avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 384 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters391349

Activitate ContSters391349

Răspuns la discuția Concediu medical cu probleme
Inteleg ca vreti sa ne spuneti ca nu s-a putut respecta procedura ,declaratie,cercetare,inregistrare ca accident de munca,nici in cazul dvs. ceea ce nu inteleg pana in final ,ati reusit prin demersurile ulterioare sa va fie recunoscut certificatul medical pt accident de munca ,asta ar fi interesant de stiut in contextul problemei ridicate de catre utilizator.
Sau,cu alte cuvinte pt angajati,stagiul de cotizare este perioada de timp pentru care s-au datorat contribuţii de asigurări sociale la sistemul public de pensii...
Nu schimba cu nimic continutul informatiei, institutia la care va trebui sa se adreseze ,ceea ce intereseaza utilizatorul, este tot Casa de Pensii!
mirela.onciu a scris:

In d112 sunt evidentiate creantele, atat ale angajatorului cat si ale angajatului.
Pe mine ma intereseaza daca aceste creante au fost achitate.
,,,,,,,,





Adresati-va organului fiscal la care regia unde va desfasurati activitatea este inregistrata fiscal,(Administratie financiara)pt ca acolo se gaseste evidenta de platitor al unitatii ( declaratia 112 cat si colectarea,intr-un cuvant administrarea creantelor fiscale )
Asa cum va spuneam,acest lucru se intampla doar din ianuarie 2011, insa pt perioada anterioara ,pt a verifica aceste date referitoare la contributiile sociale (CAS-contributii pensie)va adresati Casei Teritoriale de Pensii

Art. 50. - (1) Stagiul de cotizare se certifica asiguratilor, din oficiu, o data la 2 ani, de CNPP si de casele de pensii sectoriale.
(2) Stagiul de cotizare se certifica si la cererea asiguratilor, contra cost. Tariful serviciului respectiv se stabileste anual de CNPP si casele de pensii sectoriale.

Stagiu de cotizare este perioada de timp pentru care s-au datorat si platit contributii de asigurari sociale la sistemul public de pensii.
In situatia dvs se aplica prevederile art 62-63 din Norme 60 de aplicare OUG 158/2005 modificate prin Ordin 43/8/2016:


Art. 62.

În cazul în care, potrivit legii, angajatorul îşi suspendă temporar activitatea sau activitatea acestuia încetează prin: divizare ori fuziune, dizolvare, reorganizare, lichidare, reorganizare judiciară, lichidare judiciară, faliment sau prin orice altă modalitate prevăzută de lege, drepturile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care s-au născut anterior ivirii acestor situaţii, se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate de către casele de asigurări de sănătate unde medicul de familie al asiguratului are încheiată convenţie. Pentru aceste situaţii, indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate la care au dreptul asiguraţii, sunt achitate în condiţiile menţinerii concediului medical pentru aceeaşi afecţiune."


Art. 63.

Prevederile art. 62 se aplică şi în situaţia în care a expirat termenul pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul în baza căruia s-a desfăşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti.

Deci,atentie pentru ca indemnizatia aferenta concediului medical sa va fie platita de catre Casa de Sanatate ,din FNUASS (FONDUL NATIONAL UNIC DE ASIG DE SANATATE)dupa expirarea contractului pe perioada determinata,la data expirarii cim dvs aflandu-va in incapacitate temp. de munca ,ca noutate, va trebui ca concediile medicale sa fie emise pt aceeasi afectiune(neoplasm in cazul dvs) !
Chiar daca nu veti sta internata,fiind vorba despre interventie chirurgicala cu anestezie generala veti ramane sub supraveghere cateva ore si asta se numeste spitalizare de zi
Veti primi de la medicul oftalmolog care efectueaza interventia(medic curant) un concediu medical cuprins intre 1-7 zile,(art 30 al3 norme aplicare OUG158/2005):

3) La externarea din spital, inclusiv pentru spitalizarea de zi, se poate acorda un concediu medical de la 1 la 7 zile calendaristice, iar în cazuri speciale, cu aprobarea medicului- şef de secţie, până la maximum 21 de zile calendaristice.
Daca veti suferi o interventie chirurgicala veti fi si spitalizata(in sistem internare de zi sau continua) si atunci vi se aplica prevd,din Norme 60 de aplicare OUG 158/2005 asa dupa cum au fost modificate prin Ordin 43/8/2016,astfel:

La articolul 30, alineatele (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"

(3) La externarea din spital, inclusiv pentru spitalizarea de zi, se poate acorda un concediu medical de la 1 la 7 zile calendaristice, iar în cazuri speciale, cu aprobarea medicului- şef de secţie, până la maximum 21 de zile calendaristice.


Medicul curant va va elibera un cm pt perioada internarii iar la externare intre 1-7 zile ,daca se considera necesar se prelungeste in conditiile prevazute .

Atentie,solicitati angajatoruluio sa va elibereze o adeverinta tip pt a certifica nr de zile cm in ultimile 12 luni (chiar daca spuneti ca nu ati beneficiat de cm in ultima perioada de timp)

