avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 745 soluții astăzi
Forum Activitate Loreleybc57

Activitate Loreleybc57

robert1958 a scris:


Potrivit art. 56 alin. 2 din legea nr. 19/2018,

„În caz de încetare a mandatului președintelui înainte de termen, comitetul executiv convoacă, în termen de 5 zile de la încetarea mandatului, o adunare generală pentru alegerea unui nou președinte”.

Asta trebuia să se întample la demisia președintelui acum 2 ani.

Pe de altă parte, chiar în exercitarea atribuțiilor de președinte în exercițiu, președiintele asociației nu ar fi putut să angajeze un administrator dacă nu ar fi fost mandatat anterior de adunarea generală potrivit art. 53 lit k din lege:

„( adunarea generală) mandatează președintele și comitetul executiv pentru angajarea și eliberarea din funcție a administratorului, cenzorului/comisiei de cenzori sau a altor angajați ori prestatori, în scopul administrării și bunei funcționări a condominiului”.

* NU este obligatoriu sa se emita o noua Sentinta judecatoreasca de Infiintare, cu noua administrație.
* NU se vor actualiza facturile cu furnizorii, cu noua administrație

=======================
Buna ziua,

Multumesc mult pentru raspunsul care clarifica dilemele de la acest moment !

Va doresc numai bine !!
Buna ziua,

Administratorul a fost instalat, ABUZIV !!! de către președintele demisionar-interimar și ne-am trezit cu administratorul în … ogradă, fara a se organiza Adunare Generala pentru ca proprietarii să fie informați și să-și dea acordul pentru noua formula de administrare !
În aceste condiții, acest administrator funcționează ILEGAL !! ????

Da, am inteles ca este obligatoriu sa se organizeze Adunare Generala !!

Dar repet nelămuririle :

* este obligatoriu sa se emita o noua Sentinta judecatoreasca de Infiintare, cu noua administrație ???
* se vor actualiza facturile cu furnizorii, cu noua administrație ???

Vă mulțumesc pentru răspuns !
Numai bine.
Va multumesc mult pentru raspuns !

Membrii comitetului executiv dorm in papuci, de cand au fost alesi ! Ei nu stiu nici macar ce reprezinta coloanele de pe listele de plata : cc inseamna COTA INDIVIZA, de ex. ; ei nu stiu ca apa citita de furnizor trebuie « sa bata » cu apa citita la fiecare apometru de pe casa scarii + diferente, etc, etc !! Sau, daca presedintele a consumat X mc, el nu trebuie sa apara cu X – 7 mc …. Pentru ca a fost si aceasta situatie : cand presedintele s-a scazut cu 1, 4 si chiar 7 mc de apa !!

Daca am incercat sa le explic celor din scara, … babeste, ca suntem furati la propriu (lista de plata difera față de documentele legate de consumurile noastre !), bietii oameni nu inteleg NIMIC si spun, … elegant, ca sunt batrani sau, mai grav, ca nu-i intereseaza ! Deci, nu sunt cooperanti, desi ce fac este spre binele lor !!!

Suntem o asociatie de proprietari cu o singura scara unde presedintele demisionar-interimar face legea … si teroarea ! La inceputul lunii martie 2024 a avut loc o caricatura de Adunare Generala si presedintele era beat-turta ! Abia se tinea pe picioare, abia vorbea !
I s-a ceut Sentinta de infiintare de cand a aparut un nou administrator dar presedintele nu a fost capabil sa dovedeasca legalitatea asociatiei !

Daca este obligatoriu de organizat Adunare Generala, fiind o alta administratie :
- se reiau formalitatile la Judecatorie ? = alta Sentinta de infiintare ??
- facturile cu furnizorii trebuie re-innoite, cu noua structura organizatorica ??

Cam atat, deocamdata si sper ca am fost, cât de cât, clara.
Toate bune.
Buna ziua,

Daca presedintele, administratorul si cenzorul si-au dat demisia, iar presedintele exercita, in continuare, de 2 ani, functia de presedinte demisionar-interimar :
* este obligatoriu sa se organizeze Adunare Generala ?
* este obligatoriu sa se emita o noua Sentinta judecatoreasca de Infiintare ?
* se vor actualiza facturile cu furnizorii ???

Va multumesc mult pentru raspuns la aceasta dilema care dureaza de 2 ani !!!
Numai bine.


