Buna seara.
Un Srl vrea sa achizitioneze o masina de la o persoana fizica.
Ce impozit o sa plateasca persoana fizica in urma tranzactiei?
Vanzatorul e preocupat de asta..nici eu nu stiu care e procedura, ce implica ?
Buna ziua. persoana juridica. Am deschis un cont unde am pus bani pentru o consemnare judiciara.
Contul bancar intre timp a fost poprit.. in momentul de fata am decizie de suspendare de la ANAF unde specifica "indisponibilizare 0 lei" ,
cazul s a incheiat , am incheierea si pot dispune de bani.
banca nu imi da acces la bani pana nu se termina suspendarea.. asta ar fi august. Desi banca mi a dat o hartie ca notificare nu ii pot zice, in care spun ca se pot folosi banii pt datorii la stat si pentru drepturi salariale. De fapt nu vor sa accepte statul de plata prezentat. Pe motiv ca doar din contul curent se poate face aceasta procedura. acest cont de consemnari fiind unul special.
Deci poate functiona contul ca oricare alt cont si il pot bloca, dar sa imi dea banii..nu se poate ca e special.
hmmmmm!
Legea nu se aplica si in acest caz?? banii sunt ai mei...ca sunt in contul curent..cont special sau ce o fi! Vreau sa imi platesc salariatii, e o urgenta
art. 16 Codul muncii, salariile se platesc inaintea oricaror alte obligatii banesti ale angajatorilor.
Buna ziua. intreb pentru o cunostinta care a fost angajata in 3 locuri in ultimele 24 luni.
ce zice legea acum? trebuie 12 luni consecutiv sau se cumuleaza lunile de la cei 3 angajatori? daca da, anexa 2 - trebuie de la fiecare angajator? adica 3 anexe depuse la dosar. sau o anexa care care sa cuprinda tot? si completata de catre cine? ultimul angajator..sau??
Buna ziua.
Imi cer scuze pentru interventia mea in aceasta discutie...dar am si eu o neclaritate.
Microintreprinderere care la 31 ianuarie a avut o datorie Tva de 4200 Ron.
De ce a intrat la Split Tva la 1 martie?? daca pragul e de 5.000?!
Buna ziua. Legea spune asa: """"""ORDONANȚA nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA actualizată cu modificările aprobate prin LEGEA 275 prevede că au obligația să deschidă și să utilizeze cel puțin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA care se află în cel puțin una dintre următoarele situații:
a) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligații fiscale reprezentând TVA, restante conform art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, cu excepția celor a căror executare silită este suspendată în condițiile art. 235 din Codul de procedură fiscală, în cuantum mai mare de 15.000 de lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dacă aceste obligații nu sunt achitate până la data de 31 ianuarie 2018;
b) începând cu data de 1 ianuarie 2018 înregistrează obligații fiscale reprezentând TVA, restante conform art. 157 din Codul de procedură fiscală, neachitate în termen de 60 de zile lucrătoare de la scadență, cu excepția celor a căror executare silită este suspendată în condițiile art. 235 din Codul de procedură fiscală, în cuantum mai mare de 15.000 de lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor;"""
Situatia mea e urmatoarea:
Datorie Tva la 31 ianuarie - 4.200 lei.
Azi am fost anuntata ca de la inceputul lunii martie am intrat la split Tva.
Cineva mai destept decat mine ma poate lamuri?? :I
Eu in aceasta lege citesc de un prag de 5.000 lei.
Ce este mai exact acest bilant de lichidare...si daca se poate face si firmelor cu datorii la furnizori, respectiv sume mari de incasat de la clienti??
multumesc!!
Am lamurit-o. Cei 2000 chiar erau achitati in plus. Dar i-am scazut din urmatoarea factura ce venea la scadenta. Asa ca am platit factura urmatoare cu -2000 cei achitati in plus.
Am emis o factura pe avans prestari servicii in suma de 30.000.
La o saptamana alta.
Cum ne-am "luat-o" de prea multe ori...ne-am inteles cu clientul ca da banii...facem treaba in x zile.
Apoi dupa ce lucrul a fost facut, am emis o factura:
1. Prestari servicii conform situatie de lucrari...... 30.000
2. Storno factura avans conf factura din data... - 30.000
total 0.
Nu e bine!
Cum trebuia facuta corect???!!!
storno factura avans... - 30.000
total -30.000.
Si apoi??? factura din care rezulta prestarea de serviciii..care e...cum e???
Contabila lipseste...ma lamureste cineva??
Nu. am scris mult in postare si nu m-am facut inteleasa.
am platit avansul. mi-a trimis factura de storno avans si factura cu produsele. eu am platit factura intreaga. avansul trebuia sa il scad eu din factura cu produsele si sa platesc diferenta? nu?
Buna ziua.
Lamuriti ma va rog cu urmatoarea situatie:
contrcat cu un furnizor, plata la termen.
platesc factura de avans 2000 lei.
imi trimite apoi factura de storno avans ( 2000 ) + factura de 10.000=marfa.
la scadenta facturii eu ii platesc 10000.
in mod normal, eu trebui sa scad cei 2000 si sa ii platesc doar 8000. nu??!!
acum mi am dat seama de situatie.. nu e problema, fiindca mai sunt alte facturi de achitat si se scade din ele.
problema ca eu nu stiu de ce am retinut ca oferta/ comanda era de 12.000 .
nelamurirea mea e asta: furnizorul trimite factura per total, si eu trebuia sa ii platesc diferenta ( 8000) ....sau el deja a scazut cei 2000 avans si factura e ok platita pe suma de 10000?