avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 887 soluții astăzi
Forum Activitate padriani

Activitate padriani

"Daca totul se raporteaza la venitul calculat per membru de familie, documentele pe care le veti depune trebuie sa se refere la veniturile realizate de toti membrii din familie."

Pentru a evita astfel de presupuneri (daca, parca) am postat tot ce e scris in scrisoarea primita de la Judecatorie. In aceasta scrisoare adresata mie se gasesc 7 puncte. Intrebarea mea este: Punctele 1, 3, 4, 5, 6, 7 se aplica si celuilalt sot daca la punctul 2 deja se precizeaza ce dovada sa prezint pentru a demonstra veniturile familiei?
Eu consider ca nu se aplica, deoarece, pentru demonstrarea veniturilor familiei, Judecatoria a specificat deja la punctul 2 ce dovezi sa aduc.
POPA GHEORGHE a scris:

Pentru a obtine ajutor public judiciar in materie civila trebuie sa depuneti toate documentele mentionate in adresa pe care ati primit-o de la judecatorie.
Numai daca din documentele depuse rezulta ca venitul/ membru de familie se incadreaza in prevederile OUG nr. 51/ 2008 cu modificarile si completarile ulterioare veti putea primi ajutor public judiciar in materie civila.


Acest aspect imi este prezentat si in documentul de la Instanta. In calitate de petent voi prezenta acele documente. Nu imi este clar daca toate punctele se aplica si pentru celalat sot, sau numai punctul 2. Mentionez ca petentul este doar unul din soti.
Buna ziua,

As dori o clarificare privind procedura de solicitare a unui ajutor judiciar.
In urma acestei solicitari am primit de la Judecatorie o scrisoare in care mi se cer urmatoarele:

1. Indicati care este starea materiala a dvs. respectiv
* depuneti dovezi privind veniturile pe care le-ati obtinut in ultimele doua luni, si
* extrase din care sa rezulte soldul de la data de zz.ll.aaaa al conturilor bancare pe care
le detineti.

2. Indicati membrii de familie cu care va gospodariti, si sa depuneti dovezi cu privire
la veniturile obtinute de acestia in ultimele doua luni.

3. Depuneti o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca in ultimele 12
luni ati mai beneficiat de ajutor public judiciar, iar in caz aformativ, in ce forma, pentru ce
cauza si cuantumul ajutorului.

4. Depuneti dovada din partea Primariei XXX cu ce bunuri mobile si imobile figurati in
evidente si ce valori impozabile au.

5. Depuneti divada din partea Administratia Judeteana a Finantelor Publice XXX cu
privire la veniturile obtinute de dumneavoastra in ultimul an fiscal.

6. Depuneti dovada din partea Administratia Judeteana a Finantelor Publice XXX cu
privire la bancile la care aveti deschise conturi, cu mentiunea ca aceste informatii sunt
centralizate de Ministerul Finantelor Publice in temeiul Ordinului nr. 600/1/2006 din 17
aprilie 2006 al Ministerului Finantelor Publice si Bancii Nationale a Romaniei.

7. Depuneti dovada privind contractul de munca sau cuponul de pensie.

As dori sa stiu daca este suficient ca celalalt sot sa prezinte dovada venitului pe ultimele doua luni (punctul 2)
sau este necesar ca si celalalt sot (nu petentul) sa prezinte toate documentele indicate la punctele 1,3,4,5,6,7?

De asemenea, ca dovada pentru venitul pe ultimele doua luni (punctul 1 si 2), este suficienta o adeverinta de venit de la angajator?
Am inteles de la ANAF ca nu pot elibera asa ceva deoarece nu au aceasta informatie.

Va multumesc pentru eventualele clarificari.
Multumesc pentru raspuns.

Prima chestiune este legata mai mult de nota de control emisa de Politia Locala. Eu am fost trecut eu ca beneficiar, desi nici nu figurez ca proprietar sau ca locatar la acea adresa. In plus, in nota de control sunt indicate constructii care nu s-au efectuat. In cazul meu este vorba despre montarea unei usi si ocuparea unei suprafete de hol.

In privinta prescrierii dreptului de a constata contraventia si de a aplica amenzi inca nu-mi este clar. Se aplica amenda in cazul meu, sau nu? Cert este ca nu pot intabula acel spatiu fara avizele corespunzatoare. Am inceput procedurile de avizare, insa dureaza, iar termenul oferit de Politia Locala este prea scurt.

Voi incerca sa cer clarificari si de la Politia Locala.
Buna ziua,

As dori o parere in legatura cu o situatie ivita la mine in bloc.
Un vecin a dorit sa isi extinda holul insa nu a primit aprobarea tuturor vecinilor. In consecinta, acesta a depus nenumarate sesisari la Politia Locala privind vecinii care facusera deja astfel de lucrari. In cutia postala a primit si socrul meu o instiintare de la Politia Locala, cum ca au constatat ca s-au efectuat lucrari fara autorizatie de construire, conform legii 50/1991. Instiintarea a fost emisa pe numele socrului, care a decedat recent. Eu m-am prezentat sa le explic ca lucrarea de constructie este defapt doar o usa, ca usa a fost montata acum 10 ani si ca socrul, pe numele caruia a fost emisa instiintarea, a decedat. Inspectorul de la Politia Locala mi-a explicat ca in acest caz nu este vorba despre prescrierea deptului de a constata, ca si usa este considerata lucrare de constructie si ca nu conteaza ca socrul a decedat.

Intrebarea mea este, mai are valabilitate instiintarea si nota de control avand in vedere ca Beneficiarul, adica socrul meu, este decedat?

Deasemenea, conform articolului 31 a legii 50/1991, ei nu au dreptul de a constata contraventia si de a aplica amenzi daca au trecut mai mult de 2 ani de la executarea lucrarii. Ar fi fost suficient sa intrebe vecinii, caci majoritatea au facut acelasi tip de lucrare, au mutat usa, acum multi ani buni. Martori sunt destui. Care alta interpretare poate avea legea 50/1991 articolul 26 si 31?
Buna ziua,

Urmeaza sa infiintez un SRL si sa accesez fonduri europene pentre finantarea activitatii.
Firma va fi prestatoare de servicii. O conditie a accesarii fondurilor europene este aceea
de a prezenta un plan de afaceri in care voi planifica investitiile.
Finantarea se acorda sub forma de suma forfetara. Nu sunt specificate conditii legate de licitatii
publice sau de intocmirea unui dosar de achizitii. Va trebui sa fac achizitii directe.
Singura explicatie primita de la consultantieste aceasta: "în ceea ce priveşte modul de realizare a achiziţiilor, nu se specifică obligativitatea depunerii pentru avizare a dosarelor de achiziţii.
Pentru realizarea procedurilor de achiziţii, vă rog să aveţi în vedere respectarea legislaţiei
aplicabile, în domeniu
."

Imi puteti spune va rog care este legislatia aplicabila in acest caz?
Achizitiile, insumate, vor depasi 15000 euro. Echipamentele achizitionate, individual, nu depasesc
valoarea de 3000 euro.