Asa cum am spus, asociatia mai are un angajat cu contract de munca, dar suma de plata aferenta contributiei angajatorului la CAS este in jur de 400 lei pe luna, iar daca ajutorul de deces este in valoare de 2022, conform Legii pensiilor/2011, nu se pot recupera intr-o luna.
Nu s-a pus problema de platit din fondurile cu destinatie speciala (rulment, reparatii).
Buna ziua,
Va rog sa ma lamuriti in cazul urmator:
O persoana care era salariatul unei asociatii de proprietari (contabilitate in partida simpla), a decedat pe 03.12.2011, isi depusese dosarul pentru pensionare pe data de 15.11.2011 si decizia de pensionare a ajuns prin posta la domiciliul persoanei in ianuarie 2012 avand data de 15.12.2011.
De la casa de pensii nu i se poate acorda ajutorul deorece la data decesului nu era pensionar.
Se poate acorda de catre angajator sotiei supravietuitoare (pensionara), in ce cuantum si care sunt documentele ce trebuie intocmite?
Asociatia de proprietari cum inregistreaza acest ajutor acordat? Mentionez ca mai are persoane angajate cu contract individual de munca pe care le declara in declaratia 112.
Multumesc anticipat!
ursuletroz a scris:
Optati pentru transmiterea declaratiilor online, pentru a primi user name si parola, pe care sa le folositi si pentru depunerea online a situatiilor concediilor medicale
Pentru Bucuresti, unde se poate opta pentru depunere on-line? Sectiunea de pe site-ul casmb.ro nu mai functioneaza de anul trecut. Ce varianta avem in afara de a merge la sediul lor din Titeica?
Multumesc!
@AdamGrecu
Daca tot sunteti atat de sigur pe cele ce spuneti, de ce nu imi dati si un text din lege pe care va bazati? Si poate imi explicati si cu ce sunt in neregula si ce pretentii ridic??? Mie mi se pare foarte legal sa nu contribui la cheltuielile pe persoane din luna respectiva daca nu am locuit in apartament.
De fapt asta a fost scopul pentru care am deschis discutia, ce este in realitate in asociatie si ce oameni ne conduc nu aveti de unde sa stiti si sa presupuneti ca ei procedeaza corect si eu nu.
Daca tot vorbiti de respectarea regulamentului, ce "pretentii" am ridicat si pentru ce am avut divergente au fost faptul ca desi platim o femeie de serviciu care ar trebui sa spele zilnic parterul si saptamanal palierele etajelor, nu face acest lucru - nu noi am solicitat asta, ei s-au angajat ca o vor face; mi s-a refuzat din start golirea instalatiei de incalzire cand am renovat apartamentul si am vrut sa schimb caloriferele pe motiv ca instalatiile sunt prea vechi si nu se stie daca nu cumva se sparge vreo teava - asta a fost raspunsul lor in scris, iar administratorul mi-a cerut 1.000 lei daca am aprobarea comitetului, desi Radet-ul mi-a dat aviz ca ma costa in jur de 200 lei cu chitanta si om de la ei sa vina sa o faca.. si mai pot continua cu multe alte nereguli si "bune intentii".
Iar presedintele este bun prieten cu administratorul si se ascunde sa dea explicatii, il baga la inaintare pe administrator, oricum nu il gasesc niciodata cand il caut.
Buna ziua,
va rog sa ma lamuriti daca exista un termen legal de depunere a cererii pentru scutirea de la plata intretinerii. Am facut o cerere de scutire pentru ca am lipsit din apartament 19 zile in luna august si am depus-o pe 02.09 la Administratie. Intrucat pe data de 04.09 a afisat lista restantierilor pe luna iulie, iar abia pe 20.09 lista lunii august, am considerat ca este in termen pentru a o lua in considerare in momentul intocmirii listei lunii august (undeva dupa data de 15.09 probabil ca s-a apucat de calcule, neavand toate facturile de la furnizori primite).
Administratorul a motivat verbal ca nu s-a aprobat cererea deoarece trebuia depusa in luna august, dar motivele pentru care nu am depus-o au fost in primul rand pentru ca nu stiam exact pe ce perioada voi lipsi si daca voi depasi 15 zile, iar in al doilea rand nu am vrut sa stie dinainte ca plecam de acasa pentru a nu avea surprize - cred ca intelegeti unde fac trimitere.
Oricum, sunt hotarata sa fac o contestatie la lista lunii in termen de 10 zile de la afisare, pentru ca este rea vointa din partea administratorului, cu care am mai avut divergente.
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua,
art 55 alin 4 lit k1) se aplica doar la functia de baza sau la toate locurile de munca a persoanei cu handicap grav sau accentuat?
Multumesc!
Buna ziua,
va rog daca ma poate lamuri cineva cu urmatoarea problema: pana la apartia codului muncii din 2003 se inscria in carnetul de munca perioada de concediu crestere copil pana la 2 ani - suspendarea contractului? Daca se poate sa-mi dati si temeiul legal. Ma refer in mod special la perioada 2001-2003.
Multumesc anticipat!
cu ce fel de contract sunt angajati, conventie civila in baza codului civil? sunt interesata si eu de raspuns in cazul conventiilor civile.
Buna ziua,
am si eu o intrebare legata de acest subiect: in cat timp dupa nastere se mai poate solicita salariul mediu pe unitate pentru nasterea copilului, retinusem de undeva ca in termen de 3 ani de la nastere, dar nu stiu sigur unde sa caut. Precizez ca am nascut de 2 ani si de curand am revenit la angajator, dar mi s-a pus in vedere ca mi se va restructura postul si ca trebuie sa imi caut alt loc de munca. Data fiind situatia, vreau sa stiu daca mai pot sa-i solicit si acest salariu suplimentar dupa 2 ani de la nastere.
Multumesc!
Am nascut pe data de 11.09.2007 iar din data de 19.12.2007 beneficiez de indemnizatie CIC de 600 lei.
Doresc sa imi depun cerere pentru a beneficia de 85% din venituri si am avut mai multe surse de venit:
- contract de munca cu 8 ore la un angajator - unde am depus certificatul medical si de la care am beneficiat de concediu de maternitate pre/postnatal;
- contract de munca cu timp partial la un alt angajator (perioada 01.10.2006-19.12.2007);
- venituri din conventii civile (anii 2006 si 2007).
Am luat de la Administratia Financiara sector 4 de care apartin adeverinte pe anii 2006 si 2007 cu veniturile obtinute, m-am gandit ca pentru conventii civile nu pot dovedi decat asa si cu copia dupa decizia de impunere anuala, iar de la angajatori voi lua adeverinta privind veniturile nete obtinute, dupa cum urmeaza:
- de la angajatorul unde am lucrat cu 8 ore, adeverinta defalcata pe lunile septembrie 2006 - august 2007;
- de la angajatorul unde am lucrat cu timp partial, adeverinta pe lunile octombrie 2006 - august 2007, deoarece din octombrie 2006 am inceput activitatea.
Intrebarea mea este daca sunt bune adeverintele enumerate mai sus, perioada este buna sau trebuie sa cuprinda si luna septembrie 2007, in care am nascut?
Va multumesc anticipat!
Apostol Lucretia