ART38:
1) Plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate au obligaţia să elibereze asiguratului adeverinţe din care să rezulte numărul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni, în vederea acordării certificatelor de concediu medical, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19."
Răspuns la discuția Concediu medical cu probleme
Concediul dvs. medical va fi considerat un concediu medical pt incapacitate temporara de munca boala obisnuita(cod 01) si nu concediu medical pt accident de munca,pt ca chiar daca nu s-a putut finaliza procedura de cercetare/declarare a accidentului ,si nu va exista viza Casei de Pensii asiguratorul care plateste astfel de concedii ,dvs chiar v-ati aflat /va aflati inca in incapacitate temporara de munca ,din cate inteleg erati impbilizata in aparat ghipsat in urma unei fracturi suferite!
Prezentati si cel de-al doilea cm angajatorului !
In cel mai nefericit caz ,daca angajatorul are dubii in ceea ce priveste veridicitatea situatiei de incapacitate de munca ,adica daca va considera "bolnav inchipuit",poate sesiza Casa de Sanatate pt a demara un control asupra modului in care medicul a eliberat certificatul de cm.eventual refuza la plata acet cm .
Daca totul este in regula in ceea ce priveste acordarea cm de catre medic nu exista motiv de refuz la plata in opinia mea ...
Răspuns la discuția Concediu medical cu probleme
dibella a scris:

Concediul medical initial este acordat pana in 13.07, raportat ca accident pe 05.07 deoarece atunci eram hotarata sa nu mai plec in concediu de odihna, iar pentru ancheta au venit in 11.07, dupa care am aflat de niste probleme si a trebuit sa aleg intre copilul meu si concediul medical. In 14 m-a sunat si a raspuns robotul. Acum sunt acasa, in concediu medical pana la sfarsitul lunii si inca nu l-am depus decat pe cel initial, nu si pe cel in prelungire.
...........


Art. 134.Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006modificate si completate prin HG955/2010:

(1) În cazul în care un lucrător prezintă un certificat medical cu cod «accident de muncă», angajatorul care şi-a asumat atribuţiile în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă/lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire şi protecţie/serviciul extern de prevenire şi protecţie va solicita acestuia o declaraţie scrisă privind data, locul, modul şi împrejurările în care s-a produs evenimentul în urma căruia s-a accidentat.


(2) În baza declaraţiei prevăzute la alin. (1) şi în funcţie de data, locul, modul şi împrejurările producerii evenimentului, angajatorul care şi-a asumat atribuţiile în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă/lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire şi protecţie/serviciul extern de prevenire şi protecţie va comunica şi cerceta evenimentul sau, în situaţia în care evenimentul prevăzut la alin. (1) nu a avut loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu ori în timpul şi pe traseul normal al deplasării de la locul de muncă la domiciliu şi invers, va arhiva declaraţia originală împreună cu o copie a certificatului medical."


Din cate inteleg dvs ati prezentat angajatorului concediul medical initial cu cod 02 ,probabil vi s-a solicitat si acea declaratie iar "ancheta " despre care vorbiti este in fapt cercetarea facuta de catre angajator in cazul producerii unor astfel de evenimente ,asa dupa cum precizeaza legislatia in domeniu:

ART116al(7)HG1425/2006
7) Angajatorul care a organizat transportul raspunde pentru cercetarea accidentului de circulatie produs pe drumurile publice, urmat de incapacitate temporara de munca, cu respectarea, atunci cand este cazul, a prevederilor alin. (6).

Practic,in situatia dvs. cred ca cercetarea nu a putut sa fie finalizata in termenul legal de 10 zile,dupa cum precizeaza prevederea art Art. 120. - (1) Cercetarea evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca se va incheia in cel mult 10 zile lucratoare calculate de la data producerii.
In acest caz, nu va putea nici ca procesul -verbal de cercetare a evenimentului sa parvina asiguratorului,care este Casa de Pensii ,care plateste indemnizatia de concediu medical pt accident de munca si care nu va viza certificatul medical

Ce se va intampla? Concediul medical pt accident va deveni un concediu medical simplu(01)pt incapacitate temporara de munca pt boala obisnuita si se va plati in cf cu prevederile OUG158/2005
Asadar,prezentati angajatorului si concediul medical in continuare ,daca e eliberat cu respectarea prevederilor legale,angajatorul nu-l va putea respinge la plata iar dvs nu veti avea probleme,pt asa dupa cum ati fost informata, de catre @freeelis,nu aveati obligatia sa fiti gasita la domiciliu cf legislatiei actuale!
-Pentru anul 2011la Administratia Financiara solicitati Declaratia 112DECLARAŢIA PRIVIND OBLIGAŢIILE DE PLATĂ A CONTRIBUŢIILOR SOCIALE, IMPOZITULUI PE VENIT ŞI EVIDENŢA NOMINALĂ A PERSOANELOR ASIGURATE pe care angajatorul are obligatia sa o depuna lunar si din care rezulta informatiile care va intereseaza.

-Pentru perioada anterioara anului 2011(2000-2010)ar trebui sa solicitati datele de la Casa de Pensii(datele referitoare la CAS) Casa de Sanatate( CASS) AJOFM(contributie somaj),Admistratia Financiara(impozit /salarii),pentru ca viramentele pt creantele fiscale nu se faceau centralizat decat incepand cu ianuarie 2011

Normal ca ITM nu poate avea o astfel de atributie care priveste colectarea si evidenta creantelor fiscale ... :)
Răspuns la discuția Contributivitate
ART. 76 Cod Fiscal - Definirea veniturilor din salarii și asimilate salariilor

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani și/sau în natură obținute de o persoană fizică rezidentă ori nerezidentă ce desfășoară o activitate în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu, act de detașare sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizațiile pentru incapacitate temporară de muncă acordate persoanelor care obțin venituri din salarii și asimilate salariilor.

(2) Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplică și următoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor:

a) indemnizațiile din activități desfășurate ca urmare a unei funcții de demnitate publică, stabilite potrivit legii;
..............

Consilierul local fiind functie de demnitate publica,indemnizatiile obtinute de acestia intra sub incidenta prevederii art 76 al(2)lit. a .Cod Fiscal in ceea ce priveste contributiile.

Mai multe detalii gasiti pe :infoinstitutii.ro Contributii sociale obligatorii in 2016 pentru consilierii locali