avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 874 soluții astăzi
Forum Activitate mcapata

Activitate mcapata

Sa achite intretinere parti comune, adică servisari lift, reparatii, salarii etc dar nu consum electrica comuna sau salubritate.

Dar ce facem când nu exista asociatie de proprietari, doar un administrator ce funcționează pe un contract prestări servicii și care impune mai nou plata curentului electric în părți comune pe suprafața condiviza (pe apartament), netinand cont ca avem 2 apartamente nelocuite???
Este administrator angajat pe contract prestări servicii. Nu vrea sa dea amănunte despre firmă sa, Pe listele de plata figurează doar nr tel și un cont bancar. Acum a apărut lista pe decembrie, și vad ca în sfârșit figurez cu zero pers atât eu cât și un alt ap. în schimb ni s-a pus de plata electrica comuna. *calculata pe cota parte indiviza. In nouembrie 168 lei in dec 48 lei?????) Un apartament nelocuit nu are ce electrica sau salubritate sa plătească, conform art 82, repartizarea acestora facandu-se pe persoane reale care domiciliaza. . La curățenie s-a hotărât ca fiecare vecin sa facă o data la 8 luni curățenie în tot blocul și curte, și sa duca containerele de gunoi la strada. Dacă apartamentul e nelocuit cum sa faci aceste servicii??? Atunci ma forțează sa platesc 120 lei unui vecin, deci munca la negru, fără chitanță. Dacă nu am plătit mi s-a trecut pe lista de plata ca datorie, pt luna următoare, la fel și electrica neplătita. Asa ca acum figurez tot eu restanta pt ca nu am dat curs acestor abuzuri!


anatiti a scris:

Pentru a fi si dv. in legalitate, conform legii 196, in termen de 7 zile de la afisarea listei de intretinere faceti contestatie si dati-o administratorului. Daca nu va da numar inregistrati sunet sau daca se poate video momentul cand depuneti contestatia. faceti asa in fiecare luna si nu platiti pana nu va da raspuns la contestatii. Ce este prost este faptul ca nu aveti asociatie. Pentru asta mergeti la primarie la serviciul pentru asociatii si sesizati situatia

