avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 467 soluții astăzi
Forum Activitate Solovastru14s

Activitate Solovastru14s

Aia întrebam şi eu, dacă există vreo şansă să-l pot reclama undeva pentru a-mi termina lucrarea chiar dacă nu am contract cu el. Tot ce am e hârtia primită de la el cu care am fost să-mi fac contractul la E-on, cota de gaz, dacă nu mă înşel, unde e trecut numele firmei, al lui şi al beneficiarului.
Oare chiar nu am nicio soluție pentru a rezolva problema întâmpinată?
Am nevoie de un sfat, îndrumare, dacă ați mai fost în situația asta sau știți ce ar fi de făcut.
Renovez apartamentul mamei mele și, printre altele, mi-am pus centrală termică proprie. Pentru asta am contactat o firmă care mi-a făcut proiectul și care s-a ocupat de toate demersurile necesare pentru a mă branșa la gaz. Până acum au montat: caloriferele, centrala și au realizat traseul țevilor prin apartament, dar mai au de montat contorul, de sudat țeava mea de gaz la coloana principală și de legat țevile de apă caldă la bucătărie și baie + de legat centrala propriu-zisă. Am uitat să menționez că șeful firmei m-a trimis cu actele necesare la E-on pentru a face contractul.

Dar am fost prost: am dat toți banii pentru lucrare înainte ca ea să fie finalizată, deoarece m-am dus pe ideea că mai are foarte puține lucruri de făcut. La o săptămână după semnarea contractului cu E-on și de la ultima întâlnire, văzând că nu mai primesc un semn de viață, am încercat să îl apelez de mai multe ori pe cel responsabil de lucrare, dar nu a mai răspuns la apelurile mele, nici la mesajele de pe Whatsapp. Așa că am sunat de pe telefonul prietenei mele.. Evident că a răspuns și, când l-am întrebat de ce întârzie să vină și dacă e o problemă, a ridicat tonul fiind tot el supărat. Mi-a spus că el n-are timp de telefoane inutile, că de ce tot insist, el n-are timp să stea la discuții, că are mult de lucru și că o să vină în 3-4 zile (a cincea oară când îmi bagă duma asta). Bomboana de pe colivă: mi-a zis: "dacă nu ești mulțumit de serviciile mele, demontez toată lucrarea, îți dau banii înapoi, dar trebuie să îmi plătești debranșarea caloriferelor".
Eu am vorbit pe un ton civilizat, i-am spus că am fost serios cu el, i-am dat toți banii, cum mi-a cerut și m-am ocupat de toate demersurile care țineau de mine și că aștept același lucru din partea lui.
Am fost atât de insistent, deoarece aveam nevoie de un update, ținând cont că mai trebuie să vină și alți meșteri.
Au trecut 10 zile de la "vin în 3-4 zile", adică de la ultima discuție și habar n-am cum să procedez în situația în care continuă să întârzie.
De menționat e că nu am primit vreun contract de la firma lui, ci doar hârtiile necesare abonării la E-on. De asemenea, n-am primit nici tabelul cu vecinii cărora trebuie să le cer semnătură pentru a îmi permite racordarea la gaz.
Chiar nu am vreo idee ce cale să urmez şi mă presează timpul, deoarece mai sunt multe de făcut în apartament...
Să fac plângeri la ANPC? Sau există o altă variantă?
Mulțumesc!
"Din 28 septembrie a c legislatia asociatiilor de proprietari urmeaza sa fie inlocuita cu disp L nr 196/2018 care abroga disp L nr 230/2007"

