avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 717 soluții astăzi
Forum Activitate atticusfortezza

Activitate atticusfortezza

O firma de livrari la domiciliu trimite firmelor colaboratoare solicitarea ca acestea sa furnizeze date din contabilitatea proprie, valabile la 31.12.2021.
Solicitarea este denumita impropriu Confirmare de sold la 31.12.2021, odata ce firma de livrari nu se oboseste sa scoata datele existente in evidentele sale pentru fiecare partener in parte pentru ca acestia sa confirme soldurile respective, ci trimite un tabel de completat. Tabelul contine 5-6 pozitii, iar dupa completare cu datele din contabilitate, fiecarui partener i se solicita transmiterea prin e-mail, iar ulterior si prin posta.
As fi curios din a cui minte odihnita s-a desprins metoda aceasta inedita de a solicita ... confirmare de sold din partea partenerilor in acest fel.
Este clar ca firma de livrari la domiciliu a ales varianta cea mai putin costisitoare pentru a solcita date de la parteneri, in loc sa scoata datele/soldurile din evidenta sa si sa ceara confirmarea soldurilor existente la 31.12.,2021.
Pareri?
Fundatie infiintata de mai multi fondatori (inca in baza vechii legi din 1924), in statutul careia este prevazut ca orice modificare se semneaza de fondatori. Consiliul director se ingrijeste si in prezent de functionarea entitatii.
Acum insa - fundatia se afla intr-o situatie speciala. Au decedat, pe rand, toti fondatorii, unul dintre ei fiind si presedinte, membru in consiliul director. In statut nu este prevazut nimic pentru aceasta situatie.
Ce formalitati ar trebui intreprinse pentru a se asigura legalitatea existentei, respectiv a functionarii institutiei?
Chiar daca nu exista obligatie din partea administratorului PLATIT de proprietari, ar trebui sa ,manifeste intelegere, deschidere si sa aiba spirit de cooperare cu cei din banii carora este in functie. Asa, scurt si la obiect. Nici nu inteleg modul acesta primitiv de gandire, sa refuzi sa comunici cu proprietarul...
Din pacate legislatia in domeniu lasa de dorit. Legiuitorul ar fi trebuit sa oblige asociatiile de priprietari sa aiba pagina proprie de internet unde sa afiseze informatii cu privire la obligatiile de plata curente si restante, etc.
Totusi, asociatia poate fi obligata la cele de mai sus prin vointa proprietarilor, cu ocazia sedintei ordinare, etc.
Imi sta mintea in cap cand vad ca unii presedinti si/sau administratori de asociatie se cred sefi, cand colo ei sunt pusi acolo sa reprezinte interesele celor care ii platesc.
Răspuns la discuția Sot in PFA
M-a surprins raspunsul celor de la Fisc.
M-ar interesa cum ati procedat pana la urma...
Multumesc.
Poate desfasura asociatul unic/administrator activitate astfel incat sa nu aiba CIM la propria firma si nici contract de administrare?
Asociat unic si administrator la o societate comerciala (S.R.L.) desfasoara activitate de consultanta in management pentru clienti firme. Firma plateste impozit pe venitul micro de 3%.
Nu are CIM si nici contract de administrare. Asociatul unic se multumeste cu dividendele ce i se cuvin in cursul anului economic respectiv, pentru care -evident - plateste impozit pe dividende.
Are sau nu are obligatia sa plateasca contributie CASS si/sau CAS?
Multumesc.
Exista doar facturi si anexe la acestea, nu este contract.
As dori sa stiu exact care ar fi procedura in urmatorul caz:
O firma romana din Cluj a achizitionat din Ungaria in luna august si septembrie 2020 marfa cu plata ulterioara prin transfer bancar. Firma romana nu a mai platit achizitia in valoare de cca. 65000 lei. Somatia de plata cu termen de plata de 15 zile i s-a trimis in scrisoare recomandata cu AR. Daca nu da curs somatiei, ar urma solicitarea emiterii ordonantei de plata la instanta competenta. Care este instanta competenta in acest caz?
Oare o cerere de constatare a starii de insolventa introdusa de creditor ar fi varianta mai potrivita? Instanta competenta in acest caz?
Multumesc.