Cu respect. Cum explicati faptul ca la un apt.sunt 0 zero persoane declarate, iar consumul dd apa calda este de 11,5 metri cubi in luna respectiva?
Adam Grecu a scris:
Sunt mai multe solutii, insa discutia se rezuma la verificarile pe care le face cenzorul.
La noi, fiind o asociatie relativ mare, procedam cam asa, inainte de afisarea listelor de plata:
- cenzora ia lista facturilor si cheltuielilor si le face o verificare sumara a valorilor inscrise, a legalitatii unor referate, verifica totalul acestora. Ei, totalul acestora trebuie sa se regaseasca in situatia centralizatoare pe care administratorul o intocmeste atunci cand "scoate" listele.
Avand o mare experienta cu noi, cenzora stie precis ca administratorul repartizeaza cheltuielile conform prevederilor legale. Mai face verificari de ansamblu si chiar nu mai stiu ce alte verificari mai face, apoi semneaza pe toate documentele respective. LP merg la presedinte care le semneaza numai daca are celelalte doua semnatui - admin + cenzor.
Copiem la xerox si le afisam.
Adevarata verificare, la amanunt, cenzora o face odata pe luna. Sunt muuult mai multe alte aspecte pe care le verifica si apoi inchide situatia intr-un raport lunar de verificare, astfel ca aproape in orice moment situatia este sub control.
Daca in urma verificarilor facute de cenzor se constata aberatii dintre cele semnalate de dvs. in mod sigur ori cenzorul ia masuri imediate de indreptare, ori informeaza com. ex. - singurul in masura sa se pronunte: ori admin-ul isi revizueste atitudinea, ori "pleaca".
Pe mine, nimeni nu ma poate convinge ca administratorul "umfla" listele de plata. Este o vaga impresie a unor oameni care ori prost informati despre anumite lucruri, ori sunt in necunostinta de cauza, la fel ca cenzorul si chiar memb. com. executiv. Trebuie sa vedeti unde este problema, implicati-va serios in activitatea as. prop., participati la sedintele com. ex., urmariti ca deciziile luate sa fie aduse la cunostinta proprietarilor.