Buna ziua.
Va multumesc foarte mult pentru raspuns.
Ma bucur pentru acest raspuns pentru ca este o confirmare la ceea ce am afirmat eu in discutia cu presedintele si restantier.
O zi buna va urez in continuare.
Buna dimineata.
Va multumesc pentru raspunsurile d-voastra, dar cred ca nu am fost destul de explicita si anume:
- conf.legislatiei in vigoare penalizarile incep sa se calculeze incepand cu a 30-a zi de la data scadenta afisata pe lista de plata.
- in situatia prezentata restantierul amintit plateste in aceasta luna o suma substantiala dar nu in totalitate .
-problema mea este : - daca la restanta platita acum pentru lunile de consum ian.,feb.,mart.,april.,mai,iunie,iulie,august 2012 se aplica penalizari calculate pana la data achitarii lor , se trece pe lista de plata urmatoare? sau se poate incasa proprietarului la data platii restantelor afisate pe lista curenta ( nu ma refer la penalizarile deja calculate si afisate pe lista de plata ).
D-na elga50 va multumesc pt. raspunsul d-voastra , si am inteles ca restantierul d-voastra este dispus sa plateasca si penalizarea care urmeaza sa se afiseze pe lista urmatoare ( imi cer scuze daca nu am inteles bine).
Dau un exemplu de calcul penalizare facuta de mine :
- lina consum ian.12 - data gratiata 22.04.2012
- data achitarii sumei 23.11.2012
- numarul de zile de penalizat 214 x0.2% x suma = penalizare
Va multumesc inca o data pentru raspunsuri si asi dori daca se poate discutii pe aceasta tema .
Buna seara.
Sunt adm. la o asociatie de proprietari, unde ca in mai toate asociatiile sint probleme cu restantierii, calcul penalizari si multe altele.
Asa cum a specificat d-na elga50 mai sus am calculat si eu penalizarile dar proprietarul restant a venit si a achitat o suma substantiala din intretinere inclusiv penalizarile restante si o parte din penalizarile aplicate pe lista de plata inca afisata.Dar de aici incepe tamtamul.
I-am spus proprietarului respectiv ca pe lista de plata urmatoare mai are de plata aproximativ suma de 400,00 lei la penalizari suma ce reiese din calculul penalizarilor pana la data achitarii restantelor. Restantele au fost achitate pentru lunile ian.,feb.,mart.,april.,mai.,iunie,iulie,august, 2012.
La aceasta veste au sarit in sus si presedintele si respectivul proprietar precum ca trebuia anuntat anterior incasarii sumei restante de viitoarele penalizari si ca trebuiau incasate o data cu restanta afisata ca pe lista de plata sa nu mai apara penalizari.
Asi dori sa-mi spuna si mie cineva daca penalizarile calculate la data achitarii restantelor trebuiesc afisate pe lista de plata urmatoare si daca era corect sa le incasez fara a fi afisate pe lista de plata. Va multumesc anticipat.
Draga coleg de conversatie nucu$, consider ca in interventia d-voastra mi-ati dat un raspuns si mie sau mai bine zis ati facut un comentariu. Sa stiti ca din nefericire pentru anumiti vecini ai mei particip la 99,9% din ad. gen. si ce am afirmat mai sus asa este ( cel putin la noi in bloc). Nu este posibil ca femeia de serviciu sa fie si presedintele asociatiei,( dar la noi se poate), si de asemenea vice pres. asociatiei sa traga toate sforile, iar in ad.gen.se vb. numai in numele comitetului fara a se stipula in reg. de pv, ca ad.gen. ar fi de acord cu ceva. Nu este posibil ca un vicepres. al asociatiei sa scrie intr-un pv.al ad.gen. ca pres. com.de cenzori se ocupa personal de rezolvarea unor probleme financiare cu privire la niste plati la negru,care nu se stie daca s-au facut sau nu.Si multe alte situatii nelegale.Daca in ad.gen. nu se poate pune in discutie probleme serioase si sa se ajunga la un consens unanim, atunci de ce se mai organizeaza ad.gen.?
