Din art. 49, alin 1 litera d putem intelege si faptul ca, proprietarul, membru al asociatiei poate fi reprezentat in adunarea generala atat de catre un membru al familiei, cat si de catre ORICE ALTA PERSOANA (reprezentant) care are o imputernicire scrisa si semnata de catre acesta. Din acest text de lege nu rezulta obligativitatea ca acesta sa fie proprietar, sau mai mult, membru al asociatiei.
Mie litera e mi se pare putin amuzanta, pentru ca, pe de o parte, ne spune ca un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta cel mult un membru absent, pentru ca mai apoi sa ne vorbeasca despre imputernicirea semnata si scrisa de proprietarii in numele carora voteaza.
Ma minunez ce raspuns ati oferit. Chiar daca au trecut ani buni. In primul rand, activitatea de solutionare a petitiilor este reglementata de Ordonanta Guvernului nr. 27/2002. Si termenul pentru solutionarea petitiilor este de 30 de zile, cu posibilitatea de a il prelungi inca 15, cu anuntarea scrisa a petentului.
In cazul solicitarilor de furnizare a unor informatii de interes public, cadrul legal este reprezentat de Legea nr. 544/2001 si de Hotarare Guvernului nr. 123/2002. Aici termenele sunt; 10 zile, cu posibilitatea de prelungire la 30, cu comunicarea acestui lucru solicitantului, in cadrul termenului de 10 zile.
Raspuns fara antet
Buna ziua, as dori sa stiu daca este obligatoriu ca raspunsurile furnizate de institutiile publice si de societatile comerciale aflate in subordinea acestora, sa contina antet si semnatura. Multumesc.
Hartuire in indeplinirea atributiilor de serviciu
As dori sa stiu ce poate face un functionar public caruia i se aduc infurii repetate, telefonice, de la un cetatean.
Daca un cetatean suna de peste o luna la o institutiei publica si iti aduce injurii, ce poti face?
Suna uneori si de 10 ori pe zi. Iti aduce injurii pentru lucruri fara nicio legatura cu tine. Nu te cunoaste. Insa, in presa au aparut articole despre evenimente din cadrul institutiei si acesta suna si calomniaza persoanele care raspund.
Conform Codului penal, art. 208, alin 2 ar fi hartuire.
Mai mult, functionarul are dreptul de a cere sa fie tratat cu respect, in conditiile in care ofera respect (art. 447 Cod administrativ). Insa, ce poate face institutia?
Firma cenzorat
In cadrul sedintei adunarii generale a asociatiei de proprietari a fost aleasa o firma digitala pentru cenzorat. S-a semnat contractul. Insa, dupa citirea cu atentie a procesului verbal, s-a constatat faptul ca, de fapt voturile au fost numarate gresit, sarindu-se de la 10 la 16, in cazul firmei castigatoare. Numerotarea era gresita, de fapt celalalt cenzor avea majoritatea voturilor.
Persoana care a propus firma face presiuni si ameninta cu solicitarea unui audit pe 3 ani, acuzand ca sunt miscari meschine pentru a stopa transparenta. Ignorand faptul ca de fapt nu este votul majoritatii. Si are pretentia ca acel contract sa ramana in vigoare. Persoana face parte din comitetul executiv nou ales.
Alegerea organelor de conducere ale asociatiei de proprietari
In cadrul sedinței adunarii generale a asociatiei de proprietari au fost alesi 4 membri ai comitetului executiv.
Presedintele a fost ales cel care avea cele mai multe voturi, dintre 2 persoane. Dupa ce majoritatea a decis sa avem 4 membri, au fost propuse 4 persoane si acest comitet propus a fost votat ca intreg, nu fiecare persoana, separat. Nu mi se pare normal. Nu trebuia ca fiecare persoana sa fie votata separat?
Adam Grecu a scris:
Domnule,
Toate aspectele despre care dvs. discutati, le rezolva proprietarul. Ca dvs. doriti infiintarea unei asociatii de chiriasi este foarte bine, dar trebuie sa aveti grija ca functionarea noii asociatii trebuie sa respecte , da , prev. L196/2018. Apoi, acolo, trebuie sa aveti un grup de oameni, cu dorinta / putinta sa faca treaba, sa se implice... Eu nu prea am vazut asemenea cetateni care sa se implice in asa ceva.
