avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 404 soluții astăzi
Forum Activitate mihami

Activitate mihami

In România articolul 7 din Legea 192/2006 expune condițiile ce trebuie îndeplinite pentru a deveni mediator:
“Poate fi mediator persoană care îndeplinește următoarele condiții:
a) are capacitate deplină de exercițiu;
b) are studii superioare;
c) are o vechime în muncă de cel puțin 3 ani sau a absolvit un program postuniversitar de nivel master în domeniu, acreditat conform legii și avizat de Consiliul de mediere;
d) este aptă, din punct de vedere medical, pentru exercitarea acestei activități;
e) se bucură de o bună reputație și nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni intenționate, de natură să aducă atingere prestigiului profesiei;
f) a absolvit cursurile pentru formarea mediatorilor, în condițiile legii, cu excepția absolvenților de programe postuniversitare de nivel master în domeniu, acreditate conform legii și avizate de Consiliul de mediere;
g) a fost autorizată ca mediator, în condițiile prezentei legi.”
Buna dimineata!
... Nu am reusit sa aflu, telefonic, motivul respingerii actiunii (Tribunalul este in alta localitate). Sunt foarte curioasa sa-l aflu, desi nu ma mai mira nimic ...! :secret:
Am invatat sa fiu "pregatita" pentru o astfel de situatie, dar de data asta am fost "impresionata" de "rapiditate"! #-o
Totusi, Instanta ar trebui sa "gandeasca de doua ori" atunci cand respinge o actiune ce are ca obiect o fapta pentru care, in Codul Muncii, angajatorul este sanctionat contraventional. ... Oare ar trebui (re)infiintat Tribunalul Muncii, sau ...?! Multumesc! :vishenka:
Buna dimineata!
Sunt sigura ca aveti dreptate. Insa la cererea de chemare in judecata au fost anexate inscrisuri ce reprezentau sentintele unor cauze similare, ale colegilor. Fiind vorba de sporuri neacordate, era necesara efectuarea unei expertize de specialitate pentru care, de altfel, a fost exprimat acordul in cererea de chemare in judecata.
Cauze similare au fost judecate in prima instanta, in aprox. 3-4 luni, chiar cu termene acordate la doua saptamani.
Imi este greu sa cred ca pentru o astfel de cauza poate fi pronuntata, de la primul termen, o sentinta corecta. Mai ales daca actiunea este respinsa in conditiile in care prevederile legale reglementeaza acordarea acestor sporuri, iar practica judiciara in materie a fost favorabila. Multumesc!
Inca nu am aflat motivul, deoarece sentinta a fost pronuntata chiar pe 17 aprilie cand a fost primul termen si am aflat-o pe data de 18, cand s-a putut vizualiza prin internet pe portalul instantei. Luni o sa ma interesez si va anunt. Multumesc!
Buna ziua!
Este normal ca o actiune pe contencios /sporuri neacordate functionarilor publici, sa fie respinsa de la primul termen, desi s-a solicitat judecarea in lipsa? Nu a fost comunicata nici intampinarea paratilor-daca a fost depusa. Exista vreo cale prin care sa ne readresam instantei initiale, inainte de a face recurs?
Legea 285/2010:
Art. 9(1) In anul 2011, munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie sau de conducere, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzator.
(2) In anul 2011, ordonatorii de credite nu vor acorda premii si prime de vacanta.
Buna ziua!
Am deschis o actiune impotriva angajatorului si are ca obiect plata drepturilor banesti reprezentand sporul de 100% pentru munca prestata in zilele de sambata, duminica si la sarbatori legale, incepand cu data de .... .
La primul termen, instanta a solicitat sa depun obiectivele pentru expertiza.
Va rog sa imi dati cateva idei despre cum ar trebui sa intocmesc acest material cu obiective.
Multumesc!
Va multumesc!
Asa ma gandisem si eu, dar, din obisnuinta, se cere (am patit-o) si "cautam" inca o confirmare pentru ca, atunci cand / daca va fi nevoie, sa invoc Codul muncii si eventual sa le etalez definitia plangerii prealabile din Lg.554/2004.
M-am orientat spre urmatoarele art. din Codul muncii:
Art. 166 (in prezent art. 171) - (1) Dreptul la acţiune cu privire la drepturile salariale, precum şi cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligaţiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.

Art. 283 (in prezent art.268) - (1) Cererile în vederea soluţionării unui conflict de muncă pot fi formulate:
c) în termen de 3 ani de la data naşterii dreptului la acţiune, în situaţia în care obiectul conflictului individual de muncă constă în plata unor drepturi salariale neacordate …

Art. 295. (in present ART. 278) - (2) Prevederile prezentului cod se aplica cu titlu de drept comun si acelor raporturi juridice de munca neintemeiate pe un contract individual de munca, in masura in care reglementarile speciale nu sunt complete si aplicarea lor nu este incompatibila cu specificul raporturilor de munca respective.

Ce parere aveti?
Va multumesc! Abia acum am "descoperit" raspunsul!
In perioada 2006-2008 am castigat in instanta de contencios administrativ drepturi salariale neacordate, reprezentand spor de 100% pentru activitatea desfasurata in zilele de repaus saptamanal si in zilele de sarbatori legale.
Pentru perioada 2009-2012 la deschiderea unei actiuni similare este nevoie de procedura prealabila, fiind drepturi banesti solicitate retroactiv?
In ce ar putea consta aceasta plangere prealabila, deoarece conform Lg.554/2004, art. 2, alin. 1., lit. i), plangere prealabila = plangerea prin care se solicita autoritatii publice emitente sau celei ierarhic superioare, dupa caz, reexaminarea unui act administrativ cu caracter individual sau normativ, in sensul revocarii acestuia;

Cauza respectiva nu are ca obiect reexaminarea/revocarea vreunui act administrativ ci solicitarea retroactiva a unui spor la salariu!!!