Buna dimineata,
Detin un imobil (sunt persoana fizica) in Bucuresti pe care l-am inchiriat unei persoane juridice (societati comerciale). Mentionez ca in clauzele contractuale nu am specificat cui revine obligatia platii impozitului si a CASS (sanatatea). Va rog sa imi spuneti in acest caz, cine are obligatia legala sa achite impozitul pe venitul din chirie si cine are obligatia legala sa achite CASS-ul?
Eu am fost astazi si am inregistrat contractul la ANAF in calitate de pf.
Multumesc
In decembrie 2022 am depus documentatia completa pentru eliberarea unui certificat de urbanism la Primaria Generala in vederea construirii unei case unifamiliale in Bucuresti intr o zona protejata.
Documentatia a fost analizata de toate departamentele din primarie, a primit semnatura Arhitectului Sef si a Secretarului General inca din ianuarie 2023, DAR Nicusor Dan nu a semnat nici pana astazi, 4 februarie 2024, motivand neoficial ca are prea multe dosare si nu are timp sa le verifice.
Ce imi recomandati sa fac ca sa obtin un urbanism pentru a consolida o casa din 1940 si a o supraetaja? Nu sunt dezvoltator imobiliar, nu vreau sa o fac pt vanzare, ci pur si simplu vreau sa imi fac o casa sa ma mut de la bloc.
Vreau sa actionez Primaria din judecata, in special pe Primarul General care efectiv isi bate joc de noi si am nevoie de cateva informatii:
1. Care este instanta la care trebuie sa depun plangerea? Tribunalul Mun Buc?
2. Cand se va da primul termen de judecata? Esrimativ..
3. Stiu ca nu mai am nici o sansa sa semneze odata ce am actionat Primaria in judecata, dar deja astept de un an si 2 luni tocmai din acest motiv si nu mai pot sta asa. Ce despagubiri as putea solicita? Eu am platit 180 mii euro pe terenul de 360mp si pe constructia din 1940.
As putea cere intreaga suma ca si daune interese? Daca da, care e taxa de timbru?
Urmare a unui control privind fondul de handicap si a incadrarii in munca a persoanelor cu invaliditate grad 3, am primit acest raspuns de la ANAF:
"Încadrarea în grad și tip de handicap se realizează în condițiile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată.
Încadrarea sau respingerea încadrării în grad și tip de handicap se atestă printr-un certificat emis de către Comisia de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru Adulți.
ART. 78*) (1) Persoanele cu handicap pot fi încadrate în muncă conform pregătirii lor profesionale şi capacităţii de muncă, atestate prin certificatul de încadrare în grad de handicap, emis de comisiile de evaluare de la nivel judeţean sau al sectoarelor municipiului Bucureşti.
Va rog sa-mi trimteti certificatele de incadrare in grad de handicap."
Noi am incadrat persoane cu invaliditate grad 3 (pensionati medical) cu drept de munca 4 ore si evident ca in baza art. 77 b. le am considerat ca ocupa jumatate de loc de munca (4 ore din 8 ore am considerat ca reprezinta jumatate din contributia datorata).
Art. 77
(1) Persoanele cu handicap au dreptul de a munci şi de a realiza venituri în conformitate cu prevederile legislaţiei muncii, precum şi cu dispoziţiile speciale din prezenta lege.
(2) În sensul prezentei legi şi numai în contextul încadrării în muncă, prin persoană cu handicap se înţelege şi persoana invalidă gradul III.
Intrebari:
1. Dreptul de munca al unei persoane cu invaliditate grad 3 este dat de comisia medicala care i a eliberat certificatul. Este necesara o a 2 a comisie care sa elibereze un alt certificat care sa ateste acelasi lucru, respectiv dreptul de munca in baza art. 78 (1)?
2. Autoritatea pers cu handicap elibereaza certificate care atesta DOAR dreptul de munca, ori elibereaza certificate de handicap unde se precizeaza gradul si dreptul de munca?
3. Nu ar fi absurd ca odata ce o comisie medicala i a dat drept de munca unei persoane cu invaliditate grad 3 sa fie necesara o evaluare din partea altei comisii a Autoritatii pt pers cu handicap ca sa ateste acelasi lucru?
