Buna ziua! Ma confrunt cu urmatoarea situatie: de cateva luni portiunea de tavan din baie, din jurul coloanei comune, este umeda continuu, a inceput sa se deterioreze si sa cada tencuiala. Ca prim pas, am luat legatura cu vecinii de deasupra, evident comunicandu-mi-se ca in apartamentele lor nu sunt probleme. Indreptanadu-ma catre presedintele asociatiei de proprietari si administrator pentru aducerea unui instalator si eventuale verificari, mi s-a transmis ca este de datoria mea ca proprietar sa fac acest demers si ca nestiind de unde provine defectiunea ar fi inutil deoarece cu greu ar accepta cineva sa sparga tavan, pereti pentru a investiga. Intrebarea mea este urmatoarea: fiind vorba despre o potentiala defectiune pe coloana comuna, nu intra in responsabilitatile asociatiei de proprietari aceste verificari, mentenanta spatiilor si tevilor comune?
Va multumesc pentru raspunsuri. Unele contracte la utilitati au fost facute din faza de antecontract, iar ulterior nr de apartament s-a schimbat. Exista insa cazuri in care unii proprietari nu au dus contractele de vanzare cumparare pentru actualizarea datelor, situatie in care ma regasesc. Institutiile spun ca nu pot solicita documentele si ca trebuie sa ma ocup personal sa conving vecinul sa mearga pentru a actualiza. Exista o cale legala prin care as putea actiona (nu a dorit sa comunicam)?
Buna ziua! am nevoie de ajutorul dumneavoastra pentru a gasi o solutie in situatia in care vecinul si-a facut contracte la utilitati pe nr. apartamentului meu si nu doreste sa-ai actualizeze datele cu nr. actual al apartamentului sau. Furnizorii de servicii au vreun rol in acest caz, macar de a-i solicita documentele? Cum pot proceda?
Buna seara! As avea nevoie de sfaturile dumneavoastra pentru solutionarea urmatoarei probleme: am cumparat recent un imobil a carui numerotare a fost decalata dupa semnarea antecontractului. In acest context si trecand o anumita perioada de la antecontract pana la contractul de vanzare-cumparare, contractele la anumite utilitati au fost facute deja pe vechea numerotare. Acum insa, sunt in situatia in care nu imi pot face unul dintre contractele la utilitati deoarece vecinul nu doreste sa isi actualizeze datele contractului sau (facut dupa vechea numerotare pe numarul apartamentului meu). Cum as putea proceda?
Buna seara si multumesc frumos pentru raspuns! Am incercat sa fiu destul de precauta: am purtat in scris toate negocierile si inainte de transfer am rugat persoana sa confirme produsele, suma acestora, materialele si avansul ce urma a-i fi virat. De asemenea, in detaliile tranzactiei am mentionat ca reprezinta avansul pentru bunurile respective. Nu stiu daca as mai fi putut lua alte masuri preventive..
in situatia in care, presata de timp, am achitat un avans prin transfer bancar (mentionand ca reprezinta avans 50% din x si avand mailuri si conversatii pe aceasta tema) fara a semna un contract in prealabil, mai exista vreo sansa/cale sa recuperez aceasta suma?