avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 510 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Este normal ca banii delapidați de administrator să ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Este normal ca banii delapidați de administrator să fie plătiți de proprietari?

Buna ziua
Pentru a intelege situatia descriu scurt ce s-a intamplat in asociatia noastra.
Fosta administratoare a delapidat 18000 de euro de la asociatie. Pentru a putea plati datoriile catre furnizori la adunarea generala s-a hotorat ca pana la recuperarea banilor de la fosta administratoare sa platim in mod egal toti prorietarii 800 lei . in rate de 150 lei/luna. (in cadrul asociatiei sunt apartamente cu 2-3 si 4 camere) Procesul verbal a fost expus pe panou in loc vizibil tuturor locatarilor. Specific ca nimeni nu a facut in scris nicio plangere impotriva acestei hotorari, ceea ce arata si rezultatul. 80% din proprietari au platit suma stabilita, in intregime. Intre timp fosta administratoare a fost judecata, condamnata , suspendata, dar din bani nu am reusit sa recuperam nimic. A fost executata silit, ceea ce inseamna ca primim lunar 80 lei. Intre timp am adunat fond special (cele 800lei/ proprietari) fond de rulment, fond de reparatii si astfel am reusit sa platim toate datoriile , in plus am reusit sa incheiem un contract pentru schimbarea liftului. Pentru a face fata acestui contract am ajuns sa fim nevoiti sa recuperam si de la ceilalti proprietari, care considera ca nu sunt fraieri sa plateasca cei 800 lei,considerand ca ei au platit intretinerea la fosta administratoare si sa recuperam banii de la ea, ceea ce este imposibil ( cate 80lei/luna).
Intrebarea mea este- ce sanse avem sa obtinem cele 800 lei de la toti proprietarii daca le dam in judecata.
Va multumesc anticipat orice raspuns care ne ajuta.
Cu stima Marica –Sz.
Ultima modificare: Vineri, 24 Noiembrie 2017
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 04:17, 1 Iunie 2020
Moral nu este normal, dar practic si tehnic este necesar.
Eu vad asa problema: ca sa faci fata unei asemenea situatii, proprietarii, prin AG au hotarat refacerea fondurilor banesti prin contributia de 800 lei (ar fi trebuit diferentiate in functie de fondul de rulment depus anterior), hotararea fiind afisata si neexistand vreo contestatie, acesta devine obligatorie pentru toti.
Asa incat cei care nu au platit sunt restantieri cu sumele respective si pot fi dati in judecata dupa 90 de zile de la scadenta, respectand:
1. existenta hotararii in AG;
2. hotararea afisata;
3. Notificarea catre restantieri si precizarea in notificare ca urmeaza chemarea in judecata; notificarea va fi trimisa prin posta cu confirmare de primire si prin afisare la avizier. Se poate face o singura notificare pentru toti.
4. Sumele datorate sunt purtatoare de penalitati, daca exista sistem de penalizare.
Daca adunarea generala a votat modalitatea de recuperare prejudiciu,acea hotarare-conform dispozitie in vigoare este obligatorie pentru toti proprietarii
S-a ajuns la aceasta varianta pentru asigurarea fluentei beneficierii de utilitati
Nu exista garantia ca prejudiciul va fi recuperat de la ex administrator
Este mult mai usor de recuperat sumele neachitate in termenul stabilit de la proprietarii care apreciaza ca nu este legal sa acopere parte din prejudiciul cauzat de ex administrator,
deoarece locatarii detin proprietate,se poate aplica initial penalitati in temeiul disp art 49 L nr 230/2007,ulterior in temeiul disp art 50 se poate promova actiune in instanta pentru recuperare debit si in temeiul disp art 51 se poate institui privilegiu imobiliar pentru a se indisponibiliza provizoriu imobilul pana la recuperarea debitului acumulat
Dacă ați hotărât în AG mărirea fondului de rulment sau infiintarea unui alt fond pentru motivele expuse de dvs. , iar după 45 de zile de la comunicare sau afișare nimeni nu a contestat în instanță, atunci sigur instanta o să-i pună să plătească.
Acest proces va dura aproximativ 2 ani de zile.
Faceti-le o notificare înainte.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Eu nu cred ca instanta ii poate obliga pe acei proprietari care nu au achitat cei 800 lei sa o faca,avand in vedere ce reprezinta suma, adica costuri care au fost achitate la fostul administrator.Nimeni nu te poate obliga sa platesti datoriile altuia.Chiar daca Ad.Gen. a votat sunt niste limite.(daca de pilda Ad Gen, voteaza ca un proprietar trebuie sa se arunce de la etaj inseamna ca obligatoriu omul acela trebuie sa execute??????) Asociatiile astea sunt o pacoste,ar trebui ca utilitatile sa fie achitate individual de proprietari direct furnizorului prin contract nu asa la gramada cum ii convine furnizorului.
Ultima modificare: Vineri, 26 Mai 2017
ContSters429609, utilizator
Eu cred ca ati amestecat putin lucrurile.
1) Da, este legal sa recuperati si de la ceilalti 20% din proprietari suma de 800 lei pentru acoperirea temporara a deficitului.
2) Puteti sa ii actionati in judecata, daca indepliniti conditiile mentionate de ceilalti utilizatori care v-au raspuns mai sus.
3) Aveti grija insa la treaba cu liftul. Aceea este o alta problema, achizitia lui, fiind asa de importanta ar fi trebuit sa o discutati in Adunare generala, unde fiecare are dreptul la vot. Fiind o investitie comuna, votul fiecarui proprietar valoreaza cat cota parte indiviza a proprietatii sale! Iar suma pe care o plateste pentru lift este proportionala cu cota parte indiviza. Aici ei ar putea sa conteste in instanta si sa aiba castig de cauza.
4) Fondul special pe care presupun ca l-ati infiintat (cel de 800 lei/ap) trebuie restituit proprietarilor in momentul recuperarii, in functie de recuperare si nu poate fi folosit in alt scop!
Succes!

Alte discuții în legătură

Administrator asociatie a delapidat 76000lei, fara posibilitati de restituire Marica_sz Marica_sz Buna ziua, Sunt cenzorul actual a asociatiei in cauza. Administratorul a recunoscut la politie si fata de notar ca a delapidat 76000 RON de la asociatie. In ... (vezi toată discuția)
Administratora a delapidat 75000 lei Marica_sz Marica_sz Buna ziua Suntem o asociatie cu 76 de apartamente in bloc cu 10 etaje. Inca de la infiintarea asociatiei, asociatia functiona fara cenzori, doar cu ... (vezi toată discuția)
Plati datorii furnizori DanAlyna DanAlyna Buna ziua, In cadrul Adunarii Generale s-au luat urmatoarele decizii: - bugetul de cheltuieli pentru: presedinte: 100 lei/luna; lucrari ce nu necesita ... (vezi toată discuția)