avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 334 soluții astăzi
Forum Activitate marian_badea

Activitate marian_badea

Răspuns la discuția Dosare de personal
In baza a nimic, a mers unde erau puse si le-a distrus. Acele dosare urmau sa fie arhivate, pesoanele respective nu mai erau angajate la institutia respectiva. Cu stiinta sau din prostie, nu se stie!
Care sunt consecintele in cazul in care, intr-o institutie publica un angajat a distrus dosare de personal ale unor angajati care au incheiat perioada de activitate la institutia respectiva. Dar intr-0 institutie privata?
Pentru garaj am incheiat un contract de inchiriere pe termen de 5 ani ,16.04.2019 - 15.04.2024, intre primarie si subsemnatul. In anexa la HCL, insa, termenul de inchiriere este 16.04.2019÷15.04.2023 (un termen de inchiriere de numai 4 ani), in contradictie cu termenul de inchiriere de 5 ani, din contract si totodata in contradictie cu 2 articole din HCL, care prevad termene de inchiriere de 6 luni sau 5 ani - “Se aproba incheierea unui nou contract prin tacita relocatiune pe perioada determinata de 6 luni sau de 5 ani, dupa caz, pentru terenurile pe care sunt amplasate constructii provizorii cu destinatia garaj ').
Subsemnatul a achitat impozitul pe teren si garaj, pe tot anul 2023, conform contractului.
La solicitarea mea ( in urma unui telefon de la primarie), de a se confirma valabilitatea termenului inscris in cotract de 15.04.2024 sau prelungirea contractului pe 5 ani, mi s-a comunicat ca solicitarea mea nu a intrunit nr. de voturi necesar prelungirii contractului , iar contractul meu a expirat in 15.04.2023 si trebuie sa eliberez terenul.
Oare contractul nu este un document juridic si termenele din contract trebuie respectate? Oare, prin faptul ca ei au hotarat prin HCL termen de inchiriere de 4 ani in contradictie cu propriile lor articole din HCL nu este o incalcare a legii? Pot sa-mi anuleze un contract, desi este valabil?
Ce ar trebui sa fac, astfel incat eu sa pot folosi garajul pna la 04.2024?
Dar ati spus ca este legal, ca persoana sa poata refuza sa efectueze sarcinile si pentru al doilea post ( in conditiile in care nu este fizic posibil acest lucru in timpul de 8 ore).
Pentru a efectua aceste sarciini suplimentare, persoana merge sambete, duminici, sta peste progaram de 2 ani de zile? Este legal acest lucru sa muncesti dublu ca timp si volum de munca, fara concedii si fara sa fii platit suplimentar?

Revin, este legal ca managerul sa-i dea sarcina sa efectueze munca pentru 2 persoane, atata vreme cat organigrama prevede 2 posturi? Au fost 2 persoane, a plecat una si inca nu s-a angajat o a doua, timp de mai bine de 2 ani? Cum poate o persoana sa faca munca pt doua si fara retribuire si ca volum, atata timp?
In cadrul unei institutii publice , la Serviciul RUNOS sunt conform organigramei 2 posturi, unul pt. salarizare si celalalt pt. resurse umane. Fiecare din cele 2 persoane angajate la RUNOSi trebuie sa stie si salarizare si resurse pt a se putea inlocui in timpul concediului uneia dintre ele. De mai mult de 2 ani, este o singura persoana angajata, care face si resurse si salarizare (practic face munca pentru 2 posturi din organigrama) fara a fi retribuita pentru 2 posturi ci doar pt. un post.
Intrebarea este: persoana respectiva poate sa refuze sa faca munca pt. cele doua posturi si sa faca munca doar pentru un post ( de ex. numai pt. salarizare) sau ea poate primi sarcina ( de la manager) sa presteze in continuare, munca pt. cele 2 posturi (fara retribuire corespunzatoare celor 2 posturi si fara posibilitatea ca ea sa-si ia concediu- are practic inca un concediu restant din anul trecut).
In cazul unui refuz , de a mai presta munca pt 2 posturi, ce se poate intampla legal?
In cadrul unei institutii publice a avut loc un concurs de angajare economist la compartimentul resurse umane. In urma concursului a fost angajata o persoana pe postul respectiv. De cand a fost angajta, persoan respectiva nu a rezolvat nici o sarcina din fisa postului, din simplul fapt ca nu stie.
Mai mult, a facut un referat catre manager, in care il informeaza faptul ca ea nu face nimic, ca nu stie si colega ei nu i-a aratat .
Mai mult persoana respectiva nici nu intreaba , nu are initiativa , iar cand i se arata ceva nu intelege, nici nu citeste pentru a se instrui.
Managerul obliga pe angajatul mai vechi sa-i arate celui nou, acesta pierzand timp pretios pentru rezolvare asarcinilor de serviciu, in plus tot el rezolva si sarcinile pentru persoana nou nagajta.
Oare un angajat vechi are obligatia sa-l instruiasca pe noul angajat, sa -si ia din timpul sau alocat sarcinilor de serviciu si in acest timp sa-l instruiasac pe cel nou, consecinta fiind ca sa ramana peste program sa poata sa-si rezolve sarcinile, inclusiv pe cele ale celui nou care motiveaza ca nu stie si nu i se arata?
Hoatarile judecatoresti intr-un proces cu Casa de pensii, se legalizeaza inainte sa fie transmise la Casa de pensii? sau sunt valabile fara a fi legalizate. Avocata mea spune ca nu se legalizeaza, dar de la Curtea de apel mi s-a spus ca trebuie legalizata inainte s-o depun la Casa de pensii?
Cum o fi corect, ca vad ca parerile sunt impartite!
Am avut un proces cu Casa de pensii, sector 5. A avut loc procesul, apelul casei de pensii, s-a data sentinta in 04.04.2022, iar pe site-ul Curtii de apel Bucuresti a fost ultima modificare in 04.07.2022.
Am catigat o parte din solicitarile mele.
Problema este ca din04.04.2022 si pana in prezent 14.09.2022, nu am primit acea sentinta si nici vreo recalculare de la Casa de pensii.

Pe site-ul Curtii de apel Bucuresti figureaza ca sentinta a fost data si este definitiva in data din data de 04.07.2022.
Oare cat dureaza sa fie trimisa sentinta mie si Casei de pensii? Un an , doi...?
Cum pot afla cat dureaza?

Buna ziua,
In urma unui proces de mostenire, eu si fratele meu am devenit proprietari pe cateva loturi de teren extravilan (ca mostenitori ai mamei).
In timpul procesului, primaria a facut cadastru pe aceste loturi iar cartea funciara a fost deschisa si este pe numele mamei, conform titlului de proprietate.
Hotararea judecatoreasca nu contine si nr. cartii funciare, ci doar suprafetele si vecinatatile acestor loturi.
La cererea mea, adresata OCPI , de a modifica cartea funciara pe numele nostru, cei de la OCPI mi-au raspuns ca trebuie sa vin cu o hotarare judecatoreasca rectificata care sa contina nr. cartii funciare si nr cadastral, deoarece la data emiterii acesteia terenurile aveau cartea funciara deschisa.) cf legii 7/1996 art. 29(1) si art. 28(1).

Ce ar trebui sa fac eu in acest caz, sa deschid actiune judectoreasca sa cer rectificarea hotararii judecatoresti (sa chem in judecata pe toti mostenitorii - ceilalti, vreo 7-8 erau din partea sorei mamei si au primit loturile acesteia, titlujl de proprietate fiind pe numele mamei si sorei sale).


Multumesc!