Banuiesc ca acum proprietarul (primaria) va administreaza, va tin toate evidentele financiar-contabile si administrative.
Daca va uitati prin L 196/2018, o sa vedeti cam cum trebuie organizata o as. prop. si tot asa trebuie sa se organizeze si o as. de chiriasi. O sa vedeti care este structura de conducere, cu drepturi si mai ales obligatii.
Puteti dvs. spera ca va puteti organiza si functiona ca o asociatie de chiriasi / locatari?
Daca raspunsul este DA, atunci dati-ii drumul la treaba, daca raspunsul este negativ, ramaneti la nivelul pretentiilor proprietarului.
Succes!
Nicaieri in Legea 196/2018 nu scrie faptul ca o asociatie de chiriasi se organizeaza ca si una de proprietari. Ba dimpotriva, conform art. 23, asociatiile de chiriasi se constituie si se organizeaza in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26 /2000 cu privire la asociatii si fundatii. Tot ceea ce se refera la asociatiile de chiriasi este reglementat la articolele 23 - 26.
Functionarea asociatiilor de chiriasi
As dori sa stiu cum functioneaza, la modul concret, o asociatie de chiriasi.
Conform legii 196/2018, acestea se infiinteaza si se organizeaza conform OG 26/2000. Nu scrie nicaieri in legea 196/2018 ca asociatiile de chiriasi se organizeaza si functioneaza la fel ca cele de proprietari. Dimpotriva, in articolul 25 scrie clar faptul ca asociatiile de chiriasi desfasoara numai activitati prevazute in contractul de dare in administrare.
Prin urmare, care este structura legala a organelor de conducere in cadrul unei asociatii de chiriasi? Cine calculeaza cheltuielile pentru fiecare apartament? Cum se stabileste acest aspect? In legea 196/2018, toate prevederile sunt aplicabile, cu privire la aceste aspecte, doar asociatiilor de proprietari. Toate acestea se stabilesc prin contractul de dare in administrare?
Care ar fi temeiul legal pentru ca un administrator de imobil sa fie angajat in cadrul unei asociatii de chiriasi? Legea 196/2018 face referire doar la asociatii de proprietari si in aceasta directie. Mai mult, administratorii de imobile au dreptul, legal, de a se angaja la aceste asociatii de chiriasi? Tot ceea ce scrie in Legea nr. 196/2018, cu privire la administrarea imobilelor, se refera la asociatiile de proprietari, conform textului de lege.
In legea 196/2018 nu scrie nicaieri ca o asociatie de chiriasi se organizeaza la fel ca si una de proprietari! In mica sectiunea destinata asociatiilor de chiriasi scrie ca se constituie si se organizeaza conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000. Se organizeaza, scrie clar. Mi se pare ca nu le-a pasat deloc cum se aplica acest lucru la modul concret. Consiliu director in asociatia de chiriasi? Apoi, mai scrie si ca, asociatiile de chiriasi desfasoara numai activitatile prevazute in contractul de dare in administrare (art. 25, alin 2 din legea 196/2018.
Absolut toate prevederile privind constituirea si functionarea asociatiilor de proprietari sunt aplicabile doar asociatiilor de proprietari, niciunde in legea 196/2018 nu scrie ca ar fi aplicabile si asociatiilor de chiriasi. Dovediti-va afirmatia, cu articol de lege. Ca da, ar fi fost logic sa fie asa, sunt de acord. Insa, pentru orice e nevoie de temei legal.
Si unde scrie chestia aceasta?..... Ca presedintele supune la vot cererea, in prima adunare generala? Cum puteti scrie asa bazaconii? In lege scrie clar cum se dobandeste calitatea de membru al asociatiei de proprietari, ulterior constituirii: la cererea scrisa a proprietarului, prin semnarea unui act aditional la acordul de asociere. (art. 17, alin 7 al legii 196/2018)
georgeiuly a scris:
Transmite la asociatie copie de pe titlul de proprietate, cererea de solicitare sa deveniti membru al asociatiei iar pres supune la vot a cereri dvstra la prima ad. gen. Nu este nevoie sa aveti mutatia la aceasta adresa.