avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 636 soluții astăzi
Forum Activitate RRotaru

Activitate RRotaru

Răspuns la discuția Clauze obligatorii
O parte din clauzele obligatorii nu se regasesc in contractul subsecvent iar o parte din clauzele obligatorii sunt modificate semnificativ in contractul subsecvent.
Cum pot determina autoritatea contractanta sa includa clauzele obligatorii pentru contractul subsecvent (din documentatia de atribuire anexa la contractul cadru semnat) in continutul contractului subsecvent propus spre semnare..
Buna ziua,

Am solicitat ADP de Sector inchirierea unui loc de parcare de resedinta in dreptul imobilului unifamilial al carui propietar sunt.
Raspunsul dansilor a fost ca "se dau locuri de parcare numai la bloc".

Ce sanse am sa obtin acest drept in Contencios Administrativ?
OCT2004 - am achizitionat ca persoana juridica un imobil compus din teren si constructie inceputa cu autorizatie de construire (AC) si aflata in stadiul de placa peste demisol.

SEP2005 - am obtinut o noua AC pt "construirea unei cladiri de locuit (continuare a lucrarilor incepute in baza Autorizatiei de construire nr ...)" (se refera la AC din OCT2004), cu valabilitate de 12 luni si termen de executie 24 luni.

SEP2007 - expira AC din SEP2005. Nu am anuntat autoritatilor si implicit se considera lucrarile incepute in SEP2005.

IUN2008 - am incheiat cu primaria "Procesul Verbal de Receptie la Terminarea Lucrarilor"

DEC2011 - urmeaza reevaluarea imobilului pt a nu fi impozitat cu 10% din valoarea contabila.

In aceasta perioada am platit impozitul pe cladire astfel:
OCT2004 - DEC2007 1,5% p.a. din valoarea de achizitie
IAN2008 - IUN2008 10,0% p.a. din valoarea de achizitie
IUN2008 - DEC2011 1,5% p.a. din valoarea contabila (achizitie + investitie)

In prezent fiscul considera ca trebuia sa platesc impozit astfel:
SEP2007 - IUN2008 1,5% p.a. din valoarea contabila (achizitie + investitie)

Este justificata pozitia fiscului?

Fiscul poate considera ca reevaluarea trebuia facuta in DEC2010 (3 ani de la expirarea AC) si sa impuna 10% din valoarea contabila, pt anul 2011?
Luna aceasta am primit de la Primaria Voluntari o somatie, insotita de titlu executoriu, pentru plata impozitului 2007-2010, pentru un teren instrainat de mine in 2005 catre o persoana juridica. La momentul instrainarii impozitul era platit la zi si evidenta ca dupa instrainare nu mai datoram impozit pe terenul respectiv.
La numarul de telefon mentionat in Somatie nu raspunde nimeni iar pe site-ul primariei nu sunt trecute alte date de contact.
Legat de aceasta situatie am doua intrebari:
1) Care este cea mai buna cale de a instiinta primaria ca nu datorez sumele mentionate in somatia dansilor, astfel incat sa am si eu dovada acestei instiintari?
2) Ce cai de atac am impotriva celor care m-au somat fara sa verifice in prealabil situatia?
Sa inteleg ca varianta Contractului de Comodat cu drept de inchiriere nu este OK ?
Contractul de inchiriere intre PJ si PF, chiar si pt o suma modica, obliga PF sa depuna regulat la Adm Financiara niste situatii. Doresc sa evit acest lucru.

PJ nu este constituita inca. Activitatea de inchirieri/subinchiriere imobile este codificata CAEN?