Pot vedea undeva modificările legii ce vor apărea? Nu știu cum să procedez din moment ce administratoarea nu dorește să-mi arate metodele de calcul și facturi lunare. Iar președintele asociației de proprietari "nu vrea să se pună rău cu vecinii". Are o funcție care îi impune anumite sarcini pe care le refuză, iar eu sunt cu mâinile legate, deoarece primăria nu e de niciun ajutor. Ridică din umeri și am intrat vacă, apoi am ieșit bou de acolo.
Am fost în interiorul primăriei și nimeni nu cunoștea concret legea sau ce ar trebui să fac. Mi-au spus că odată ce suntem asociație de proprietari, cam ar trebui să ne descurcăm între noi, dar clar nu reușim asta. Am impresia că mă bat cu morile de vânt și de aia m-ar interesa ce instituție face verificări ca președintele asociației și administratoarea să își respecte atributele? La primărie nu cunoșteau mai nimic, de menționat că locuiesx într-un orășel mai mic...
Cine verifică administratorul blocului și președintele asociației de proprietari, în caz de comportament neadecvat? Prin comportament neadecvat fac referire la refuzul de a justifica cheltuielile lunare afișate, chitanțe, facturi + alte reparații și nu în ultimul rând neafișarea calcului realizat pentru cheltuielile lunare. De asemenea președintele refuză verificarea tuturor persoanelor pentru o transparență normală. Avem centrală, pe scară, pentru mai mulți proprietari care nu au centrală proprie de apartament, iar atât administratoarea, cât și președintele refuză verificarea contoarelor, pe motiv că nu vor să se pună rău cu vecinii. Sunt curios la cine sau ce instituție pot apela pentru a mi se respecta drepturile, pentru ca dânși să fie verificați, și pentru ca întrebărilor mele să li se dea un răspuns?
Mulțumesc frumos!

PS: Dacă aș înregistra o persoană pe telefon (în speță administratoarea) în apartamentul ei, ținând cont că acolo ne plătim cheltuielile, ar fi ilegal? Nu de alta, dar mi-a repetat în față de multe ori că nu o obligă nimic să justifice cheltuielile afișate și nici că trebuie să-mi arate vreo factură.
Bună ziua,
Am unele neclarități în privința metodelor de calcul şi aplicarea acestora de către administrator şi, în plus, alte dubii cu referire la desfăşurarea activității a preşedintelui asociației de proprietari.
În primul rând, primăria oraşului de unde provin a hotărât să ofere asociaților de locatari câte o centrală termică pe scară, noi nesuportând costurile proiectului.
În al doilea rând, mulți vecini susțin că ei nu folosesc apa caldă decât pentru încălzire, pe motiv că au boiler în baie (nu şi în bucătărie), dar când am sugerat administratorului de bloc că ar trebui verificate apometrele pentru a fi siguri că alți vecini nu eschivează de la plata cheltuielilor, mi s-a spus că trebuie să mergem pe încredere, iar când eu am insistat că nu e-n regulă, mi-a spus că preşedintele nu vrea să se pună rău cu vecinii; ba chiar mi-a sugerat ca eu să merg la oameni să le verific contorii de apă caldă, ceea ce nu e legal.
În al treilea rând, la afişarea tabelului cu cheltuieli, administratorul face o rubrică nouă: apă caldă, dar eu neconsumând apă caldă, ci rece, iar consumul produs este de gaz. Aşadar, iarna plătesc şi încălzire, dar şi apă caldă; pe când vara plătesc doar apă caldă. Este în regulă metoda aceasta de calcul? Şi ar mai fi de adăugat că nu face un tabel separat cu metoda de calcul pe care să îl afişeze alături de cheltuieli. La cea din urmă problemă, eu ştiu că un administrator este obligat să afişeze şi metoda de calcul din 11 martie anul trecut.
Acestea fiind scrise, ce pot să fac mai departe dacă încercările mele la administratorul şi la preşedintele de bloc bat pasul pe loc? La ce instituție aş putea apela mai departe pentru a fi totul lămurit? Există o instituție abilitată în verificarea administratorilor de bloc? Sau singura soluție ce-mi rămâne e instanța judecătorească?
Mulțumesc anticipat! O zi frumoasă!
Este legal să restricționezi sau să interzici mersul la W.C. în timpul programului la locul de muncă? Ce măsuri se pot lua în cazul încălcării acestui drept? Există vreo lege care să interzică un asemenea comportament din partea angajatorului? Mulțumesc anticipat