Adam Grecu
Utilizator
" La cele scrise de dvs. am urmatoarele observatii de care trebuie sa tineti cont in efectuare urmatoarelor demersuri: ..................... "


Multumesc mult pentru clarificarea conditiilor de incadrare a personalului intr-o asociatie de proprietari dar si pentru sfaturi, de care voi tine cont in interventiile mele viitoare cu aceasta institutie, girata de proprietari.

O zi buna.
Doar prin justiție veti obtine ceea ce aveti dreptul în mod legal.
S-au înmulțit abuzurile în asociațiile de proprietari deoarece justitia se misca prea lent.
=======================================

Multumiri pentru raspuns.
Da, deja ne-am lovit de “zidul” facut de Judecatorie in jurul celor care incalca legea. Noi, in loc sa ne luptam cu cei care ne nedreptatesc / ne fura, trebuie sa ducem o lupta inegala cu SISTEMUL CARE II SUSTINE !
Oare unde se va ajunge in conditiile astea aberante ???

Numai bine.
Va multumesc mult pentru raspuns !
Voi urma indicatiile Dumneavoastra si, in functie de evolutia cazului, voi posta noutatile, pentru cautarea – impreuna daca se poate ! – de solutii constructive !
O zi buna.
Va multumesc mult pentru raspuns !
Voi urma indicatiile Dumneavoastra si, in functie de evolutia cazului, voi posta noutatile, pentru cautarea – impreuna daca se poate ! – de solutii constructive !
O zi buna.
Buna ziua,

De mai bine de 6 luni, cativa proprietari suntem in proces cu presedintele si administratora Asociatiei de Proprietari, ca urmare a unor nereguli, initial presupuse de noi si, ulterior, confirmate chiar de cei doi :
* lipsa Sentintei judecatoresti de infiintare / functionare sau de divizare a Asociatiei de Proprietari ;
* lipsa contului bancar = COD IBAN ;
* lipsa contractelor individuale de munca pentru : presedinte, administrator, cenzor, femeia de serviciu ;
* s-au efectuat doua lucrari de izolare la acoperisul blocului fara autorizatie de constructie;
* s-au facut lucrari pe casa scarii – fara respectarea procedurilor legale ;
* apometrele au fost amplasate pe casa scarii, inchise in cutii opace si cheile se afla la presedinte si administrator. De doua luni, nu ni se mai permite citirea consumului individual de apa !!
* de doua luni, nu se mai afiseaza listele de plata la avizier si, cei cativa proprietari aflati in proces cu Asociatia, nu stim nimic de valoarea cheltuielilor lunare calculate.
Nu stim cum procedeaza cu incasarile de la ceilalti proprietari care sunt putin ... “derutati (!?)” si inca merg orbeste pentru ca ei nu reusesc sa vada mismasurile cuplului presedinte=administrator !

In ceea ce ma priveste, pentru a face, totusi, plata cheltuielilor de intretinere, am inaintat presedintelui o adresa pentru a mi se elibera o adeverinta cu datoriile catre Asociatia de Proprietari.
Dar, de o saptamana, presedintele refuza sa mai deschida usa pentru a raspunde – intr-un fel sau altul, solicitarii mele.

Intrebari :

1. Este legala NEafisarea listelor de plata cu cheltuielile de intretinere ?
Daca NU, ce se poate face pentru cunoasterea si achitarea datoriilor lunare la intretinere ?

2. Este legal sa nu ni se permita citirea indexului apometrului individual ?
Daca NU, exista vreo metoda de a determina presedintele si administratora sa ne permita citirea consumului individual lunar ?

3. Ce ar fi de facut pentru a obtine, totusi, de la presedinte adeverinta privind creantele datorate asociatiei de proprietari si a evita cresterea datoriei la intretinere ?

Va multumesc mult pentru raspunsuri, care imi vor fi foarte utile in initierea pasilor spre rezolvarea, dintr-o perspectiva legala, a necazurilor prezentate.
Vă mulţumesc mult pentru intervenţia Dumneavoastră !

Da, sunt convinsă că ce se petrece în imobilul nostru este de tot râsul ! Este de necrezut dar, adevărat : de când vecinul nostru a devenit „Dl Preşedinte !”, face o echipă redutabilă cu noua dnă administrator şi cei doi nu ţin cont de părerile sau sfaturile nimănui din scara noastră. Procedează contrar prevederilor legii şi a bunului simţ şi nici un argument logic, pertinent şi la obiect nu îi aduce pe linia dreaptă.

