Buna ziua, fratele meu cetatean roman ar dori sa deschida o afacere ( de tip intreprinere familiala) cu imbracaminte (dar nu second hand) adusa din italia. Daca ati putea sa ma ajutati in legatura cu unele nelamuriri:
1. ce acte sunt necesare si cam cat ar costa deschiderea acestei firme,
2. care sunt conditiile de import a acestora, si ce fel de taxe ar fi de platit la aducerea lor in tara.
Va multumesc pentru ajutorul acordat!
Buna ziua, ati putea sa ma ajutati intr-o mica problema? Societatea a cumparat un auto second de la o persoana fizica din tara, auto care va fi folosit la taxi. La cumparare cum procedez cu tva-ul? Iar in cazul in care societatea va dori sa revanda auto tot la o persoana fizica din romania, cum procedez cu tva-ul? Mentionez ca societatea este platitoare de TVA.
Multumesc pentru timpul acordat.
Pai cam asta l-a si deranjat pe seful de scara (din cate am dedus eu) k nu i-am dat lui cererea ci direct la asociatie. administratorului.
multumesc tuturor pentru sfaturi.
Daca ajung in istanta nu ar trebui sa am niste dovezi scrise cu vedere la numarul de persoane? Ma gandesc ca seful de scara fiind prieten de pahar, aproape, cu toti locatarii ei vor declara impotriva noastra. Ar fi vorba lui contra a noastra. Noi de cand ne-am mutat in acel bloc fiecare avea ceva cu noi, desi nu deranjam pe nimeni, probabil doar ca eram noi. Am mai citit ca as putea face o contestatie la lista de plata catre asociatie si daca nu primesc raspuns favorabil pot merge la primarie iar acestia sa vina in control.
Multumesc inca o data pentru promptitudine.
Buna ziua, as vrea sa ma ajutati.
Mama mea impreuna cu nepoata mea stau cu chirie intr-un apartament intr-un bloc de locuinte. Pana anul trecut in octombrie am stat si eu dar m-am mutat, in perioada respectiva facand cerere de scadere de la cheltuielile de intretinere, si nu a fost nici o problema. De atunci veneam impreuna cu sotul meu de cateva ori pe saptamana in vizita la mama mea, vizita care nu dura mai mult de 1-2 ore, iar vecinii impreuna cu seful de scara au inceput sa zica ca stam 4-5 in apartament si nu se declara, noi fiind doar in trecere. In iunie anul acesta a venit si fratele meu acasa pentru 20 de zile, iar mama l-a trecut la cheltuieli. In luna iulie, mai exact pe data de 4, mama mea impreuna cu fratele meu a fost nevoita sa plece din tara, iar nepoata a mai ramasa in locuinta pana pe data de 6 iulie cand a plecat din localitate si s-a intors pe data de 27 iulie si a plecat din nou pe data de 29iulie, in ziua respectiva cand am iesit din lift impreuna cu nepoata mea, seful de scara a sarit cu gura pe noi k ne-a vazut si nu ia in considerare cererea care am dus-o eu pe data de 21, pentru ele. spunand ca cererea trebuia sa treaca intai pe la el si ca am dus-o prea tarziu.(am ajuns mai tarziu cu respectiva cerere deoarece programul meu de lucru nu imi permitea sa ajung in timpul programului de functionare a asociatiei, iar pe seful de scara nu prea il gasesti pe acasa, preferand barurile). Acum cand s-a afisat lista la intretinere am vazut ca sunt trecute 3 persoane, in apartament nemailocuind nimeni decat un pisoi la care ma duc o data pe zi sa-i dau de mancare. Cand m-am dus la asociatie mi-a aratat cererea mea si scris mare pe ea anulat.
Ce pot face sa contest decizia aceasta?
Va multumesc mult pentru ajutor
Buna ziua!
Am o nelamurire. Bunica mea (din partea tatalui) are o casa care e pe numele ei, vrea sa mi-o dea mie prin contract de vanzare cumparare. Bunica mai are 2 copii in afara de tatal meu.Ce fel de contract ar trebui sa fac asfel incat ceilalti sa nu-l poata ataca/rezilia. Dupa incheierea contractului am sa incep lucrari de reparare a casei, si nu as vrea sa ma trezesc ca dupa ce le termin, contractul va fi atacat de ceilalti copii ai bunicii.
Va multumesc anticipat tuturor celor care imi vor raspunde.
O zi buna!
buna ziua!
am avut un pf de transporturi taxi iar din aceasta luna a trebuit sa-l schimb in pfa cu aceeasi activitate. vroiam sa stiu ce fel de registre sunt obligatorii, si dak ma puteti ajuta cu o monografie contabila pt pfa "transporturi taxi".
multumesc anticipat!
buna ziua, am o mica nelamurire!
stau in chirie intr-un apartament (atat eu cat si proprietarii suntem persoane fizice), iar acuma ne-a venit instiintare de la asociatia de locatari sa se faca verificarea metrologica la apometre. cine ar trebui sa suporte aceste cheltuieli, aferente verificarii metrologice la apometre, proprietarii apartamentului sau noi chiriasii?
va multumesc anticipat pt timpul acordat mesajului meu.
buna ziua,
sunt la inceput de drum in contabilitate, si am o mica mare problema:-/. firma la care lucrez are 2 masini la taxi iar soferii, au avut salarii de 650 ron, am avut un control de la itm si ni s-a zis k din ianuarie salariul taximetristilor s-a modificat la 1050 ron de la 1 ian, si tb sa modific tot. eu nu am stiut (pana la control acest faptl) si am facut si depus declaratiile cu salarii de 650 ron. cu declaratiile rectificative ma descurc, problema mea este cum inregistrez in contabilitate statele de plata rectificate, din lunile ianuarie2008-mai 2008, atata timp cat eu in lunile respective am inregistrat statele de plata cu vechiul salar (650 ron).