avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 742 soluții astăzi
Forum Activitate MarcelO

Activitate MarcelO

Multumesc pentru raspunsuri .
Societatea mea are in proprietate un imobil pe care l-a inchiriat. Societatea
in calitate de locator in cadrul contractului de inchiriere trebuie sa declare punct de lucru imobilul inchiriat?
Locatorul nu desfasoara activitate in acel imobil, iar imobilul are o adresa diferita de sediul societatii. Pentru sediu este inregistrat la Reg. Comertului cod CAEN - 6820 Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate.

Ma aflu in aceeiasi situatie. Societatea mea este prorpietara al unui spatiu pe care l-am inchiriat unei alte societati. Ati aflat daca trebuie declarat ca punct de lucru spatiul din proprietate ?
Detin un spatiu comercial pe care vreau sa-l inchiriez. Potentialul chirias doreste un contract de inchiriere pe o perioada de 5 ani. Pentru siguranta mea, as dori sa introduc in contractul de inchiriere o clauza care sa ma protejeze in cazul in care chiriasul ar intra in insolventa - in sensul ca odata ce a fost introdusa o cerere de insolventa pe numele sau, chirasul sa elibereze spatiul. Am citit mai demult pe avocat.net ca exista o astfel de clauza, care poarta si o denumire , dar nu am reusit sa mai gasesc articolul respectiv. Multumesc anticipat !
Răspuns la discuția monografie titluri de stat
MarcelO a scris:

Buna ziua! As vrea sa stiu cum inregistrez in contabilitate achizitia unor titluri de stat (in lei) si incasarea dobanzii sub 1 an. Am tot cautat si nu m-am putut lamuri.

Chiar nu ma poate ajuta nimeni?...

Buna ziua! As vrea sa stiu cum inregistrez in contabilitate achizitia unor titluri de stat (in lei) si incasarea dobanzii sub 1 an. Am tot cautat si nu m-am putut lamuri.
Răspuns la discuția ajustare tva
Mai exact, 30 sept. 2011. Ma refer la aceasta exceptie:
,,Prin excepție, persoanele impozabile care solicită în cursul anului
2012
scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA
conform prevederilor alin. (1) lit. e) şi f) nu au obligația să efectueze ajustările
de taxă corespunzătoare scoaterii din evidență pentru bunurile/serviciile
achiziționate până la data de 30 septembrie 2011 inclusiv."
Discuție ajustare tva
Am cerut scoaterea de la plata tva si mi s-a aprobat in 4 decembrie 2012. Marfurilor (din stoc) si mijloacelor fixe, cumparate inainte de 1 oct. 2011, nu li se aplica ajustarea tva-lui. Asa am inteles. As vrea sfaturi de la d-voastra cu privire la modalitatea de contabilizare. Am vazut ca valoarea ajustarilor (la bunurile aproivizionate dupa 1 oct. 2011) s-ar inregistra in ct. 635 si ca reprezinta chelt. deductibila. Este corect? V-ati confruntat cu aceasta situatie? Cineva mi-a spus ca ar trebui depuse doua decl. ,,300" : una pe zero pt. cele 4 zile din decembrie (nu am avut aprov. si vanz.) si una pentru restul lunii, cu valoarea deprecierilor. Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Studiu de caz :
,,Persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii scutita fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal, nu are obligatia intocmirii unei facturi, dar operatiunile vor fi consemnate in documente potrivit legislatiei contabile. Emiterea facturii nu este interzisa fiind optiunea persoanei impozabile de a factura operatiunile respective. in situatia in care factura este emisa, aceasta trebuie sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.

Din analiza textului normativ, rezulta ca legiuitorul a prevazut expres scutirea de la obligatia emiterii facturii pentru activitatile scutite de TVA de la art. 141 din Codul fiscal si nu si pe cele de la art. 137 alin. (3) ce definesc sumele ce nu se afla in baza TVA.

In mod normal, un comportament rational ar trebui sa raspunda la intrebarea de ce ar fi trebuit sa emitem o factura pentru o suma ce nu este oricum in sfera TVA si avem alte exemple, precizate de legiuitor, cand factura nu se emite pentru operatii scutite de TVA.

Avand in vedere motivarea Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 5 / 2007 - Recurs al Procurorului in interesul legii, generala si obligatorie, ce motiveaza ca dreptul fiscal cuprinde "reglementari lipsite de echivoc", se considera ca exista obligatia emiterii facturii atata timp cat nu este exista un temei normativ ce scuteste in mod expres emiterea facturii pentru penalitati.''

Eu inteleg ca juridic se tine seama doar de contract, dar pe baza contractului s-a desfasurat intreaga activitate si asta a presupus intocmirea de facturi si respectiv plati pentru perioada respectiva. Cum de izvorasc niste drepturi numai din contract, fara sa tinem seama de activitatea economica care pana la urma este baza ? De ce nu se vinde marfa pe contract si suntem obligati sa intocmim diferite documente fiscale ?
Buna ziua !
Ma confrunt cu urmatoarea situatie : In perioada 2006-2008 am achizitionat marfa de la o firma. La sf. anului 2008 am achitat intreaga datorie. In anul 2009 am primit citatie pentru ca nu am achitat marfa conf. contractului si au calculat penalitati la facturile achitate cu intarziere. Pana acum au avut loc mai multe termene si amanari, dar nu am reusit sa aflu daca furnizorul era obligat sa factureze aceste penalitati. Mentionez ca in facturile de marfa nu se face referire la penalitati. OMFP 3055 nu obliga la facturarea penalitatilor ? Dar Legea contabilitatii nu il obliga pe furnizor sa intocmeasca factura de penalitati ?