Ce consecințe/putere juridice/juridică are un document administrativ intern, o decizie internă, (prin care se schimbă, pentru unii salariați, funcția, respectiv din funcție de conducere se trece în funcție de execuție, cu diminuarea salariului de bază), dacă această decizie internă este semnată de conducătorul instituției când acesta se află oficial (cerere de concediu aprobată) în concediu de odihnă, cu toate că a avut un înlocuitor desemnat să asigure conducerea instituției pe perioada când managerul se afla în concediu ? Înlocuitorul desemnat a fost prezent la serviciu pe toată perioada când conducătorul instituției a fost în concediu de odihnă. Adică, pe lângă valabilitatea juridică a documentului, cum se poate explica, în termeni legali și raționali, că ești pe Grecia (de exemplu), dar în același timp poți să semnezi un document nefiind prezent la serviciu !?
Conform Legii nr.296/2023, începând cu data de 1 iulie 2024, Serviciul Resurse Umane a devenit compartiment (Serviciul Resurse Umane neavând 10 posturi de execuție a devenit compartiment)), funcția pe care o ocupam, de șef Serviciu, devenind funcție de execuție, respectiv acum sunt economist I, cu scăderea semnificativă a salariului. Deși am funcție de execuție, prin decizie internă și completarea atribuțiilor din fișa de post, am fost desemnat coordonator al activității compartimentului Resurse Umane, fără ca, aceste atribuții și responsabilității suplimentare să fie remunerate suplimentar. Care este modalitatea juridică să solicit renunțarea la calitatea de coordonator al activității Compartimentului RUNOS (în această calitate eu semnez acte/documente cu consecințe patrimoniale), fără ca, prin această solicitare să risc să mă sancționeze, sau mai rău, să fie interpretată ca o solicitare de întrerupere a raporturilor de muncă ? Mulțumesc !
Am 71 de ani, lucrez într-o instituție publică pe bază de contract individual de muncă pe perioadă determinată (economist), cumulez pensia cu salariul. Trebuie să-mi întrerup activitatea, având în vedere prevederile art.46 (2) din Legea nr.360/2023 (coroborat cu art.167) ?
Dacă NU, trebuie să-mi întrerup activitatea la data intrării în vigoare a legii (1 septembrie 2023) ?
Sau îmi sunt aplicabile prevederile art.105 din lege, respectiv să-mi continui activitatea până la data expirării termenului din contractul individual de muncă pe perioadă determinată ?
Dacă am avut mai multe contracte individuale de muncă (pe perioadă nedeterminată și perioadă determinată) la aceeași instituție, vechimea în respectiva instituție se considera la data încheierii unui nou contract, s-au se ia în considerare și ceilalți ani, lucrați anterior în aceeași instituție ? Opinia celor de la resurse umane este că, chiar dacă la data începerii unui alt contract individual de muncă am 10 ani vechime în această instituție, avându-se în vedere că se încheie un alt contract de muncă, în acel moment, vechimea în instituție este zero, așa apreciază ei !!!
Mulțumesc, weekend însorit !
Persoana angajată cu contract pe perioadă determinată (adică, pensionarul), este economist, licențiat în finanțe-contabilitate [ cerință prevăzută la art.177 (7) din Legea nr.95/2006 ], având, pe perioada activității funcții de conducere, inclusiv de director. Binențeles că, ocupând funcția de manager interimar, contractul individual de muncă se suspendă, nemaintrând sub incidența art.178 din Legea nr.95/2006. Întrebarea, este dacă pensionarul poate cumula pensia cu salariul pe care îl încasează ca manager interimar.
Mulțumesc !
Un pensionar are un contract de muncă pe perioada determinată.
Această persoană poate ocupa funcția de manager interimar la un spital ?
1. Un auditor public intern poate fi delegat pe o perioadă de 60 de zile la alt compartiment (Managementul calităţii), în condiţiile în care, este singurul salariat din cadrul compartimentului Audit intern, iar la pct.2.3.2.1.1 din HG nr.1086/2013 se precizează că "Prin atribuţiile sale, compartimentul de audit public intern nu trebuie să fie implicat în exercitarea activităţilor auditabile sau în elaborarea procedurilor specifice, altele decât cele de audit intern". În cazul în care auditorul acceptă această situaţie, semnând pe decizie "am luat la cunoştinţă" (pentru că altfel ar fi insubordonare !), are dreptul să nu semneze noua fişă de post (cu atribuţii specifice managementului calităţii), pentru că semnând fişa de post cu alte atribuţii de serviciu decât cele de auditor intern, se poate considera că i se schimbă funcţia ? Care este consecinţa administrativă, în situaţia în care auditorul intern nu semnează noua fişă de post (chiar dacă în regulamentul intern al instituţiei, se prevede obligativitatea semnării fişei de post cu noile atribuţii) ? Poate fi chemat auditorul intern într-o comisiei de disciplină, pe motiv că nu a semnat noua fişă de post ca urmare a delegării ?
De subliniat că, intenţia managerului de a-l delega pe singurul auditor intern al instituţiei, se manifestă în condiţiile în care managerul a blocat practic activitatea de audit intern, interzicând auditorului să înregistreze documente la registratură, neavizând documentele de lucru ale auditorului, inclusiv rapoartele de audit intern, precum şi alte acţiuni evidente, în scopul de a nu se desfăşura audit intern !
2. Având în vedere prevederile Legii nr.153/2017, personalul contractual din cadrul unei instituţii publice se poate transfera la altă instituţie, cu îndeplinirea cerinţelor de la art.32 din legea mai sus-amintită ?