Buna ziua,
Intre 2 societati este incheiat un contract de comodat cu durata determinata, care poate inceta inainte de termen la solicitarea uneia dintre parti cu un preaviz de 30 de zile.
In acest caz daca comodantul doreste incetarea contractului:
- este suficienta notificarea ?
- notificarea trebuie sa contina si motivul pt.care se doreste incetarea ?
- motivul neavand legatura cu comodatarul ci cu nevoile comodantului ( extinderea gamei de servicii lucru care implica utilizarea spatiului ce face obiectul contractului de comodat ) poate fi considerat un motiv intemeiat de incetare ?
- Dupa notificare este nevoie de acordul comodatarului sau de o notificare din partea acestuia cum ca este de acord ?
- Notificarea de incetare poate fi transmisa prin email / whatsapp sau prin posta cu confirmare primire ?
- in cazul in care incetarea nu poate avea loc din motivul mentionat, se poate invoca motivul nerespectarii conditiilor contractuale - neplata cotei parti din utilitati - desi comodantul nu a informat comodatarul niciodata asupra cotelor de plata ?
Va multumesc anticipat
Multumesc.Nu cred ca peretele e securizat in vreun fel, eu am vizionat in perioada in care inca era in constructie, iar la 2 saptamani dupa vizionare deja erau montate contoarele pe acel perete.Nu ar fi trebuit ca fiecare apartament sa aiba contoarele in dreptul sau, adica ar fi legal sa le puna pe toate pe acelasi perete, chiar daca e zona comuna, acesta fiind peretele exterior al apartamentului meu ?
Pozitionare contor energie electrica si gaze.
Buna dimineata,
Locuiesc la parterul unui bloc, toate contoarele de gaze si curent electric ale tuturor apartamentelor sunt montate pe peretele exterior al apartamentului meu, pe casa scarii.Blocul este nou construit, inca nu avem asociatie, dar as dori sa stiu daca aceasta situatie este una temporara avand in vedere ca e bloc nou construit, sau este permanenta.In cazul in care este permanenta, ce riscuri exista pt.mine?
In cazul in care este o situatie temporara, ce demersuri ar trebui sa intreprind ca sa nu devina permanenta? In principiu situatia ma incomodeaza numai pe mine, restul de proprietari nu sunt afectati.
Va multumesc.
Buna ziua,
O clinica de stomatologie doreste sa si extinda gama de servicii medicale prin cooptarea unui medic de familie.
Este permisa adugarea codului CAEN aferent specialitatii de medicina de familie la activitatile desfasurate de clinica de stomatologie ( care este SRL ) ? Sau este mai simplu sa se inchirieze medicului de familie un cabinet in spatiul in care activeaza clinica de stomatologie?
Daca ambele variante sunt corecte, in primul caz responsabilitatea obtinerii avizelor/autorizatiilor/dotarilor este a clinicii de stomatologie, iar in al doilea caz ,a medicului de familie?
Va multumesc
Primul inscris din carnet:
- la rubrica mutatia intervenita, scrie angajat pe durata nedeterminata, cf.art.70 alineat 1 din codul muncii.Data : 01.02.1995.La rubrica "Denumirea unitatii nr si data act pe baza caruia se face inscrierea" sc xxx srl, contract nr.40190/12.04.1996.La rubrica" parafa si semnatura persoanei care face inscrierea" e o stampila cu nume si calitatea de inspector.
- al doilea inscris in carnet
La "unitatea la cre lucreaza" este gol, la "Mutatia intervenita" scrie desfacut contractul de munca cf cu art.129 din codul muncii, data 01.03.1995, Denumirea unitatii: sc xxx arl, Decizia nr.3309/06.03.2001, La parafa si semnatura persoanei care face inscrierea, este numelw unui inspector ITM.
Toate datele acestea calendaristice mi s au parut in neregula , adica angajarea s a produs la 1.02.1995 cf.unui contract datat 12.04.1996, iar incetarea CIm a avut loc in 01.03.1995 cf.unei Decizii emise in 06.03.2001.....
Multumesc !
Va contrazic, conform Codului muncii, un Cim poate inceta astfel:
- de drept ( ex: cand s a scurs perioada de timp pt.care a afost incheiat )
- din initiativa salariatului ( ex: cazul demisiei )
- din initiativa angajatorului ( ex: cazul concedierii )
- prin acordul de vointa al ambelor parti ( ex .art.55 lit b codul muncii.)
De acord ca nimeni nu poate fi obligat sa munceasca acolo unde nu doreste.
Referitor la problema dumneavoastra, initiatorul acestui dialog, cel mai corect este sa cititi singur Codul muncii, articolele legate de incetarea CIM.
Cat despre clauzele non standard,adaugate la CIM, cum este si aceasta clauza de firmare profesionala, da, trebuie sa returnati acesti bani - actul aditional face parte din contract.
Mai sus spuneti ca se poate face sesizare la ITM sau se poate actiona in instanta..
Un avocat asta poate sa faca: sa formuleze o plangere in instanta - in cazul in care nu ne pricepem sa facem asta singuri.
Iar ITM ul ar trebui sa se ocupe de toate aspectele ce tin de munca.
Daca nici o plangere in instanta prin avicat si nici ITM ul nu pot solutiona / media un litigiu de munca, atunci la cine apelam?
Cui ne putem adresa in aceste cazuri? Unui avocat? ITM ul ar putea efectua un control in urma unei sesizari? Evident, nu ITM solutioneaza, dar un control pot face. In cazul de fata ca nu au respectat Codul muncii la capitolul concediere.
Perfect.Atunci mergeti cu el la ITM.Concedierea are loc conform legii, nu conform preferintelor angajatorului.
elyk21 a scris:
Eu am e-mailul in care se spune motivul pentru incheierea contractului, nu numai colegii.