avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 971 soluții astăzi
Forum Activitate TheMarianest

Activitate TheMarianest

Răspuns la discuția Informare
Cota parte indiviza ce va revine este mentionata in actul de proprietate al locuintei. Comparati actul dumneavoastra cu cota mentionata pe liste.
Răspuns la discuția Despre asociatiile de proprietari
Daca toate intrebarile dumnevoastra provin din practica asociatiei in care locuiti va recomand sa solicitati sa participati macar la o sedinta de comitet sau sa convocati alaturi de alti proprietari o adunare generala extraordinara. In cadrul ei incercati sa obtineti acces la documentele asociatiei. Daca nu, macar organizarea unei expertize contabile independente. In general expertizele costa destul de mult, insa pe dumneavoastra in prima faza nu va intereseaza obtinerea in detaliu a tuturor neconformitatilor ci doar realizarea unei situatii activ-pasiv reale + alte cateva verificari punctuale. Astea nu o sa coste atat de mult.
PS: Ar trebui ca macar cenzorul, daca il aveti sa va explice cateva lucruri
Succes!
Eu cred ca ati amestecat putin lucrurile.
1) Da, este legal sa recuperati si de la ceilalti 20% din proprietari suma de 800 lei pentru acoperirea temporara a deficitului.
2) Puteti sa ii actionati in judecata, daca indepliniti conditiile mentionate de ceilalti utilizatori care v-au raspuns mai sus.
3) Aveti grija insa la treaba cu liftul. Aceea este o alta problema, achizitia lui, fiind asa de importanta ar fi trebuit sa o discutati in Adunare generala, unde fiecare are dreptul la vot. Fiind o investitie comuna, votul fiecarui proprietar valoreaza cat cota parte indiviza a proprietatii sale! Iar suma pe care o plateste pentru lift este proportionala cu cota parte indiviza. Aici ei ar putea sa conteste in instanta si sa aiba castig de cauza.
4) Fondul special pe care presupun ca l-ati infiintat (cel de 800 lei/ap) trebuie restituit proprietarilor in momentul recuperarii, in functie de recuperare si nu poate fi folosit in alt scop!
Succes!
Buna ziua,
Daca pe listele de intretinere apar doar sumele mentionate, fara vreo alta coloana speciala pentru taxe si impozite, inseamna ca acele sume cuprind si toate taxele cu salariul respectiv. Femeia de seriviciu incaseaza aprox 1065 net si cheltuiala totala cu salariul ei este de 1783. Diferenta dintre cele doua valori sunt taxele si impozitul legal pe munca, toate contributiile la sanatate, pensii, etc, ale angajatului si angajatorului. Iar administratorul are aprox 1150 net. Restul calculelor le-a estimat @elenazan.
Buna ziua,
Puteti sa separati scarile care doresc sa se separe si fara dizolvarea asociatiei mama. Eu am facut lucrul asta pentru o asociatie cu care colaborez. O scara din 7 s-a separat. Va sfatuiesc sa procedati in felul urmator: finalizati separarea Apanova, apoi faceti cate o adunare generala a scarilor care vor sa se separe. Pentru fiecare scara in parte. Teoretic aici va trebuie acceptul a 50%+1 de pe scara respectiva. Sfatul meu este sa reusiti sa obtineti macar 75%. Cu cat mai multi convigeti, cu atat va va fi mai usor ulterior deoarece nu veti mai avea bataie de cap si cu locatarii de pe scara dumneavoastra. Dupa adunarea generala a scarii urmeaza demersurile de infiintare a noii asociatii si incheierea noilor contracte cu furnizorii de utilitati. Aveti in vedere ca inainte de asta va trebui sa faceti o impartire a activelor si pasivelor vechii asociatii, in asa fel incat sa corespunda realitatii. Noua asociatie, infiintata pe o scara, isi va prelua datornicii insa automat va prelua si o parte din datorii. Daca lipsesc cumva bani din asociatie este putin mai complicat, insa se poate face si asa. Daca aveti nevoie de mai multe informatii imi puteti scrie in privat. Succes!