avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 831 soluții astăzi
Forum Activitate latka

Activitate latka

Va angajați un avocat și dați în judecată instituția respectivă care a făcut acea greșeală, la instantele de contencios administrativ, cerind despăgubiri.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Deci, in concluzie, daca presedintele este "obligat să răspundă, în scris, la contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia." , iar obligatia este prevazuta de legea speciala, 196/2018, prin care chiar el a ajuns in aceasta functie

dvs. considerati ca :
"Presedintele putea foarte bine sa nu raspunda deloc si sa ii ceara intrebarile scrise pe foi." ????????

Care este temeiul legal pe care va bazati ?
Sau este doar o parere, care nu are la baza nici un temei legal ?
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu ar fi de vis, sunt niste organizatii de tip mafiot, cum sunt si sindicatele.
Nu, nu te poti scoate de la intretinere, v-am subliniat, eu platesc intretinere pentru AMBELE apartamente.
Gresiti .
Exista scutirea pe o perioada scurta (de exemplu cind familia pleaca mai mule zile in concediu) de la cheltuielile repartizate pe numar de persoane doar. Trebuie ca in luna respectiva sa lipseasca (familia) un interval mai mare de 15 zile in acea luna.
Eu v-as propune sa ne oprim aici, vi s-au dat absolut toate informatiile posibile si pertinente.
1. E strict problema acelei familii, poate sa cumpere câte apartamente dorește. Nu există vreo lege sa-i interzică.
2. Da. Și eu am 2 apartamente, la unul sunt declarate 0 (zero) persoane. Locuiesc în celalalt.Unde am declarat zero, am domiciliul din CI. Nu e absolut nici o problema, plătesc întreținerea la amândouă proprietățile. La cea cu zero persoane am doar cheltuielile pe cotă parte indiviza. Voi avea o problemă când voi vinde acest apartament, trebuie schimbată CI.

Dr@gosch a scris:

O intrebare...

Din moment ce nu puteti explica ce nu ati priceput (ca persoanele nu se inmultesc din pix, fara noima si temei legal) nu vad de ce ar mai continua aceasta discutie. Si mai multe persoane v-au spus fix acelasi lucru.
Daca nu aveti alte intrebari, va rog sa nu mai postati, in aceeasi maniera. Subiectul e lamurit si va fi inchis.
Ce clarificare asteptati ? Vi s-a explicat ca nu e nici o problema. daca sunt declarate :
4 - 0, 3 - 1, 2 - 2, 1 - 3, 0 - 4 persoane pe cele doua apartamente. Obligativitatea declararii suplimentare apare in conditiile expres mentionate la art. 30. Vi le-am subliniat.

Nu exista o astfel de prevedere, legata de 1 noapte, ci doar aceea trecuta in legea 196/2018 ca persoanele care locuiesc (dorm peste noapte) cel putin 15 zile intr-o luna, trebuie declarate, pentru a fi considerate la numar de persoane pentru calculul cheltuielilor ce se impart pe numar de persoane.
Articolul 82
(5) Dacă adunarea generală a asociației de proprietari hotărăște în acest sens, comitetul executiv stabilește cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună, și stabilește perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriașii, au dreptul de a solicita, în scris, scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană și care trebuie să fie de cel puțin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale.
Raspundeti dvs. la intrebari, care vi se pun si apoi veti primi si raspunsuri, daca nu va descurcati in a corobora articole de legi.
Deci, ce va deranjeaza pe dvs. cu declararea a 3 persoane pe un apartament si una pe celalalt ?

Si va rog sa nu mai citati tot ce vi s-a prezentat, dati raspunsul.
Articolul 30
(1) Proprietarii din condominii au obligația să notifice președintelui orice schimbare intervenită în structura și numărul membrilor familiei prin deces, căsătorii sau nașteri, persoanele luate în spațiu, precum și locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a împrumutării locuinței.
(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) se face în scris în termen de 10 zile de la schimbarea intervenită, de la luarea în spațiu, respectiv de la semnarea contractului de închiriere/comodat.

Secţiunea a 5-a Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviză de proprietate
Articolul 84
(1) Cheltuielile repartizate după cota-parte de proprietate reprezintă cheltuielile asociației efectuate pentru întreținerea, repararea, exploatarea și, după caz, consolidarea și/sau reabilitarea părților de construcții și instalații aferente condominiului aflate în proprietate comună indiviză. Aceste cheltuieli se repartizează proporțional cu cota-parte din proprietatea comună a fiecărui proprietar.
(2) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile efectuate pentru administrarea, întreținerea, repararea, exploatarea și, după caz, consolidarea părților de construcții și instalații din condominiu aflate în proprietate comună.
Articolul 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociației cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreținere, service, reparații și, după caz, de consolidare, reabilitare, eficiență energetică, modernizare la părțile de construcții și instalații aflate în/și pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcției și în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuție și coloanele instalațiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalațiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalație de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deșeurilor menajere; structura de rezistență; fațadele; acoperișul și altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociației: salarii sau remunerații pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curățenia etc.; indemnizații acordate membrilor asociației de proprietari ori persoanelor alese: președintele, membrii comitetului executiv și cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polițe de asigurări; cheltuieli cu produse și accesorii pentru curățenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.

Faceti-ne si pe noi sa intelegem ce va deranjeaza cu declararea a 3 persoane pe un apartament si una pe celalalt.
Nu sunt tot aceiasi 4 membri ai familiei ?
Doar cota parte indiviza a familiei e mai mare.