Eu înclin să cred că dl preşedinte cunoaşte legislaţia foarte bine dar mizează pe faptul că noi, proprietarii, nu suntem la zi cu legile şi de aceea încearcă să ne inducă în eroare.
Şi vă dau un mic exemplu care vorbeşte de la sine despre caracterul lui dubios : lista de plată avea mereu înscrisă o anumită dată de afişare dar, în realitate, lista era afişată după 9, 10 sau chiar mai multe zile.
Ori, se ştie că, potrivit legii, o sesizare la lista de plată trebuie înaintată preşedintelui în interiorul celor 10 zile de la data înscrisă că s-a afişat ! . La remarca mea că acest decalaj ne anulează nouă orice drept de a mai face o sesizare legată de lista de plată, dl preşedinte mi-a spus, foarte senin şi nevinovat , că sesizarea trebuie să o înaintăm în intervalul de 15 zile !!!
Deoarece ştiam prevederile legii în această problemă, l-am contrazis şi a admis, tacit, corectura.
Deşi exemplele de minciuni sfruntate pot continua, mă opresc aici !

Poate, nu este exemplul cel mai relevant care să definească lipsa lui de caracter, dar vă puteţi face o părere cu cine avem de-a face : cu o persoană vicleană care minte cu neruşinare dar care se ascunde sub masca inocenţei. Cu un astfel de om trebuie să fii documentat până în dinţi şi să-i dovedeşti că nu are dreptate, iar noi, proprietarii, să fim uniţi pentru că se jonglează cu banii noştri.
Dar unii proprietari, pensionari de mai bine de 15 ani, găsesc că legislaţia este foarte stufoasă, complicată şi nu înţeleg = nu sunt la curent cu multe din prevederile legii. Ei nu pricep modul de întocmire a listelor de plată dar, mai grav este că o parte din ei spun că nu au timp să analizeze lista de plată , în loc să admită că , de fapt, nu înţeleg mecanismul de întocmire a acesteia şi să încerce să-l afle.
Ştiu că nu este simplu, mai ales când activitatea cuiva nu a avut tangenţă cu cifrele dar nu este o ruşine să doreşti să ştii ! Mai grav este să trăieşti în ignoranţă !!!

Iată contextul în care se desfăşoară colaborarea dintre „tandemul” preşedinte + administrator – pe de o parte şi proprietarii imobilului nostru, pe de altă parte. Ştiu că şi noi avem vina noastră, de oarecare dezinteres în a ne informa pentru a curma din faşă ilegalităţile aşa că, cei doi, sunt în largul lor când lansează o minciună, când încarcă abuziv lista de plată, când comit alte abateri de la lege. Ei se consideră stat în stat ... şi cam au cu cine-şi face jocul murdar !!!!

Nu, dna administrator nu este membru al asociaţiei de proprietari = nu locuieşte în imobilul nostru şi deci ea, teoretic, ar trebui să aibă atribuţiile definite prin lege pentru funcţia pe care o îndeplineşte : aceea de angajat, ca administrator, al asociaţiei, cu limitele de competenţă legale + casier.
Dar, dl preşedinte, care locuieşte în acelaşi imobil cu noi este vizibil „mânuit” de această „doamnă” şi am senzaţia că, de fapt, ea îi manevrează pe toţi în acest bâlci. Este evident că dl preşedinte ne „lucrează” pe noi, proprietarii şi crede că o are de partea lui pe dna administrator dar, de fapt, EA ne „mânuieşte” pe noi toţi (preşedinte + proprietari !) pentru că, de multe ori, ea încearcă să impună tuturor punctele ei de vedere aberante, dubioase, fără a „pleca urechea” la propunerile preşedintelui şi ale noastre !!

Dar să revenim la problema AG : la prima întrunire din luna mai 2017, deşi nu eram prezenţi 10+1, s-au discutat, neoficial, câteva aspecte din sesizarea prezentată de mine cu problemele considerate ca nereguli. Ex. : problema apometrelor transferate pe casa scării, închise în cutii opace şi, de aceea, noi nu avem acces la indexul lunar. În această sesizare către AG, am prezentat şi soluţii, printre care şi pe cea obţinută de la Dumneavoastră prin luna februarie 2017 [punctul a) ], şi anume :
a) practicarea unor ferestre în cutiile opace care să permită vizualizarea apometrelor ;
b) confecţionarea de chei pentru a ne verifica personal consumul;
c) afişarea unui tabel cu indexul nou, indexul vechi şi consumul de apă rece care rezultă pe fiecare apartament pentru ca şi noi să avem un control real, lunar.

