Salut. Pe 6 decembrie 2016 cand am comandat de la emag un televizor sony bravia pe care am platit 4000 de lei.
La momentul respectiv aveau o promotie prin care ofereau un card cadou de 10% din valoarea comenzii, pentru o comanda viitoare, cu restrictii de produse, de comanda minima, perioada de valabilitate. Comanda totala a fost de 10000 de lei, prin urmate cardul a fost de 1000 de lei. Intre timp am folosit acel card pentru o alta comanda.
Televizorul cu pricina a stat sigilat in cutie pana la inceputul lui mai anul acesta, cand l-am montat si am constat ca e defect. Le-am explicat situatia si ca vreau sa-mi fie inlocuit cu unul nou, din moment ce nu a functionat nici macar un minut.
Am cazut de acord ca produsul sa plece in service unde sa se constate defectiunea si numarul de ore de functionare.
Dupa doua saptamani ma trezesc cu acelasi televizor livrat acasa, doar reparat, ii sun sa le cer socoteala si imi spun ca produsul nu mai e in stoc si singura varianta e ori sa il pastrez asa cum e ori sa il returnez si primesc banii inapoi. Aleg sa il returnez, si imi confirma ca voi primii banii in intregime, ca sa ma trezesc ca pe factura de stornare au scazut 1000 de lei in contul acelui card cadou. Ii intreb de ce si imi arata o prevedere din regulamentul promotiei.
Intrebarea mea e cat de legal e sa faca acest lucru, mai ales ca nu am fost informat in prealabil. M-am documentat si ce am gasit in lege e ca sumele primite de comerciant se returneaza in intregime in cazul unui retur. Si ca este ilegala orice prevedere contractuala menita sa descurajeze clientul sa beneficieze de garantie, iar faptul ca primesc bani mai putini decat am achitat pentru returul unui produs defect este in mod evident o descurajare.
Este legal sa echivaleze un voucher oferit din motive de marketing cu o suma platita in prealabil de catre client?
Care sunt sansele ca anpc sa solutioneze situatia in favoarea mea? Dar o instanta civila?
Tinand cont ca angajatii emag au luat decizia asta in ciuda faptului ca le-am reamintit in repetate randuri prevederile legii, este justificata o plangere la Parchet?
banuiesc ca acei 1000 lei nu au fost platiti fizic din buzunarul dvs ci printr-o promotie. Daca este asa, mi se pare normal, pt ca altfel lumea la fiecare promotie ar abuza de aceste vouchere+legea returnarii produsului
Abuz emag
alinbetiu
Buna ziua, ma numesc Alin si am o problema cu Emag, In data de 11.12.2015 am plasat o comadna la ei pe site la o saltea, confirmare comenzi sa facut pri email ... (vezi toată discuția)