Am inteles si va multumesc mult!
intradevar pe cererea de inregistarre a contractului de locatiune, am numar si data iregistrarii la organul fiscal deci aceasta este dovada.
Contractul de inchiriere inregistrat de mine anul acesta la Anaf, nu a mai primit pe stampila si numar de inregistrare , este corect ?
La evidenta populatiei chiriasul a intampinat probleme din cauza asta, cand a aratat actele pt obtinere flotant.
Rabla neeligibila
Din graba si insuficienta informare, la comanda unei masini noi, am ajuns in situatia sa dam bani pe o masina rabla care s-a dovedit neeligibila .
Cand am dat banii si am primit actele originale ale rablei, s-a semnat intre parti un document care mentioneaza "....am primit de la ... suma de ... reprezentand contravaloarea pentru cesionarea dreptului la prima de casare a autoturismului ... Dupa predarea autoturismului la un centru de casare, proprietarul va radia autoturismul din evidenta circulatiei "
deci nu un contract de vanzare cumparare .
Dupa ce am aflat ca e neeligibila, proprietara rablei a refuzat sa ne dea banii inapoi si ne-a cerut sa semnam contract de vanzare cumparare, lucru care noi il refuzam deoarece apoi legea ne-ar obliga sa o inmatriculam pe noi in 30 zile, ori masina e fara ITP si in halul in care este nici nu l-ar primi, noi de ce sa semnam asa un act cand noi nu vrem sa circulam cu masina aceea .
Proprietara insista/ameninta si doreste sa primeasca actele originale ale masinii, fara sa ne dea banii inapoi .
Pe asa un caz, ce solutii sunt, va rog ?
Am construit casa in mediul rural, pe teren mic, de 400 mp, vecin cu mine e o casa pe 300 mp.
Problema mea, pe care o am de cateva luni de zile, in casa vecina, de un an si ceva sunt chiriasi care din primavara au achizitionat aprox 7 gaini si 2 cocosi, pe care ii tin intr-o zona de curte care are latura comuna cu gardul meu.
Iar cocosii canta toata noaptea, poate pare incredibil dar cata si la 12 noaptea sau 2 sau 4, etc
Foarte rar sunt inchisi sa doarma in cotet si chiar de acolo se aud aproape la fel, caci cotetul e o improvitatie, o cutie mare din plastic, cu gaurele pe laterale .
Am incercat sa ma obisnuiesc cu aceste zgomote, toata vara a fost groaznic, ca lasi geamuri deschise, dar bineinteles ca se aud si prin termopane (am masurat deocamdata doar eu cu aplicatie, decibelii pe care ii produc in exterior locuinta, noaptea : 83 decibeli iar cand e liniste se masoara aprox 33 decibeli) .
Am incercat discutia cu ei, nu s-a rezolvat nimic, ei sustin ca daca sunt la tara pot creste gaini si cocosi .
Am cautat legislatia care ma protejeaza totusi si pe mine, deoarece am si eu niste drepturi, dreptul de a ma odihni neperturbata pe proprietatea mea, altfel ajung la probleme de sanatate, eu si familia mea .
Am gasit ORDIN nr. 119 din 4 februarie 2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei actualizat, articolele 15 si 16 .
Daca ma poate ajuta cineva sa inteleg ,
din art 15 ,
"adăposturile pentru creşterea animalelor în curţile persoanelor particulare" inseamna strict cotetul sau aria in care stau animalele ?
Daca e cotetul, ca asa inteleg, articolul nu ma ajuta, caci cocosii nu stau in cotet si canta de undeva de la o distanta de 7-8 m fata de geamul meu .
Referitor la art 16 ,
" în perioada nopţii, între orele 23,00-7,00, nivelul de presiune acustică continuu echivalent ponderat A
(L_AeqT) nu trebuie să depăşească la exteriorul locuinţei valoarea de 45 dB"
Daca voi ajunge sa depun reclamatie, e necesar sa masor mai intai decibelii pe parcursul noptii cu cineva autorizat pentru asta? aici as avea nevoie sa stiu mai exact cu cine .
