avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 754 soluții astăzi
Forum Activitate sorin.dima

Activitate sorin.dima

Din pct 3 trag concluzia ca nu se pot modifica conditiile perioadei de proba altele decat durata de timp.
Buna ziua,

In functie de cum a intrat sotul in posesia acestor materiale si cine le-a raspandit in public, dar si daca va ameninta sau va santajeaza cu ele, va sfatuiesc sa sesizati politia din UK. Exista de ani buni in tarile vestice legi impotriva ceea ce se numeste “revenge-porn”, Nu comentez moralitatea actiunilor dumneavoastra, dar atata timp cat pozele si filmarile nu au fost facute cu intentia de a fi difuzate in public, si nu v-ati exprimat explicit acordul, este foarte probabil sa fie ilegal ceea ce a facut sotul dumneavoastra(sau persoana care le-a raspandit)
Banuiesc ca divortul si custodia cad in sarcina instantelor din Romania, dar o eventuala urmarire penala in UK a sotului imi imaginez ca ar cantari in adjudecarea custodiei sau cel putin v-ar oferi loc de negociere.

Nu va mai luati dupa mentalitatea din Romania, in tarile vestice astfel de lucruri se iau foarte in serios - uneori se cade chiar in extrema cealalta.
Buna ziua,

In prezent lucrez de aprope 3 ani pentru o firma romaneasca ce presteaza servicii externalizate pentru un client unic, o companie din SUA. Recent am cazut de acord sa preiau o functie noua pentru care vom semna un nou CIM. Una dintre conditiile convenite este sa existe o perioada de proba in care oricare dintre parti poate renunta la contract din orice motiv, dar acest lucru sa se faca doar cu preavizul legal de 20 de zile.
Va rog sa ma sfatuiti care este cel usor mod de a introduce aceasta clauza in contract.
Se face o adaugire la clauza privind perioada de proba, mentionadu-se explicit preavizul de 20 de zile in orice situatie? Se pot face astfel de completari, sau definitia in Codul Muncii este fixa deci trebuie renuntat cu totul la perioada de proba si introdusa o clauza speciala care sa indeplineasca conditiile de mai sus.

Va multumesc,
Sorin
Aceeasi problema am avut-o si eu, doar ca la mine a luat o intorsatura si mai urata. Pe scurt, conform legii, un produs care prezinta un defect in primele 6 luni de la data cumpararii se considera a fi fost livrat cu acel defect, pana la proba contrarie. Dat fiind ca dpdv legal produsul a fost livrat defect, magazinul nu ar trebui sa aiba nevoie de negatie sa il inlocuiasca.
Salut. Pe 6 decembrie 2016 cand am comandat de la emag un televizor sony bravia pe care am platit 4000 de lei.
La momentul respectiv aveau o promotie prin care ofereau un card cadou de 10% din valoarea comenzii, pentru o comanda viitoare, cu restrictii de produse, de comanda minima, perioada de valabilitate. Comanda totala a fost de 10000 de lei, prin urmate cardul a fost de 1000 de lei. Intre timp am folosit acel card pentru o alta comanda.
Televizorul cu pricina a stat sigilat in cutie pana la inceputul lui mai anul acesta, cand l-am montat si am constat ca e defect. Le-am explicat situatia si ca vreau sa-mi fie inlocuit cu unul nou, din moment ce nu a functionat nici macar un minut.
Am cazut de acord ca produsul sa plece in service unde sa se constate defectiunea si numarul de ore de functionare.
Dupa doua saptamani ma trezesc cu acelasi televizor livrat acasa, doar reparat, ii sun sa le cer socoteala si imi spun ca produsul nu mai e in stoc si singura varianta e ori sa il pastrez asa cum e ori sa il returnez si primesc banii inapoi. Aleg sa il returnez, si imi confirma ca voi primii banii in intregime, ca sa ma trezesc ca pe factura de stornare au scazut 1000 de lei in contul acelui card cadou. Ii intreb de ce si imi arata o prevedere din regulamentul promotiei.

Intrebarea mea e cat de legal e sa faca acest lucru, mai ales ca nu am fost informat in prealabil. M-am documentat si ce am gasit in lege e ca sumele primite de comerciant se returneaza in intregime in cazul unui retur. Si ca este ilegala orice prevedere contractuala menita sa descurajeze clientul sa beneficieze de garantie, iar faptul ca primesc bani mai putini decat am achitat pentru returul unui produs defect este in mod evident o descurajare.

Este legal sa echivaleze un voucher oferit din motive de marketing cu o suma platita in prealabil de catre client?
Care sunt sansele ca anpc sa solutioneze situatia in favoarea mea? Dar o instanta civila?
Tinand cont ca angajatii emag au luat decizia asta in ciuda faptului ca le-am reamintit in repetate randuri prevederile legii, este justificata o plangere la Parchet?