4. O persoana cu invaliditate grad 3 este considerata persoana cu handicap? Raspunsul este evident ca NU. Dar in acest caz, daca inspectorul ANAF solicita ca pt incadrarea in munca persoana sa fie audiata de catre o comisie si evident eliberarea unui certificat de handicap, oare nu e un paradox care face absurd articolul 77. 2) ?
Practic, inspectorul ANAF obliga orice persoana cu invaliditate grad 3 sa fie declarata persoana cu handicap pentru a avea voie sa fie incadrata in munca. Este corect ceea ce cere inspectorul in conditiile in care dreptul la munca este deja dat de comisia medicala care i a acordat pensia si gradul de invaliditate 3?
Daca orice persoana cu invaliditate grad 3 este "obligata" sa fie si persoana cu handicap pt a muncii, atunci de ce legiuitorul a mai prevazut ca "(2) În sensul prezentei legi şi numai în contextul încadrării în muncă, prin persoană cu handicap se înţelege şi persoana invalidă gradul III."???? Nu era evident ca odata ce are certificat de handicap nu mai aveam de ce sa aplicam acest art. 77 2) ?
5. Cine verifica daca o persoana are sau nu dreptul sa fie incadrata in munca? Oare nu ITM? Nu este ITM singura institutie care poate decide daca o persoana a fost incadrata in munca legal?
6. A fost vreodata intrunita o comisie a autoritatii pt pers cu handicap care sa ateste dreptul de munca al unei persoane cu invaliditate grad 3, fara a o incadra ca persoana cu handicap??
7. Eu, daca beneficiez de pensie de invaliditate grad 3 si drept de munca 4 ore/zi dat de comisia medicala, sunt obligat sa imi iau certificat de handicap ca sa pot fi incadrat in munca?
8. Odata ce se atesta de catre ITM ca o persoana cu invaliditate grad 3, CARE NU DETINE CERTIFICAT DE HANDICAP, are drept de munca 4 ore, poate fi aceasta persoana considerata ca ocupa o jumatate de loc de munca intr o societate comerciala care datoreaza fond de handicap in baza art. 77 2) ?
Va scriu deoarece recent am castigat un proces civil la Tribunalul Bucuresti (suma peste 500 mii lei) bazat pe nerespectarea unui contract de prestari servicii. Partea adversa a facut apel si eram curios din experienta dvs. care este procentul sentintelor schimbate radical de Curtea de Apel impotriva celor date de Tribunalul Bucuresti .
Multumesc
Daca un salariat cu contract de munca este platit cu salariul minim brut pe tara pe statul de plata, dar acesta a efectuat ore de noapte si avea dreptul la un spor de 25% pentru aceste ore, cum intrerpretati contraventia in acest caz?
1. potrivit Legii 53 (Codul muncii) , Art 260 alin k) încălcarea prevederilor legale referitoare la munca de noapte, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;
2. Potrivit codului fiscal, diminuarea bazei de impozitare pentru contrbutiile salariale reprezinta evaziune fiscala.
Se poate considera ca neacordand salariatului sporul de 25% s-a comis evaziune fiscala? Sau odata prevazuta contraventia in lege, aceasta nu mai reprezinta infractiune?
Tb sa tinem cont si de OUG 117/2021 prin care: 4. La articolul 260, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul 260
(1) Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să fie considerate, potrivit legii, infracțiuni:
Am inteles ca e recomandat sa apelez la un profesionist pt continut, dar contractul este valabil in fata autoritatilor si sub semnatura privata.
Asta voiam sa stiu.
Multumesc
In ce lege se prevede ca avocatii redacteaza contractele intre PF si PJ?
Daca ma duc la RCS RDS sa semnez un contract nu ma asista nici un avocat. De asemenea, la o firma care monteaza AC, termopan, telefonie,...adica nu numai furnizori de utilitati.
De ce sa avem nevoie de avocat pt un contract de asociere in participatiune?
Nu avem nevoie de avocat nici pt contractele de inchiriere care mai nou nu se mai inregistraza nici la ANAF, ci doar se declara veniturile.