In cazul unui imobil ce trebuie renovat, propietate a unei persoane fizice (PF), sub ce forma poate fi transmis dreptul de exploatare prin inchiriere a imobilului catre o persoana juridica (PJ)?
Transmiterea dreptului de inchiriere catre PJ se face fara plata.
PJ va suporta cheltuielile de renovare urmand sa-si recupereze investitia prin inchirierea imobilului catre terti.
Din Ordonanta 99 / 2000 (repubilcata) este corect sa trag urmatoarele concluzii :

Art. 4 a) nu vand consumatorilor, deoarece vand numai persoanelor juridice.
Art. 4 d) nu fac comert cu amanuntul deoarece nu vand direct consumatorilor.
Art.4 f) nu fac comert ambulant deoarece nu fac comertul cu amanuntul
Art.4 k) nu am suprafata de vanzare pt. ca nu am suprafata destinata consumatorilor
Art.4 l,m,n) nu am structura de vanzare cu suprafata mica, medie sau mare , deoarece nu am suprafata de vanzare
Art. 4 o) nu sunt centru comercial (nu fac comert cu amanuntul)
Art. 4 p) nu fac comert in zone publice
Art. 34 nu fac vanzare la distanta (presupune vanzare cu amanuntul)
Art. 35 (1) nu fac vanzare directa (nu vand consumatorilor)
Art. 38 nu fac vanzare in afara spatiilor comerciale (deoarece nu fac vanzare directa)
........................................................................................................................................
In cazul in care cele de mai sus sunt corecte, inseamna ca nu este aplicabila amenda din PV de Constatare potrivit Art. 73 (1) lit. a) deoarece nu am structura de vanzare cu suprafata mica.
De fapt nu este aplicabila nici una din amenzile de la Art. 73 (1) :
lit. a), b) si c) deoarece nu am structura de vanzare cu suprafata mica, medie si resp. mare
lit. d) deoarece nu fac comert ambulant
lit. e) deoarece nu fac vanzari in afara spatiilor comerciale sau vanzari directe
........................................................................................................................................
In cazul in care amenda nu mai este aplicabila ce efecte are PV de constatare ?
PS: intre timp am obtinut de la ORC Cert. Constatator cu activitatea de la sediul social.
Activitate al societatii este de tipul B2B (Business to Business): importul si distributia de EIP (Echipamente Individuale de Protectie - definite de Art. 2 (1) din HG115/2004) catre industrie (producatori auto, industria alimentara, laboratoare chimice, ...), armata, centrale nucleare, etc. Nu vindem aceste produse catre persoane fizice.

La sediul societatii avem preonderent activitate de birou (ofertare, instruiri, pregatire documentatie pt licitatii, negocieri, prezentari de produse, preluare comenzi, facturare, trimiteri de cataloage si mostre pt testare, ...). Comenzile sunt livrate clientilor la sediul lor prin delegat sau prin firme de curierat/transport. Nu suntem un magazin de desfacere.

Introducerea pe piata si comercializarea a acestor tipuri de echipamente este reglemantata de : HG 115/2004, Legea nr.608 / 31.10.2001, HG 71/2002,

Pot contesta PV de Constatare pe baza Art. 3 lit (1) pct j) din OG 99/2000 ?

Ma nelinistete fraza "se siteaza activitatea pana la data autorizarii" din PV de Constatare. Ce presupune aceasta ?
Sunt administratorul unei societati comercial ce se ocupa cu importul si distributia de bunuri pt. industrie.
Am fost vizitat de 2 persoane care s-au legitimat ca lucratori in cadrul Politiei Comunitare - Srv. Control Comercial. Nu aveau uniforme si insigne iar delegatia de servici era semnata si stampilata dar nu era specificata nici o societate "de controlat". Nu m-au lasat sa le fac copie xerox dupa legitimatii.
Mi-au cerut si le-am aratat copia dupa CUI, dovada spatiului si buletinul.
Au intocmit o Nota de Constatare in care spuneau ca nu am declarat activitatea la sediul social. Am refuzat sa semnez Nota de Constatare.

Au intocmit un PV de constatare in care au mentionat ca "Societatea desfasura activitate de comert cu ridicata nespecializat fara a avea autorizata activitatea la Registrul Comertului, incalcand prevederile OG 99/2000 Actualizata, fapta fiind sanctionata potrivit art.73 alin(1) lit 1 croborat cu art. 74, cu amenda de la 400-1000 lei, aplicandu-se o amenda in valoare de 500 lei" si ca "se siteaza activitatea pana la data autorizarii".

Politia Comunitara are dreptul de a-mi suspenda activitatea ?