Mulțumesc pt răspuns. Am trimis primăriei o sesizare. Aștept răspunsul.
Am scris acum la Primarie o ssesizare. Sa vedem ce vor raspunde cei ce se ocupa cu asociatiile de proprietari. In 2020 am mai facuy o sesizare si mi s-a raspuns ca e de datoria fiecarui proprietar in parte sa ne constituim asociatie. Vecinii nu vor sa aud de asa ceva! M-am gândit sa chem chiar politia sa-l prindă în flagrant când face administratorul încasările. Ce spuneți?
Multumesc mult. 1. Acest administrator a fost angajat cu un contract prestări servicii. Este un tip cu care nu pot avea efectiv un dialog civilizat. Atunci am recurs la a-i trimite mesaje pe whatssApp sau e-mail, (singurele date ce le am despre dansul.) I-am cerut adresa firmei, autorizația de administrator. Nu am primit nimic. A fost angajat de către constructorul blocului si incă doi vecini, care locuiau deja în bloc. S-a facut o sedinta la care am participat si eu, dar nu am semnat, dandu-mi seama ca nu e legal. La o alta sedinta am adus avocatul care lea-a explicat sa ne constituim asociatie de proprietari. Nu s-a dorit. Acum toate cele 8 ap sunt locuite, cu excepția apartam. meu. 2. Vecinii nu vor întrarea în legalitate a blocului pt ca își fac legile lor. Mereu am facut referire la legea 196, dar atat administr, cat si vecinil o contesta si mi s-a spus ca ei sunt majoritari si au hotarat ca la fiecare apartament, chiiar daca nu e locuit, sa se plateasca cheltuiel pe o persoana. 3. Nu vor femeie de serviciu si atunci ma obliga o data la 8 luni sa curat tot blocul si curtea, iar in caz ca nu fac, sa platesc la un vecin 120 de lei, fara a primi chitanta. Acum au hotarat sa fie duse și containerele de gunoi la strada, tot pe acest principiu (din 8 în 8 luni , fiecare proprietar de ap. Dacă nu sunt în tara sa platesc 50 lei unui vecin sa ducă aceste gunoaie făcute tot de ei. E absurd. Am cerut sa fie angajata o femeie de serviciu cu contract prestări servicii. Nu am primit răspuns.
4 Da atât banii pt curățenie cât și pt gunoi ma obliga sa-i platesc fără chitanță, ba mai mulg dacă nu i-am dat, administratorul i-a trecut ca restanta la rubrica Curățenie, unde în general nu trece nici o suma, având în vedere ca vecinii curata blocul pe rand (la 8 luni). 5 Acum administtatorul vrea sa încaseze și taxa de rulment,(pe contul sau personal) motivând ca trebuie efectuata revizia liftului. Menționez ca inițial exista un contract de servisare, și se plătea lunar o suma repartizata pe fiecare ap.(cota parte) Au scos acea servisare, ca era în jur de 50 lei pe ap, și au hotarat ca în momentul în care se va strica ceva sa se plătească. 6. Vecinii cu acest administrator susțin ca eu trebuie sa plătesc electrica scara, lift pentru ca asta inseamna funcționarea instalațiilor electrice. Eu am spus ca ele sunt consumuri de electrica a celor ce domiciliaza și am argumentat cu ceea ce e scris în art 82 din legea 196, pe care ei nu o recunosc nefiind asociatie de proprietari. Astept sa ma sfătuiți ce se poate face.
După cum vedeți totul e ilegal și eu sunt cea care figurez acum cu restante, adică abuzurile acestea care au fost trecute la ap. meu.
Ce ma sfătuiți sa fac?
Buna ziua
Am tot consemnat situația unui apartament aflat intr-un bloc doar cu 8 apartamente. Vecinii nu doresc sa ne constituim in asociatie de proprietari, în schimb au hatarat sa se treacă 1 persoana și la apartamentul meu nelocuit. Degeaba le-am explicat ca eu nu am consumat electrica din parti comune *scari, lift) si le-am aratat art 82 din legea 196, care se refera doar la prrsoanele ce au domiciliat in bloc , in acea luna cel putin 15 zile Un avocat m-a sfătuit sa nu plătesc nimic pana când administratorul nu va tine cont de toate situațiile. (Administratorul e angajat pe contract de prestari servicii) Acest administrator nu-mi răspunde la nici o solicitare scrisa de mine, și nu- mi da un nr de inregistrare pt declarația pe proprie răspundere în care am scris ca la apartamentul meu nu a domiciliat niciodata nimeni și ca ma oblig sa anunț o schimbare.Deasemenea, am făcut contestatii și un memoriu dar, degeaba i le-am trimis. Nu cunosc nici macar adresa firmei sale doar un nr de tel, emai si whatssApp. Nu avem nici președinte și se fac legi după bunul plac, iar eu trebuie sa ma supun unor absurdități și abuzuri. Ma obliga sa olatesc la negru un vecin care nu a fost solicitat de mine pt curățenia blocului, restul propruetarilor facandu-si singuri curățenie pe tot blocul, în baza unei liste. Am solicitat angajarea unei femei de serviciu tot pe un contract de prestări servicii cum are și administratorul. Am fost la un avocat și mi-a spus sa nu plătesc nimic pt ca sunt abuzuri și sa ma dea ei în judecata. În prezent figurez eu ca rea platnica. Cui sa ma adresez și ce sa fac???
Va rog sa-mi răspundeți, dacă in situația data, când nu se dorește sa se facă o asociatie de proprietari, se pot lua orice decizii , gen strângere fond de rulment pe contul unui administrator angajat cu contract prestări servicii, impunere de persoane la ap nelocuite. sume pt curățenie (neexistând femeie de serviciu) etc. Se poate ca majoritatea sa decidă “legi proprii” in afara legii 196, care se aplica la asociațiile de proprietari? Mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Multumesc pentru răspuns. Am făcut sesizare la primărie, dar mi s-a răspuns ca dacă nu suntem asociatie de proprietari, practic, ei nu au cum sa acționeze. Ne-au sugerat sa ne constituim asociatie. Inseamna ca ultima soluție ar fi sa actionez la politie sau în instanta?
Am un apartament intr-un bloc cu 8 apartamente. Vecinii nu vor sa ne constituim în asociatie de proprietari si isi fac legile lor. La apartamentul meu nelocuit mi se trece o persoana pt a ma obliga sa platesc electrica comuna. Degeaba le-am explicat ca eu nu consum nici lift nici leduri de pe scara si sa tina cont de art 82 din legea 196 unde se spune clar ca salubritatea si electrica se platesc de cei ce domiciliaza cel putin 15 zile. Avem un administrator care le face jocurile, eu fiind singura care ma lupt cu morile de vânt. Am refuzat efectiv sa platesc aceste abuzuri și acum eu figurez ca rea platnica. Au existat mari probleme și cu racordul blocului la electricitate, care abia acum a fost executat de constructor, după 3 ani jumătate. Facturile vin și acum pe numele lui (pt părțile comune). Vecinii vor sa semnam pentru a-l imputernici pe ad.inistrator sa vina facturile pe numele sau. În primul rand cred ca nici administratorul nu este legal, având doar un contract de prestări servicii. Ce ma sfătuiți sa fac? Situația nu mai poate fi acceptata în acest fel! Cui sa ma adresez?