Sau exista alta lege care ma protejeaza ? Orice sfat e binevenit .
Multumesc anticipat .
Multumesc, dar va rog, unde anume scrie in lege , ca service interfon se incaseaza conform contract cu furnizorul, ca am gaist doar
"ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: ......interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna;....."
si ART. 88
Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la:....intretinerea interfonului si a partii de instalatie din interiorul proprietatii individuale;...."
Intr-un bloc cu asociatie, costurile de intretinere lunara(service) interfon si costurile cu verificarea anuala a aerisirilor din bucatarie, cum e corect sa fie repartizate ? Cota parte indiviza sau pe beneficiar(apartament )
Am citit noua lege, deruta vine de la faptul ca instalatia interfonului e atat pe partile comune cat si in fiecare apartament , pe deasupra in contractul incheiat cu firma, se mentioneaza ca e per apartament .
Iar aerisirile din fiecare bucatarie, sunt, ceea ce e mentionat in lege ca "cosuri de fum ... aferente aparatelor de gatit" ? Daca da, in lege scrie ca doar curatarea lor s-ar plati per beneficiar, verificarea anuala, nu stiu unde se incadreaza., probabil tot la cota parte indiviza.
Va multumesc!
Ma voi ocupa sa avem si un registru de intrari / iesiri in curand .
As dori sa inchid aceasta discutie .
Multumesc
Mi-ar lua prea multe pagini sa expun situatia/istoricul detaliat si nici nu cred ca este cazul.
Respectivul proprietar, care nici macar nu participa la adunarile generale (desi ar putea pt ca este pensionar, are timp) ma ameninta prin scrisori repetate(am primit 3 in ultimele 2 sapt) cu actionarea in judecata, s-a pronuntat ca fie pe mine personal in calitate de presedinte fie asociatia, nu sunt acuzatii precise ci vagi, de genul ca i-am cauzat “prejudicii morale permanente” si ma actioneaza in judecata “in scopul de a fi respectat si nu dispretuit” …. (desi nu sunt genul care sa raspunda/comunice nerespectuos/nepotrivit ).
Nemultumirile lui par sa fie legate de ultima adunare generala unde s-a votat majoritar pt refacerea acoperisului anul acesta ; cred ca intentia dansului este sa anuleze hotararea generala(desi nu vad cum), din moment ce copia xerox simpla dupa procesul verbal, primita déjà de la mine (atentie , avea déjà semnaturi bineinteles) nu ii este de ajuns si o cere din nou, “autentificata , caci actul va servi organelor de judecata in drept” .
Ocup functia aceasta de peste 10 ani, situatia curenta care implica atatea amenintari repetate, imi induce prea mult stres inutil (fctia nu e remunerata si nici nu doresc asta), astfel incat demisia e una din optiunile la care ma gandesc.
Din ce am mai citit, asociatia nu e obligata sa detina registru de intrari/iesiri documente, avem doar un registru de procese verbale si conform legii 227 din 2015, procesul verbal e valabil si fara stampila.
Cum spuneam, intentionez sa ma retrag din functie in curand .
Va multumesc pentru raspunsuri.
Buna seara,
sunt presedintele unei asociatii de proprietari si am primit prin posta, de la unul din proprietari (prin scrisoare recomandata) solicitarea de a elibera "copie autentificata prin stampila si semnaturi legale "dupa procesul verbal al ultimei adunari generale si de a-i trimite copia prin recomandata sau (si) numar de inregistrare .
Mentionez ca asociatia nu detine un registru de intrari/iesiri documente ca sa ii pot oferi si numar de inregistrare iar o copie simpla dupa procesul verbal primise deja prin posta .
Ma obliga legea sa raspund solicitarii prezentate mai sus ? Si daca da, termenul este 30 de zile ?
(daca se poate cu referire la articolul respectiv)
Va multumesc anticipat,
dl Borcea C. E .