avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1028 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Am achiziționat prin programul rabla pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Am achiziționat prin programul rabla pentru electrocasnice o ...

Am achiziționat prin programul rabla pentru electrocasnice o combina frigorifica de la eMag. După câteva zile am observat că este defecta , sertarele de legume și brânzeturi congelau. Am sunat la eMag , i-am explicat consultantului problema. Combina comandata nu mai era pe stoc , nu aveam nici alte modele de unde sa aleg, deoarece prin programul rabla s-au epuizat majoritatea stocurilor și mi-a și spus că nu-mi primesc voucherul înapoi, adică îmi poate restitui doar suma pe care am platit-o. A rămas să revină în cursul zilei cu o soluție , pentru că am spus că nu doresc sa pierd cei 400 Ron. Nu m-a mai contactat și după două zile am făcut o sesizare in scris. După alte două zile m-a contactat un alt consultant care mi-a spus același lucru, că îmi pot restitui banii fara valoarea voucherului. Pentru a nu pierde voucherul am acceptat să aștept până revine in stoc combina. După 22 zile de la prima comanda am primit cea de-a doua combina frigorifica. Am primit și un voucher de 184 Ron, au spus că îmi dau 10% din valoarea combinei. Prețul ei era 2999,99 real, 2234 cu o reducere pe care o avea pe site și am platit 1834 deoarece s-a aplicat reducerea voucherului rabla, deci voucherul a fost din prețul cel mai mic. Voucherul l-am primit deoarece eram disperata și le-am spus că folosesc combina pentru a face prăjituri , fiind șomeră incerc sa mai îmi completez veniturile până îmi găsesc de lucru, și am fost nevoita sa arunc ingrediente deoarece nu mai aveam unde sa le țin. Era foarte frustrant deoarece în schimbul voucherului am dat combina funcțională cu care lucram. Când am desfacut cea de-a doua combina primită, am văzut că are urme de uzura și tabla pe interior era toată ruginita. Am contactat din nou eMag și mi-a spus acelasi lucru, îmi pot restitui doar banii plătiți și valoarea voucherului e pierduta. In acel moment am făcut o sesizare la ANPC lucru pe care l-am și comunicat consultantului. După ce a vorbit cu superiorul ei și i-a transmis acest lucru, mi-a spus că primesc voucherul înapoi , dar pot cumpăra doar produse vândute de eMag. Asta se întâmplă după aproximativ o lună de la prima comanda, timp in care nu am avut combina. I-am spus că nu găsesc produse care sa fie compatibile cu nevoile mele. A spus că o să caute ea și mi-a trimis niște produse evaluate foarte slab pe site și nu le-am vrut. Mi-a spus " daca te orientezi la un produs până la suma 2999,99, nu vei avea nimic de plătit" . Am ales un produs care costa 2899. După 4 zile mi-a spus că nu prețul plătit trebuie sa fie sub 2999,99 ci valoare lui, fara reduceri, lucru care nu s-a aplicat în momentul în care am primit voucherul de 10% din valoarea produsului. După 35 zile de la prima comanda am rămas fără combina frigorifica funcțională, am o combina toată ruginita pentru care am cerut returul și sunt obligata să cumpăr un alt produs eMag deoarece mi-au dat voucherul înapoi și îl pot folosi doar pe produsele lor . A fost o bătaie de joc , cea mai proasta experienta și nu mai vreau sa cumpar de la ei, dar nici nu îmi doresc să pierd 400 Ron .
Nu am primit răspunsul ANPC - ului, dar la cum au decurs lucrurile, nu prea mai am speranțe.
Ultima modificare: Luni, 28 Iunie 2021
Mihaela Nei, utilizator
Cel mai recent răspuns: DlGoe , utilizator 08:49, 1 Iulie 2021
Fara a comenta modul in care furnizorul dvs, isi trateaza clientii, va pot spune ca mai intai de toate la randul lor, toti cei care s-au inscris in acest program (ex. ma refer atat la furnizori, cat si la beneficiari), trebuie sa respecte ghidul pus la dispozitie de finantatorul acelui voucher de 400 lei, respectiv Administratia Fondului de Mediu.
Voucherul respectiv a fost activ doar o perioada limitata in timp (cca. 2 saptamani), iar ulterior a intrat in procedura de decontare intre furnizor si AFM.
Atat furnizorul cat si produsul l-ati ales dvs dintr- lista, nu v-a obligat nimeni sa mergeti si sa va bage pe gat produsul respectiv.
Problema dvs. este de garantie, respectiv daca poate fi reparat, acesta va fi reparat potrivit certificatului de garantie, furnizorul respectiv nu are nici o obligatie sa va dea un alt produs dintr-o alta clasa superioara, decat daca nu mai poate fi reparat si nu mai exista pe stoc.
Chestiunea este ca foarte multe produse eligibile pentru acest tip de programe rabla sunt de o calitate indoielnica, si aici, cei de la AFM vor trebui sa fie mai atenti la criteriile de eligibilitate, astfel incat furnizorii sa nu mai vanda tot felul de produse dubioase doar fiindca au o eticheta frumoasa care spune ca au un consum redus de energie....as putea sa pun pariu ca daca cineva are curiozitatea sa ia cateva asemenea produse si sa le testeze sunt departe de a fi cele descrise pe eticheta si am avea un caz de tip "diselgate", cu foarte multa lume pacalita din cauza unei etichete.
In viitor, va recomand sa accesati aceste programe de tip rabla doar daca existe produse care au o calitate recunoscuta si ofera garantie pe o perioada mai mare de timp, altfel, pierdeti timp si bani mai multi decat acel amarat de voucher.
Mulțumesc pentru răspuns.
Am anunțat că este defecta prima combina frigorifica in momentul in care voucherul avea încă valabilitate, dar au spus că nu mi-l pot da înapoi. Este adevărat că eu am ales produsul, nu mi l-au băgat pe gat, dar cea de-a doua combina primită era toată ruginita, nu urme ușoare de rugină, tabla pe interior era toată ruginita și pe exterior urme de uzura. Mi-au trimis o combina care a fost folosita mult timp și reparată, îmi pare rau că nu pot pune poze. Nu sunt absurdă, există și produse slab calitativ și cu defect din fabricație, nu sunt ei neapărat vinovați pentru asta , atâta timp cât sunt dispuși să-ți rezolve problema, dar să aștept 30 zile sa primesc o combina veche și să-mi spună că pierd voucherul daca o returnez ,asta nu este normal.
@Mihaela Nu stiu daca va ajuta acum, poate pe viitor! Evitati telefonul, comunicati doar in scris, e-mail, etc. Motivele sunt evidente. Ati sesizat ANPC?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire produs in garantie t_ciprian t_ciprian Buna ziua, Am cerut catre Emag si DEPANERO, inlocuirea unui produs in garantie deoarece perioada in care nu a funtionat a depasit 10% din perioada de ... (vezi toată discuția)
Emag imi opresc 1000 lei din retur sorin.dima sorin.dima Salut. Pe 6 decembrie 2016 cand am comandat de la emag un televizor sony bravia pe care am platit 4000 de lei. La momentul respectiv aveau o promotie prin ... (vezi toată discuția)
Am uitat sa adaug voucher la produs . am si platit factura, am ... miha6809 miha6809 Am uitat sa adaug voucher la produs . Am si platit factura, am primit si produsul( combina frigorifica) de la Emag. Mai pot fac e ceva sa recuperez acei 400 ... (vezi toată discuția)