Întrucât mai multi proprietari s-au declarat de acord cu propunerea a), dl preşedinte aproape că a acceptat să practice gemuleţe la cutii. Dar, după ce s-a anulat, din lipsă de cvorum, desfăşurarea AG şi toţi vecinii au plecat, dna administrator s-a arătat foarte revoltată că dl preşedinte a promis să permită vizualizarea apometrelor !! Am văzut clar că această doamnă îl manipulează pe dl preşedinte care, la rândul lui, ne duce pe noi de nas !
Este un cerc vicios care reiese şi din faptul că :
- AG nu s-a mai ţinut deloc, după a doua convocare ;
- dl preşedinte nu face nimic pentru „a scoate la lumină” apometrele noastre, deşi a promis ;
- toate lucrările angajate la imobilul nostru (un lucru pozitiv !) se fac fără a ni se aduce la cunoştinţă de ceea ce urmează a se face cu banii noştri, deşi legea prevede clar : „(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari. „
Dar, de fiecare dată se iau hotărâri „pe sub masă” şi noi, bunii de plată, suntem puşi în faţa faptului împlinit : când muncitorii lucrează de zor la uşile noastre sau pe casa scării !!

Da, AG a fost convocată potrivit legii : prima dată, prin afişare la toate etajele, la loc vizibil dar nu am fost prezenţi 50+1 proprietari şi s-a amânat.
Reconvocarea s-a făcut peste 7 zile, în acelaşi mod (afiş la toate etajele !) pentru ca toată lumea să fie informată dar, nici de această dată nu s-a întrunit numărul necesar de participanţi pentru ca şedinţa să fie statutară.
De această dată (deoarece însuşi preşedintele a lipsit dar l-a suplinit soţia lui !), dna administrator a luat frâiele şi a anulat, din nou, şedinţa lăsând totul în coadă de peşte.
După câteva zile, l-am întrebat pe dl preşedinte când se va reconvoca AG a treia oară dar el mi-a răspuns, textual : „şedinţa nu se va mai ţine deloc, deoarece Legea nr 230/2007 a suferit modificări anul acesta - în acest sens. Dacă nu se îndeplineşte condiţia de 50+1, Adunarea Generală nu va mai avea loc !”
A mai adăugat că va afişa o înştiinţare, semnată de Comitetul Executiv, precum că AG nu a fost statutară de două ori şi, deci, anulată.
Bineînţeles că această notă nu a mai apărut la afişier pentru că el ştie că este o aberaţie. Ne duce, verbal, de nas, pentru că vorba nu se coase la dosar dar scrisul rămâne şi nu-şi bate singur cuie în tălpi !

Deci, iar o încercare a ... nu ştiu cui (a dlui preşedinte ? a dnei administrator ? sau a amândurora ?? ) de a ne induce în eroare şi a justifica, cu fals, o încălcare a legii.
Dacă în lucruri, oarecum minore - ca acesta, se procedează incorect, ce ştim noi cum se procedează la manipularea miilor de lei care se colectează de la noi şi celelalte asociaţii mai mari ca noi ? Numai lista curentă din imobilul nostru, cu o singură scară, are un total de peste 1200 lei !
Sunt zvonuri care circulă despre o încasare a cotelor de întreţinere, de către această dnă administrator, de la alte asociaţii de proprietari, bani mulţişori !!, dar care nu au fost viraţi la furnizorii de apă şi căldură !! A trebuit să intervină Poliţia pentru ca prestatorii de servicii să-şi recupereze debitele !
Cred că este un aspect care ar trebui să ne dea de gîndit !! ?

În concluzie, ca urmare a deciziei de a nu se mai organiza AG, m-am adresat site-ului Avocatnet pentru a obţine o părere avizată asupra unei eventuale modificări a Legii nr. 230/2007 - în această privinţă.
Răspunsurile primite au fost în temă, mai mult decât concludente şi vă mulţumesc mult pentru răbdarea de a fi citit toate explicaţiile mele, uneori poate prea detaliate, confuze (!?) şi obositoare la lecturare !

Cu aleasă consideraţie,
Loreley.