avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 309 soluții astăzi
Forum Activitate florin555

Activitate florin555

Multumesc frumos pentru raspunsuri.
Cele bune!
Buna ziua,

As avea o intrebare legat de cine semneaza contractele asociatiei de proprietari in contextul noi legi 196 din 2018 ?
Ma refer la contracte de prestari servicii de curatenie si intretinere spatii comune, reparatii, etc.
Am citit cateva articole, dar acestea faceau referire la legile deja abrogate.
In legea 196 din 2018 (art 66), se precizeaza ca administratorul are in principal urmatoarele atributii:

"i) efectuează formalitățile necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea și întreținerea condominiului, derularea și urmărirea realizării acestor contracte;"

Este necesar ca presedintele sa semneze contractele ?
Poate presedintele sa semneze contractele fara implicarea administratorului in contract ?

Multumesc anticipat.
Răspuns la discuția Registrul unic de procese verbale
Multumesc pentru raspuns. Din cea ce imi spuneti d-avoastra rezulta ca procesele verbale insasi se completeaza in acest registru unic de procese verbale. Pai cine sta sa scrie o zi intreaga niste texte standard, numele proprietarilor, etc ?
Eu am procesele verbale tipizate. Completam in PV doar nr, data, ordinea de zi, deciziile luate, rurica de voturi iar la final este un tabel cu semnaturile proprietarilor prezenti. In rest totul este redactat. Se numeroteaza procesul verbal cu cate file contine si gata.
Pe mine ma interesa strict cum sa procedez in a documenta procesele verbale in acest registru unic de procese verbale.
In acest registru scriu doar numerele de procese verbale la rand, cu data, eventual semnaturi CEX. Pe o pagina de registru inscriu 20 de procese verbale.
Buna ziua,

Am rugamintea daca imi poate spune cineva de unde se pot achizitiona un "Registru unic de procese verbale" ?
Aveti un model pentru a putea vedea ce rubrici trebuie sa contina ?
As putea sa il redactez/imprim eu si sa adaug filele intr-un dosar ?

Multumesc.
Asta este culmea idioteniei. Cum sa faci asa ceva ?
Parlamentarii astia au convocat vreo intrunire in care mai intai aduni semnaturi de la toata lumea precum ca urmeaza o intalnire, iar cei ce nu sunt de gasit sau nu vor sa semneze sa ii informezi prin posta cu confirmare de primire ?
Eu am preluat de curand functia de presedinte si presupun ca o voi lasa mai repede dacat am preluat-o. Asta in conditiile in care nimeni nu vrea sa preia aceasta functie in asociatia noastra.
Buna ziua,
As avea rugamintea daca poate cineva sa clarifice cea ce vrea sa spuna art. 47 (4) din noua lege 196 din 2018, cu privire la convocarea AG.
Articolul prevede ca "Proprietarii sunt anunțați, prin afișare la avizier și pe bază de tabel nominal convocator sau ...".
Ce presupune anuntarea pe baza de tabel nominal convocator ?
Inseamna ca toti proprietarii trebuie sa semneze ca au luat la cunostinta de convocarea AG ?
Nu mai este suficient sa anuntam AG doar la avizier cu 10 zile inainte ?
Am discutat la una din companiile ce produc soft special pentru administrat imobile si mi-au spus ca ei au posibilitatea de a seta cea ce vrei sa vezi in lista de plata pe coloana de restante (se poate vedea simplificat, adica doar totalul restantelor sau detaliat pe cea ce vrei sa afisezi). Pentru ei, modelul din Ordinul 3103/2017 este doar orientativ, iar clientii pot seta cea ce vor sa vada in coloana de restante.
Pentru mine problema este lamurita.
Multumesc.
Multumesc pentru raspunsuri.
Nu ma intereseaza sa facem comparatie intre liste sau ce sume dubioase aveti d-avoastra in listele de plata. Administratorul nostru este de moda veche, iar eu i-am pus la dispozitie un model dupa care acum lucreaza (modelul este intocmit in conformitate cu Ordinul 3103 din 2017).
Am nevoie doar de pareri obiective cu privire la restantele pe fondul de reparatii. Dupa cum am mai spus, este destul de evident pentru mine ca "fondul de reparatii" este o cota de contributie lunara si aceasta ar trebui sa apara in aceasta rubrica la zona de restante.
Credeti ca se justifica identificarea separat a restantelor la fondul de reparatii ?
Buna ziua,

In conformitate cu Ordinul 3103 din 2017, listele de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari contin la rubrica RESTANTE urmatoarele:
- cota de contributie;
- fond de rulment;
- penalizari;
- total restante.

As vrea sa va intreb unde ar trebui sa se regaseasca restantele la fondul de reparatii.
Din punctul meu de vedere ar trebui sa se regaseasca in "cotele de contributie", dar am vazut multe modele unde fondul de reparatii se afiseaza separat la rubrica de restante plus ca probabil unii locatari ar putea cere sa se vada aceste restante separat.

Imi puteti spune opinia d-voastra ?

Multumesc.
Cu respect, Florin
Răspuns la discuția Fondul de rulment
In confirmitate cu HG 1588/2007:
"Art 24 (4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate
sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului."
Fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice.
Din moment ce d-voastra aveti cheltuieli se pare mult mai reduse dupa ce v-ati instalat centrala termica, este normal sa vi se restutuie o parte din fondul de rulment.