avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Activitate kat1975

Activitate kat1975

Răspuns la discuția Verificare liste plata
Cu respect. Cum explicati faptul ca la un apt.sunt 0 zero persoane declarate, iar consumul dd apa calda este de 11,5 metri cubi in luna respectiva?

Adam Grecu a scris:

Sunt mai multe solutii, insa discutia se rezuma la verificarile pe care le face cenzorul.
La noi, fiind o asociatie relativ mare, procedam cam asa, inainte de afisarea listelor de plata:
- cenzora ia lista facturilor si cheltuielilor si le face o verificare sumara a valorilor inscrise, a legalitatii unor referate, verifica totalul acestora. Ei, totalul acestora trebuie sa se regaseasca in situatia centralizatoare pe care administratorul o intocmeste atunci cand "scoate" listele.
Avand o mare experienta cu noi, cenzora stie precis ca administratorul repartizeaza cheltuielile conform prevederilor legale. Mai face verificari de ansamblu si chiar nu mai stiu ce alte verificari mai face, apoi semneaza pe toate documentele respective. LP merg la presedinte care le semneaza numai daca are celelalte doua semnatui - admin + cenzor.
Copiem la xerox si le afisam.
Adevarata verificare, la amanunt, cenzora o face odata pe luna. Sunt muuult mai multe alte aspecte pe care le verifica si apoi inchide situatia intr-un raport lunar de verificare, astfel ca aproape in orice moment situatia este sub control.

Daca in urma verificarilor facute de cenzor se constata aberatii dintre cele semnalate de dvs. in mod sigur ori cenzorul ia masuri imediate de indreptare, ori informeaza com. ex. - singurul in masura sa se pronunte: ori admin-ul isi revizueste atitudinea, ori "pleaca".

Pe mine, nimeni nu ma poate convinge ca administratorul "umfla" listele de plata. Este o vaga impresie a unor oameni care ori prost informati despre anumite lucruri, ori sunt in necunostinta de cauza, la fel ca cenzorul si chiar memb. com. executiv. Trebuie sa vedeti unde este problema, implicati-va serios in activitatea as. prop., participati la sedintele com. ex., urmariti ca deciziile luate sa fie aduse la cunostinta proprietarilor.

Multumesc pt.raspuns
Multumesc, insa nu putem da indexul. Ni s-a comunicat ca se face prin citire de la distanta. Nu stiu daca citirile le face firma care a montat apometrele sau administratia blocului. Ideea este ca intretinerea se afiseaza pt consumul din urma cu 2 luni si chiar daca citesc contoarele acum nu stiu exact ce index am avut acum doua luni, ca sa pot urmari. Totusi, cum va explicati ca la un apartament unde sunt zero persoane la intretinere,apare consum de apa calda 7,9 metri cbi si consum apa rece 4,6 metri cubi? Ceva nu este in regula si va rog sa ma credeti ca familia mea nu consuma 9 metri cubi de apa calda intr-o luna. Fata de anul trecut cand locuiam tot doua persoane si aveam consum mediu de 4-5 metri cubi, acum s-a dublat!
Buna ziua, am niste nelamuriri. Am montat apometre cu citire radio. Problema este urmatoarea: in apt.locuim doua persoane, suntem mai mult plecati de acasa. De vreo 5 luni la intretinere avem consum 8-9 mc de apa calda pe lista de plata. Sunt ferm convins ca nu consumam atat, este exclus. Sunt apartamente pe scara noastra cu zero persoane la intretinere, care figureaza cu consum de 7_8 mc lunar. Ce se intampla si cum este posibil? Cine face citirile? Administratia sau firma care a montat contoarele? Incerc sa aflu cui sa ma adresez cu cerere pt consumul real de apa.. Multumesc
Imputernicirea trebuie facuta obligatoriu la notar in forma autentica sau este suficient sa fie scrisa, datata si semnata de proprietar?
Multumesc pentru raspuns.
Multumesc, am ridicat actele: extras revisal, decizia de incetare care a fost facuta in baza art 88 alin.7 din Codul Muncii si adeverinta vechime. Mai ramane sa vad daca o sa imi plateasca diferenta de salariu pt.zilele lucrate pana la demisie....
Buna ziua, va rog am nevoie de un raspuns urgent. Astazi merg la angajator sa ridic actele. Contabilul a trimis un mail stufos in care m-a anuntat ca societatea si-a respectat toate obligatiile inclusiv perioada de concediu, ceea ce nu e adevarat, dar in fine...si ca renunta la preaviz. Intrebarea este daca se face decizie de incetare cu acordul partilor, potrivit art 55 lit b. si cu ce data. Ei au spus ca fac incetare cu data demisiei, dar nu trebuie sa o faca incepand cu data renuntarii la preaviz? Stiu ca sunt adnotari la codul muncii unde scrie ca daca angajatorul renunta de la preaviz, cm se incheie cu acordul partilor. Eu am mai lucrat 9 zile de la data cand am incasat ultimul salariu. Sunt sigur ca nu vrea sa ma plateasca pt acele zile si de accea a renuntat la preaviz, ca sa imi inchida gura si sa scapam unul de altul. Eu chiar ma lipsesc de plata acelor zile, numai sa scap de el. Vreau sa stiu daca azi trebuie sa imi dea: decizia de incetare cf art 55 lit b, extras revisal, nota lichidare si adeverinta de vechime. Plus ca de la 1 oct s-a marit la 3300 salariul minim brut, iar eu nu am semnat act aditional la cim, pt ca nu am primit asa ceva. Daca nu imi da sa semnez astazi act aditional pe catrebuia sa il semnez inainte de 1 octombrie este in regula? Sa il semnez? Multumesc mult pentru ajutor.
Am cerut angatorului pe email toate actele pe care trebuie sa mi le elibereze. Niciun raspuns pana acum....ce ar trebui sa fac daca nu mi le da in termen de 15 zile?
Daca niciodata pe perioada angajarii nu s-au primit fluturasii de salariu, poate fi considerat ca angajatorul nu si-a respectat obligatiile conform contractului de munca? Si in plus, in contractul de munca nu este precizata data la care se face plata salariului. Multumesc.