Daca nu sunteti de acord cu sistarea caldurii si asociatia a facut demersurile catre RADET(sau ce firma o fi) ,faceti sesizare scrisa catre furnizor pentru incalzirea apartamentului d-voastra. Din cate stiu furnizorul de energie termica nu este de acord cu sistarea energiei decat daca toti proprietarii sunt de acord( nu 80% sau 95%).
Amintea cineva de adunarea generala si de deciziile luate in ad.generala, daca un membru al comitetului are interesul sa nu mai plateasca caldura sau este interesat de alta problema pe care trebuie sa fie acoperit atunci se ia in ad.gen numai hotarati preferentiale.
Mult succes.
Buna seara.
Imi cer scuze ca postez aici, problema mea nu are nici o legatura cu salariul unui insp.prot.munci dar are cu protectia munci si anume atestarea.
Am cursul de baza (40 ore) efectuat in 2002 si binenteles un atestat ( certificat ) emis in acelas an si am inteles ca acest certificat nu ar mai fi valabil si se spune ca ar trebui sa merg la cursuri din nou. Din cat am citit din leg.319 si norme nu reiese de nicaieri ca aceste diplome ar fi anulate si nici pe diploma mea nu scrie o perioada de valabilitate.Ce asi dori eu sa aflu : - daca conf. legii aceste diplome mai sunt valabile,
- daca nu mai sunt valabile se pot face cursurile din nou si la alte firme,
- daca sunt valabile atunci mai trebuie sa dau examen din cati in cati ani, si unde se poate da examenul?
Va multumesc anticipat.
PARTI COMUNE.
In situatia d-voastra partile comune (dupa parerea mea) sunt considerate tevile de gaze, deci se pot folosi o parte din bani(venituri) pentru acestea fara a mai rambursa proprietari asociatiei nici un ban.Pentru instalatiile din casa se pot face imprumuturi la banca in regim individual si atunci nu mai este treaba asociatiei.Un alt exemplu pentru a crea confort proprietarilor este reabilitarea termica, as. poate face acest lucru si iarasi proprietari nu mai ramburseaza bani. Dupa parerea mea sunt 2 exemple pentru a respecta legea in vigoare si pentru a folosi VENITURILE as. fara a fi probleme.
Daca tot s-au strans asa de multi bani indicat ar fi sa se foloseasca acesti bani pentru o centrala termica proprie a asociatiei( daca se poate amplasa conform legi) si iarasi atunci proprietari nu ar mai rambursa nici un ban asociatiei si evident nu s-ar mai face imprumuturi.
Urmati sfatul d-nului Grecu, iar dupa aceea ajutati-l sa-si cumpere o alta locuinta in alta parte.Cu un asemenea locatar(proprietar) nu se poate locui, mai ales acum cu problemele existente la nuvel de tara.
Imi cer scuze pentru faptul ca nu stiu sa va dau un raspuns corect la solicitarea d-voastra utilizator tonyyyy, dar utilizator top dan va dat un raspuns cat se poate de corect si legal.Am si eu o problema pe care partial am mai dicutat-o dar poate nu am fost prea explicita si anume: Ce poate face pres. com. de cenzori in cazul in care nu este solicitat sub nici o forma si se mareste salariul femei de serviciu care este si presedintele asociatiei de proprietari, cu acordul a doua persoane din comitet + presedintele( f.s.), si presed.as.de prop. ia hotararea de unul singur si semneaza modernizarea liftului si ulterior dupa 30 de zile (atat a tinut reparatia) semneaza si receptia lucrari ( fara a se face receptia in prezenta si altor persone din com. sau din afara acestuia).
Rog un raspuns cat se poate de legal sau un sfat de la o persoana care a trecut prin asa ceva.
Va multumesc.
VA UREZ DE SARBATORILE DE IARNA MULTA VESELIE, BUCURIE SI ANUL CE VINE SA VA INDEPLINEASCA TOATE DORINTELE.
LA MULTI ANI!
Am si eu o intrebare cu privire la banca.
Conf.doc. completate la infiintarea contului in banca numai 4 persoane( maxim) poate sa lucreze cu banca, adica sa depuna si sa scoata bani sau sa faca plati. Cum se poate duce la banca un locatar al unui bloc sa depuna bani in cont daca nu are specimen de semnatura?
Va rog daca se poate sa ma lamureasca cineva.
Va multumesc.