Nu, avem in schimb corespondenta scrisa.
Buna ziua,
In martie 2015 am agreat cu sculptor din Nucsoara (menţionarea numelor de persoane fizice / juridice în mesajele din Forum este interzisă) sa execute o lucrare, constand in set mobilier de bucatarie, din lemn, in stil traditional, sculptat si pictat. In momentul incheierii acordului, s-au intocmit schite cu dimensiunile si specificatiile fiecarei piese de mobilier, iar pe data de 31.03.2015 am achitat 50% din valoarea agreata a lucrarii, cu titlu de avans. Pe data de 20.04.2015 sculptorul m-a rugat sa ii achit si restul lucrarii, ca ajutor pentru a-si rezolva anumite probleme financiare. Astfel, pe data de 20.04.2015 i-am achitat integral lucrarea, tinand cont ca este un nume cunoscut in peisajul cultural local, ca a fost primit de catre familia regala, etc aspecte care indicau o buna reputatie. Din pacate, astazi, 30.09.2015, lucrarea nu este livrata iar personajul nostru nu raspunde la mesaje, notificari pe email sau sms.
Intentionez sa demarez impotriva lui o actiune pentru recuperarea sumei si as dori sa stiu ce cai legale imi recomandati, inclusiv de drept penal.
Multumesc anticipat.
Laura,
Referitor la observatia ta privind activitatile de consultanta in afaceri si management, eu sunt de parere ca activitatea de administrare (management) nu poate fi inclusa in acest tip de activitate, respectiv CONSULTANTA. Administratorul nu acorda consultanta societatii cu care a incheiat un contract de administrare ci conduce efectiv activitatea acesteia.
Din punctul meu de vedere, activitatile de administrare propriu-zise se pot incadra, din perspectiva codului CAEN, la 7415-activitati de management ale holdingurilor, activitatea ce NU poate fi desfasurata de catre PFA (ca de altfel si activitatile juridice, etc).
Avand in vedere ca nici noile modificari legislative nu cer o calitate speciala (de comerciant) pentru administrator, nu-mi explic de unde ai dedus ca TREBUIE ca administratorul sa fie autorizat ca PFA.
Mi se pare putin hilar ca un asociat administrator sa "trebuiasca" sa devina PFA pentru a putea sa exercite atributii de administrare a firmei. :)
Sa nu uitam ca activitatea de administrare este reglementata si de regulile aplicabile mandatului (!)
Pe de alta parte, procedura PFA se aplica persoanelor fizice care doresc sa desfasoare activitati economice (comerciale) in mod independent, ceea ce nu consider ca este cazul administratorilor de societati comerciale.
Sunt curioasa la ce cod CAEN se incadreaza acesti administratori PFA despre care se vorbeste? alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor??? Haideti sa fim seriosi :D
are cineva acces la Monitorul Oficial nr. 456 bis / 26.06.2003 , nr. 914 bis / 20.12.2003 , nr. 910 bis / 19.12.2003 , nr. 917 bis / 20.12.2003 , 75 bis / 29.01.2004 si nr. 97 bis / 02.02.2004? Ma intereseaza , in principal , ce conditii trebuie sa indeplineasca personalul de deservire a centralelor temice pe baza de GPL , si care este procedura de obtinere a autorizatiei de la ISCIR ( pt. agenti economici ) . Poate cineva sa ma ajute cu o informatie ?
Pt. "Bruta" : daca citesti ( cititi ) cumva acest mesaj , sa stii ( stiti ) ca datorita upgradarii site-ului am pierdut toate informatiile / mesajele / notificarile , etc . de pe data de 22.09.2004 . Salutari ! :)
are cineva acces la Monitorul Oficial nr. 456 bis / 26.06.2003 , nr. 914 bis / 20.12.2003 , nr. 910 bis / 19.12.2003 , nr. 917 bis / 20.12.2003 , 75 bis / 29.01.2004 si nr. 97 bis / 02.02.2004? Ma intereseaza , in principal , ce conditii trebuie sa indeplineasca personalul de deservire a centralelor temice pe baza de GPL , si care este procedura de obtinere a autorizatiei de la ISCIR ( pt. agenti economici ) . Poate cineva sa ma ajute cu o informatie ?
Pt. "Bruta" : daca citesti ( cititi ) cumva acest mesaj , sa stii ( stiti ) ca datorita upgradarii site-ului am pierdut toate informatiile / mesajele / notificarile , etc . de pe data de 22.09.2004 . Salutari ! :)
are cineva acces la Monitorul Oficial nr. 456 bis / 26.06.2003 , nr. 914 bis / 20.12.2003 , nr. 910 bis / 19.12.2003 , nr. 917 bis / 20.12.2003 , 75 bis / 29.01.2004 si nr. 97 bis / 02.02.2004? Ma intereseaza , in principal , ce conditii trebuie sa indeplineasca personalul de deservire a centralelor temice pe baza de GPL , si care este procedura de obtinere a autorizatiei de la ISCIR ( pt. agenti economici ) . Poate cineva sa ma ajute cu o informatie ?
Pt. "Bruta" : daca citesti ( cititi ) cumva acest mesaj , sa stii ( stiti ) ca datorita upgradarii site-ului am pierdut toate informatiile / mesajele / notificarile , etc . de pe data de 22.09.2004 . Salutari ! :)
angajatorul trebuie , in caz de litigiu pe aceasta tema , sa dovedeasca doua lucruri : ca normele sunt aprobate de catre reprezentantii salariatilor si ca el a mentinut conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea lor . Daca face aceasta dovada , nici un judecator nu ar avea , in principiu , nimic de obiectat . In orice caz , nu trebuie sa uiti ca salariul este contraprestatia muncii , nu a timpului "pierdut" la locul de munca !
sunt angajata cu 01.04.04,am dreptul la 20 de zile de concediu de odihna anual,conform cim;cate zile de concediu de odihna , exact, trebuie sa mi se acorde in acest an,avand in vedere ca nu sunt angajata de la inceputul anului?