In 2011 in urma decesului tatalui meu am mostenit 3/4 din suprafata teren ....care include constructie fara autorizatie. In certificatul de mostenire este metionat doar cota parte care imi revine ( terenul a fost mostenit de tatal meu de la bunic) iar mama mea are 1/4 din teren suprafata x si casa suprafata y fara autorizatie.
Intrebarea mea daca in cazul unui partaj ar putea exista problema din cauza lipsei autorizatiei de constructie ( an 1994) si care sunt demersurile in acest sens?
in privinta casei ( fiin construita pe perioada casatoriei cu tatal meu) se pastreaza aceeasi cota parte sau va fi necesar un nou certificat de mostentire dupa ce se realizeaza cadastrul casei?
In contract este scris " Chiria lunara este ...si se achita la data de 1 a fiecarei luni in numerar ( cont banca, cont cec etc) dovada achitarii chiriei se face pe baza de chitanta sau alt act justificativ" acestea sunt toate prevederile referitor la plata.
La clauze speciale " prelungirea sau rezilierea contractului , intretinerea locuintei inchiriate, evacuarea chiriasilor etc, se face in conformitate cu prevederile legii nr 114/96", in rest nimic altceva.
Referitor la pretul real, am incercat sa trecem valoarea reala insa sotia mostenitoare nu a fost de acord, invocand ca ea nu semneaza actul altfel.
Ma confrunt cu urmatoarea situatie. Suntem trei persoane fizice are am mostenit un teren si o casa construita pe acest teren ( metionez casa nu are autorizatie). Defunctul avea incheiat un contract de inchiriere inainte de moarte, ceea ce inseamna ca noi am continuat contract de inchiriere in baza certificatului de mostenitor. Am mers impreuna cu reprezentatul societatii la administratia financiara si am facut alt contract care prevedea exact aceleasi conditii ca cel initial ( pret, perioada). La momentul respectiv am sesizat ca valoarea din contract era mai mica decat valoarea reala insa sotia defunctului nu a fost de acord sa declare valoarea reala pe motivul ca nu doreste sa plateasca un impozit mai mare.
A trecut un an de la incheierea acestui contract ( metionez ca este un tipizat disponibil in adm fiscale) si nu am primit niciun ban. Chiriasul se justifica prin faptul ca plateste persoanei care locuieste in cladire. Noi ( adica celelalte 2 persoane) nu locuim la acea adresa si nu suntem zilnic acolo. Este corect sau putem sa obligam chiriasul sa ne faca plata fiecaruia conform contract . Precizez ca in contract scria ca plata se face pe baza de dovada ( chitanta sau alta forma) iar noi nu avem aceasta dovada pentru ca noua nu ne-a facut nicio plata.
Alta problema este suma reala, primita, nu este cea din contract. Putem cumva sa cerem modificarea contractului justificand ca valoarea chiriei este mai mica decat piata si sa cerem rezilierea?
Multumesc
Nu as putea sa trimit chiriasului o somatie de plata , in baza certificatului de mostenitor il notific sa-mi faca plata corespunzator partii cuvenite adica 3/4 ?
In felul acesta daca el nu -mi plateste chiria inseamna ca nu respecta clauzele contractuale.
Ma aflu in urmatoarea situatie si sper sa ma ajutati cu un sfat.
Eu si mama mea am mostenit in noiembrie 2010 un spatiu comercial in urma decesului tatalui meu. Acest spatiu a fost inchiriat de tatal meu unei societati pe o durata de 10 ani ( incepand cu 2008). In contract titulari sunt tatal meu si unchiul meu ( adica fratele lui) in calitate de proprietari.
In urma decesului tatalui meu eu am primit 3/4 iar mama mea1/4.
Problema este ca am contactat chiriasii le-am solicitat sa vina sa facem un act aditional insa au refuzat.
Dupa moartea tatalui meu ei platesc chiria mamei mele insa pe mine m-au exclus, efectiv refuza sa comunice cu mine sau sa-mi recunoasca drepturile. Atat chiriasii cat si mama mea.
Intrebare este, pot sa cer rezilierea contractului pentru neplata chiriei fata de mine in calitate de mostenitor cu o pondere mai mare?
Faptul ca ei au platit mamei mele si mie nu, este un motiv suficient pentru a cere rezilierea?
Buna seara,
Sper sa am ajutati cu unu sfat in situatia mea. Am un credit ipotecar la banca X, o perioada am avut probleme financiare si nu am putut achita ratele integral, dupa o intarziere de 90 de zile contractul a fost cesionat catre o firma de recuperare creante un SRL, infiintat tot de aceeasi banca. Eu mi-am achitat restanta fata de banca si acum sunt cu ratele la zi, platesc in fiecare luna rata la Banca X, desi contractul meu a fost preluat de Y SRL.
Ei m-au contactat si mi-au propus oferta lor "avantajoasa" sa achit intreaga suma in 12 luni , timp de 11 luni am aceeasi rata ca la banca ( dupa scadentar ) si in luna a 12-a intreaga suma. De asemenea imi solicita sa semnez acest acord cu ei. Eu am refuzat sa semnez, pentru ca este imposibil asa ceva.
Am inteles sa banca are dreptul sa cesioneze contractul, ca suma devine exigibila dupa intarziere la plata, ce nu am inteles este sistemul de functionare al cesiunilor. Nu exista nicio lege care sa protejeze clientul/consumatorul in fata acestor firme, cum de au dreptul sa impuna asemenea conditii? La fel de bine putea sa imi spuna sa le dau banii intr-o saptamana?
Se poate contesta aceasta cesiune si modul ei de preluare? Se pot contesta conditiile impuse de firma de recuperare creante?
Au voi bancile sa cedeze contracte bancare catre SRL?
Multumesc
Ma confrunt cu o problema si sper sa ma puteti ajuta cu un sfat.
Anul trecut in septembrie am incheiat un antecontract de vanzare-cumparare pentru un apartament nou intr-un imobil contruit de o persoana fizica. In 2008 prin iunie sunt anuntata ca va trebui sa platesc tva la acel imobil. In conditiile in care eu nu am posibilitatea de a achitat tva-ul pot sa-mi recuperez avansul acordat vanzatorului. Mentionez ca in contract nu se specifica nimic referitor la tva.