Va rog mult, daca se poate un raspuns argumentat si nu unul subiectiv motivat de meseria practicata.
Cu stima,
Bogdan V
Va scriu in legatura cu o asociere in participatiune intre mine ca si PF si o societate comerciala (SRL).
Detin un teren si doresc sa ma asociez cu societatea pentru a construi un imobil. Mentionez ca deja am autorizatie de construire pe teren, dar nu dispun de fondurile si timpul necesar finalizarii constructiei.
1. Imi puteti indica va rog un model pentru o astfel de asociere?
2. Documentul trebuie parafat de notar/avocat, sau poate fi semnat intre mine si administratorul societatii la sediul acesteia fara a fi nevoie de notar/avocat?
Buna ziua,
In cadrul programului "Măsura 3 - granturi de investiții de câte 50.000-200.000 de euro pentru firmele mici și mijlocii (IMM)" doresc sa stiu daca detin un teren intr-o localitate din afara zonei Bucuresti-Ilfov si vreau sa aplic pentru obtinerea de fonduri in vederea construirii unei hale de productie, POT SA FOLOSESC O SOCIETATE care acum are sediul in Bucuresti?
Adica pot sa modific statutul si sa adaug inca un cod caen pentru productia pe care doresc sa o fac in zona unde detin terenul?
Este acceptata societatea care are acum sediu social in Bucuresti, urmand evident sa isi faca punct de lucru acolo unde se va contrui hala?
Multumesc
Potrivit dispozitiilor art. 16^1 din Legea nr. 53/2003 (Codul muncii), republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
(1) in sensul art. 16 alin. (4), locul de muncă reprezintă locul în care salariatul îşi desfăşoară activitatea, situat în perimetrul asigurat de angajator, persoană fizică sau juridică, la sediul principal sau la sucursale, reprezentanţe, agenţii sau puncte de lucru care aparţin acestuia.
(2) Copia contractului individual de muncă se păstrează la locul de muncă definit conform alin. (1) pe suport hârtie sau pe suport electronic, de către persoana desemnată de angajator în acest scop, cu respectarea prevederilor privind confidenţialitatea datelor cu caracter personal.
- dispozitiile art. 77 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, conform carora, (1) persoanele cu handicap au dreptul de a munci şi de a realiza venituri în conformitate cu prevederile legislaţiei muncii, precum şi cu dispoziţiile speciale din prezenta lege.
(2) in sensul prezentei legi şi numai în contextul încadrării în muncă, prin persoană cu handicap se înţelege şi persoana invalidă gradul III.
- dispozitiile art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, conform carora,
(1) Persoanele cu handicap pot fi încadrate în muncă conform pregătirii lor profesionale și capacității de muncă, atestate prin certificatul de încadrare în grad de handicap, emis de comisiile de evaluare de la nivel județean sau al sectoarelor municipiului București.
(2) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați, au obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați.
(3) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează persoane cu handicap în condițiile prevăzute la alin. (2), plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap.
Societatea noastra are mai mult de 50 de salariati si am ales sa angajam persoane cu handicap conform prevederilor Art. 78 alin. 2 intr-un procent de 4% din numarul total de angajati.
Majoritatea acestor persoane sunt persoane cu invaliditate grad III, cu drept de munca redus la jumatate (maxim 4 ore/zi), persoane care potrivit Art. 77 alin. 2, in contextul incadrarii in munca , sunt considerate persoane cu handicap. Persoanele cu incadrare in grad de handicap au calitatea de salariati ai societatii noastre si desfasoara activitatea la obiectivele de paza ale societatii, conform duratei muncii stabilite prin contractele individuale de munca, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Va solicitam punctul de vedere cu privire la definitia “locului de munca” in contextul interpretarii art. 78 din Legea 448/2006 actualizata si republicata, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
De asemenea, va solicitam sa ne precizati daca persoanele cu invaliditate grad III, incadrate fiecare cu contract de munca cu norma partiala de 4(patru) ore/zi conform deciziei medicale, pot ocupa fiecare cate un loc de munca conform definitiei acestuia si in contextul Art. 78 din legea 448/2006.