Reparatia actuala de la nivelul coloanei am suportat-o iarasi eu spagandu-mi baia si achitand instalatorul (desi discutam de coloana verticala si parti comune inteleg). Nu am pretins despagubiri dar cel de la parter imi silicita mie acum sa-i achit tot eu si lui dauna. Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?
Pai presedintele asociatiei mi-a comunicat (verbal) ca asociatia nu poate deconta pt ca nu sunt instalatiile "originale" de acum 50 de ani deci eu sunt de vina ca le-am scimbat acum 5 ani si nu le-am cerut decontare prin asociatie. E posibil asa ceva?
Ma confrunt cu urmatoarea situatie: la nivelul apartamentului nostru a inceput sa curga apa prin locul unde se imbina teava de apa ce intra in apartament cu coloana. Toate acestea se afla intr-o masca din constructia blocului, prezenta la nivelul fiecarui apartament pana la subsol. In urma acestei avarii, s-a inundat apartamentul de la parter iar proprietarul cere sa-l despagubim. Desi s-a cazut de acord ca e vorba de parte-comuna, ni se imputa noua acest fapt pe motiv ca in urma cu 5 ani, odata cu renovarea apartamentului s-au inlocuit aceste tevi (mai putin coloana), blocul si toate instalatiile avand o vechime de 50 de ani. Bineinteles ca nu am avut pretentia la momentul respectiv ca aceasta lucrare sa-mi fie decontata de asociatie. Instalatorii spun ca nu are cum sa fie vorba de o defectiune, eroare de instalatie, pt ca nu ar fi aparut dupa 5 ani. In plus, apa nu s-a scurs in subsol cum era firesc, si s-a oprit intre parter si etajul 1 unde e posibil sa fie obturat accesul. La nivelul celorlalte etaje nu au fost pagube. Cine suporta paguba proprietarului de la parter in acest caz? Multumesc
As dori sa stiu daca exista vreo restrictie pt un educator/invatator de a avea doua contracte de munca: unul la stat si altul in privat, in cadrul unui after school. Ambele contracte cu norma intreaga. In cazul celui de-al doilea contract (after school) exista ceva particularitati de care ar trebui sa se tina cont, data fiind existenta celuilalt contract? Multumesc
Ma aflu in urmatoarea situatie:
Incepand cu luna august 2013 am intrat in concediu de maternitate. Salariul aferent lunii septembrie a fost achitat colegilor, mie insa nu. Din octombrie firma a cerut insolventa si mai apoi a intrat in faliment.
1. ce sanse sunt de recuperare a drepturilor banesti si ce ar trebui sa intreprind, dat fiind faptul ca in luna septembrie s-a produs o discriminare prin plata salariilor catre angajatii firmei, mai putin salariul meu? Plangere ITM, chemare in judecata?
2. salariatii cu drepturi salariale neplatite sunt inscrisi din oficiu la masa credala? Care e ordinea prioritatii in caz de vanzare active?
3. firma a depus dosarul de recuperare a banilor aferenti concediului meu de maternitate la Casa de Sanatate. Casa plateste abia peste 2 ani. E posibila radierea firmei, inainte de recuperarea banilor de la Casa? E posibil ca banii incasati de la Casa de Sanatate sa primeasca o alta desinatie?
As dori sa stiu:
1. am dreptul la concediu de maternitate si ulterior concediu crestere copil, in situatia in care firma la care sunt angajata nu si-a achitat obligatiile in ultimele luni?
2. in cazul intrarii in insolventa, ce varianta am de a-mi incasa indemnizatia, firma fiind in situatia de a nu avea lichiditatile necesare si in scurt timp se va declara in faliment? De unde imi recuperez banii?
3. cum se calculeaza indemnizatia de maternitate in cazul in care ma angajez pe o alta societate? Se tine cont de veniturile din ultimele 6 luni incasate de la cealalta firma?
Va multumesc frumos.
Sper sa fie suficient pt cei de la primarie. Probabil in astfel de situatii nici nu va mai fi necesara autorizatia de la ei, chiar daca activitatea principala va ramane comertul cu ridicata.
Am aruncat un ochi peste OUG 44/2008 dar, din ce am citit, aceasta se refera la persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, fara personalitate juridica.
Firma despre care va vorbeam doresc sa fie un SRL, cu 2 asociati, inregistrata la ORC ca persoana juridica. In acest caz cred ca nu se aplica OUG 44 si raman in vigoare prevederile Legii 650.
Bineinteles ca nu doresc a eluda legea, din aceasta cauza incerc sa ma documentez si sa obtin toate autorizatiile necesare.
Pe de alta parte, atata timp cat am deja un portofoliu de potentiali clienti, nu vreau nici sa renunt la afacere. #-o
Ma confrunt cu urmatoarea problema:
Doresc sa infiintez o firma care va avea ca principal obiect de activitate "comertul cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice si software-ului" (cod CAEN 4651). Conform OG 99 si Legii 650, trebuie sa obtin autorizatia de functionare de la Primarie.
Firma va functiona cam asa:
Eu voi achizitiona marfa de la un distribuitor (care nu are voie sa comercializeze produsele consumatorului final, decat unui revanzator) si o voi vinde mai departe clientului. Clientul ia marfa direct din depozitul distribuitorului meu iar in sediul firmei mele va fi doar o activitate de birou, contabilizarea facturile primite de la distribuitorul meu si cele emise de mine clientilor. Fizic, marfa nu ajunge la mine niciodata.
Am discutat la primarie si ei imi spun ca nu pot obtine autorizatia de functionare pt ca sediul (care e 1 camera dintr-un apartament locuinta) trebuie sa fie destinat unei astfel de activitati (depozit).
Ce ma sfatuiti sa fac?
Multumesc