Oricum, subiectul nu mai prezinta interes de acum, intrucat am plecat de la firma aceea imediat. Am mai tinut legatura cu o singura colega care a ramas acolo si am inteles ca aceleasi sicane le-a facut la fiecare angajat, i-a dat afara, vorbeau urat cu ei, ba mai mult cand au cerut respectivii o adeverinta ca lucrasera acolo, au descoperit ca nici macar nu aveau contract de munca..Niste nesimtiti ce mai...oameni care au ajuns "manageri" peste noapte desi pana mai ieri erau strungari...Mi-e greata efectiv.
Si ca sa revin la subiect, e intr-adevar o ilegalitate ce au facut ei. Citez din Codul Muncii (poate mai intereseaza si pe altcineva subiectul si sa stie exact cum sa puna problema):
Art. 40 [principalele drepturi si obligatii ale angajatorului]
[ link extern ]
Textul art. 40 alin. (2) lit. i) din Codul muncii, instituind obligatia
angajatorului de a asigura protectia datelor cu caracter personal ale
salariatului, este defectuos redactat, scotand in evidenta o
inadmisibila omisiune a legiuitorului. Astfel, redactarea textului conduce la
concluzia ca angajatorul, cu rezerva pastrarii confidentialitatii, ar
putea sa obtina orice fel de date legate de viata personala a salariatului,
ceea ce nu poate fi acceptat.
Angajatorul poate, fara a fi limitat de vreo norma legala, insa
respectand viata privata a salariatului, sa restranga drastic accesul
salariatului la internet, inclusiv sa impuna conditii pentru utilizarea
internetului in alte scopuri decat cele profesionale. De ex. angajatorul poate
interzice utilizarea anumitor site-uri, utilizarea chat-ului,
conectarea la forumuri, descarcarea de softuri, accesarea e-mailului personal
de pe servere de hosting gratuite. Angajatorul poate, de asemenea, sa
efectueze un control post factum al modalitatii de utilizare a
internetului, la nivelul global, de unitate sau de compartiment, fara a
monitoriza reteaua la nivel de salariat. Perioada pastrarii datelor obtinute din
monitorizare trebuie sa fie mentionata in cuprinsul regulamentului
intern sau al contractului colectiv de munca, fiind rezonabila o perioada
de 6 luni, care coincide concomitent cu termenul limita in care poate
fi angajata raspunderea disciplinara a salariatului.
In ceea ce priveste controlul e-mail-urilor salariatului, jurisprudenta
franceza a aratat ca angajatorul nu este indreptatit sa acceseze
e-mail-urile personale ale salariatului, daca are cunostinta despre acest
caracter al lor, chiar daca primirea/trimiterea e-mail-urilor in cauza
s-a realizat prin intermediul unui calculator de serviciu. Accesarea de
catre angajator a e-mail-urilor personale nu este permisa chiar daca se
interzice expres prin regulamentul intern utilizarea in scopuri
personale a e-mail-ului profesional. De asemenea, angajatorul este obligat sa
se abtina de la accesarea e-mail-urilor care contin o indicatie
speciala din care rezulta caracterul personal al acestora.
Jurisprudenta franceza a consfintit obligatia salariatului care
absenteaza de a pune la dispozitia angajatorului toate datele si materialele,
inclusiv electronice, pentru continuarea activitatii. Angajatorul este
indreptatit sa acceseze datele electronice ale salariatului absent, dar
numai cu informarea prealabila a acestuia, chiar daca suportul datelor
este proprietatea angajatorului. In acest fel, salariatul va putea sa
ia toate masurile pentru a-si proteja spatiul privat de patrunderea
angajatorului, fiind firesc sa se recunoasca dreptul acestuia de a folosi
in interes personal o parte rezonabila din suportul fizic - hard
drive-ul - ce apartine angajatorului.
Numai bine!