Ma aflu in situatia imposibilitatii platii unui credit obtinut intr-o tara membra UE. M-am mutat inapoi de aproape 6 luni si primesc zilnic mesaje si telefoane in legatura cu acest subiect. Ma pot executa recuperatorii dat fiind ca nu mai locuiesc acolo si probabil nu ma voi mai intoarce?
Lucrez de doua luni in strainatate, ca si PFA norma de venit deschis in Romania. Sunt putin confuz in legatura cu cat pot continua astfel activitatea. Exista multiple speculatii in legatura cu trecerea cu rezidenta fiscala in tara in care muncesc, una dintre ele fiind ca odata depasite 183 de zile locuite in tara respectiva (intr-un an), obligatia mea ar fi sa trec cu rezidenta fiscala aici.
Din alte surse, aflu ca prin completarea formularului A1 de la ANAF (daca nu ma insel), pot extinde activitatea pana la 2 (chiar 3) ani, insa nu gasesc efectiv legea in acest sens. Din inca niste alte surse, aflu ca de fapt ca acest formular A1 este doar pentru intreprinderi, nu si pentru PFA. Din niste alte surse, cu totul altele, inteleg ca atat timp cat "centrul intereselor mele vitale" se afla in Romania, nu ar trebui sa ma ingrijorez prea mult. Insa nu inteleg ce inseamna acest lucru.
Ma poate lamuri cineva cu aceasta problema? Eventual, cu link-uri catre legislatie?
Durata CO: 22 de zile
Data incetarii: 15.02.2019
Zile efectuate: 6
Intrebarea mea este mai mult daca nu cumva, legal, firma ar trebui sa imi plateasca toate zilele de concediu, nu doar cele aferente perioadei lucrate de la inceputul anului.
Sunt in cursul unei demisii si as vrea sa stiu, legal, care sunt prevederile in legatura cu zilele de concediu de odihna ce imi sunt aferente. Mentionez ca sunt angajat de 2+ ani in companie, iar in sistem figurez cu 21 zile (6 dintre acestea le folosesc pentru un concediu in perioada demisiei). La HR mi-au spus ca se vor imparti pe luni si voi primi cate zile imi sunt aferente pentru aceasta perioada. Este legal / corect asa?
Am urmatoarea problema: la inceputul lunii curente observ la avizier lista de intretinere cu cele doua luni restante ale mele (septembrie si octombrie, imi imaginez, din moment ce pana in luna august am achitat si am si chitantele). Astazi, observ o noua lista, tot pe luna octombrie, care continea cele doua luni restante ale mele (intre timp achitate) PLUS intretinerea aferenta unei luni misterioase. Nu imi dau seama cum sa procedez in acest caz, luand urmatoarele in considerare: nu avem presedinte, cenzor, etc., administratorul ne duce cu zaharelul si nu e la prima abatere, primaria nu este de niciun ajutor.
1. Cum putem organiza o audiere a activitatii administratorului?
2. In cazul in care revine in obligatia noastra sa facem rost de toate documentele necesare unei astfel de expertize, cum ne putem asigura ca administratorul nu ne ignora cererile de a obtine copii a tututror documentelor?
3. De ce fel de dovezi am avea nevoie? De ex, sa presupunem ca administratorul face "pierdute" documentel in cauza. Ce este de facut atunci? Administratorul poate tine o dubla gestiune astfel incat sa fie acoperit in cazul unui control?