Astazi nu m-am mai prezentat la invitatia politiei si mi-au mai trimis o citatie pe email.
Asta nu este abuz in serviciu?
Cui trebuie sa ma adresez?
Acum vreo luna am facut o sesizare pe portalul politiei romane pentru tulburarea linistii publice in mod repetat.
Acum o saptamana am primt prin email o invitatie la politia locala in calitate de reclamant, fara sa mi se dea alte detalii, doar ca scrie evidentiat, ca daca nu ma prezint voi fi sanctionat conform art2 alin 31 din 61/1991 cu amenda intre 500 si 1500 lei.
M-am prezentat la politie la data si ora stabilite, dar agentul care se ocupa de caz nu era la locatie, iar dupa vreo 40 min am plecat acasa.
Urmatoarea zi am primit alta invitatie, identica, iar m-am prezentat la politie, iar agentul lipsea din nou.
Dupa inca vreo doua zile am mai primit a treia invitatie, dar am dat raspuns la mail si le-am spus ca nu ma mai duc.
Totodata am facut o plangere pe portalul politiei romane pentru abuz si hartuire, si le-am explicat situatia.
Intrebarea este daca ma pot adresa instantei de judecata in acest caz, sau este legal ce face agentul de politie respectiv?
In 13 oct 2023 am facut o sesizare pentru repararea acoperisului in aplicatia e-bloc, aplicatie folosita pentru platile catre asociatie. Am primit un numar de inregistrare, dar nu mi-a raspuns nimeni la solicitare. Este valabila aceasta metoda pentru reclamatie la primarie?
Cum se trimite oficial o cerere reparatii catre asociatia de proprietari, care sa aiba efect la un eventual proces?
Administratorul nu imi raspunde la mesajele scrise pe whatsapp, iar presedintele ma trimite la plimbare, si imi spune ca " este normal sa fie infiltratii prin acoperis, atunci cand ploua".
La AG din toamna, pentru vecini nu a prezentat un subiect bun de dezbatut, ca doar la mine imi ploua in casa, la ei nu.
Este considerat programul + pauza de masa 30 min, cu toate ca in CIM nu specifica nimic clar. Adica scrie "cu pauza de masa inclusa/neinclusa in program" fara sa fie taiata vreo varianta, asa ca accept programul stabilit de 6:30+30min pauza.
Problema este ca in luna decembrie am lucrat 21 zile(6zile in tura de dimineata) din 18 lucratoare, si obligati sa facem cerere de CO pentru inca 2 zile, ceea ce eu si inca vreo 2 colegi am refuzat.
Ceilalti colegi nu stiu ca au si drepturi si accepta cam orice, doar injura printre dinti pe la colturi, iar cand reproseaza ceva sefului, nu au o baza legala cu care sa-si sustina afirmatiile.
Problema este ca la un schimb de 6 zile dimineata se lucreaza 9,5 ore pe minus.
Daca luna are 21 zile lucratoare, inseamna 168 ore, dar eu as lucra doar 158,5 ore, iar cu o zi in plus tot raman cu 1,5 ore pe minus.
Angajatorul imi trece acea ora pe minus, o plateste, dar ma obliga sa o recuperez.
Am citit codul muncii legat de program, dar nu se specifica numic clar pentru cazul meu.
In lege scrie ca intr-o saptamana nu se poate lucra mai mult de 48 ore.
lege5, art 114:
"(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână."
Chiar daca eu lucrez zile in plus in fiecare luna, datorita turei de dimineata media nu depaseste nici 40 ore pe saptamana
Lucrez intr-o companie care are program continuu, in 3 schimburi 7 zile pe saptamana.
In CM este specificat program inegal de lucru, conform graficului afisat la avizier, maxim 8 ore pe zi(max 8 ore scrie ingrosat).
Programul de la avizier este 6:15-13:15 (6,5pontat+30min pauza), 13:15-21:45(8ore+30min pauza) si 21:45-6:15(8ore+30min pauza), programul fiind 6 zile lucratoare cu 2 zile liber.
In fiecare luna lucrez 1-2 zile in plus fata de zilele lucratoare din acea luna, dar managerul vrea sa muncim exact cate ore sunt lucratoare in acea luna.
Pentru asta blocheaza transportul cam de 2-3 ori pe luna pentru schimbul de dimineata, si tine tura pana la ora 17:00. Angajatii sunt din diferite localitati, departe de firma, si se asigura transport in baza intelegerii de la angajare, pe anumite trasee.
Pe luna decembrie s-au impus zile de concediu cu venire la munca fara pontaj chiar daca tura mea a lucrat 3 zile in plus fata de zilele lucratoare legal.
La angajare i-am atentionat ca nu se vor compensa toate orele lipsa de la schimbul de dimineata, dar au spus ca isi asuma acest lucru, asa cum si eu imi asum sa muncesc o zi-doua pe luna in plus.
Se incalca legea in acest caz?
Se poate face plangere la ITM sau in alta parte?
Nu stiu daca iedera poate sa strice un gard din beton, dar se poate folosi un erbicid.
Atata timp cat stropesti pe gardul tau, nu are nimeni ce sa-ti reproseze.
La pomi exista o distanta minima fata de hotar, dar la ierburi nu am gasit nici o reglementare
Motivul primei sesizari catre ANPC a fost pentru taxarea cu 25 lei administrare card, in conditiile in care am pachetul "zero tot" si am respectat toate conditiile impuse de banca pentru a beneficia de acest pachet. Am mers intr-o agentie unde pur si simplu tanti a ras de mine cand am cerut sa-mi restituie acea suma. Tot atunci am cerut sa-mi scot toti banii din cont si sa il inchida cu tot cu card, dar mi-a spus ca nu se poate,ca suma este mare si trebuie sa fac cerere telefonica pt marire plafon retragere. Am cerut marirea plafonului, si in 2 zile am reusit sa scot toata suma, apoi am cerut sa-mi restituie cei 25 lei si sa inchida contul(telefonic si pe mail). Cei din callcenter au spus ca nu ma pot ajuta cu nimic, iar la sesizarea online am primit un mail ca au luat la cunostinta, si ca trebuie sa merg iar in agentie sa se faca misto pe seama mea.
Cand am vazut ca nu se poate rezolva amiabil, am facut sesizarea cu specificatia ca-mi vreau cei 25 lei si totodata sa inchida contul, deoarece consider ca nu au respectat conditiile din contract, deci contractul este nul din punctul meu de vedere.
Mi-au oferit 100 lei voucer emag sa-mi retrag plngerea, dar nu am retras nimic.
In cateva zile am primit raspuns de la ANPC ca banca imi va restitui banii, si asa s-a si intamplat, doar ca nu mi-au inchis si contul.
Am sunat la banca sa-l inchida, dar dupa o convorbire de peste o ora (din care 45 min am asteptat sa ma preia un operator), au spus ca nu se poate inchide doar intr-o agentie.
Am facut o cerere online din aplicatia bancii la care bine inteles ca mi-au raspuns formal ca nu se poate.
O perioada de vreo 2 luni nu i-am mai bagat in seama, pana cand am fost sunat sa ma atentioneze ca datorez o anumita suma.
Am mers la o agentie si mi-au spus ca este vorba de comisioane de administrare cont, si ca daca nu le platesc nu imi inchid contul.
Daca ei au incalcat termenii din contract, acel contract mai este valabil?
In urma unei neintelegeri, banca mi-a pus un comision aiurea pentru care am facut plangere la ANPC, am castigat si banii mi-au fost restituiti.
Odata cu plangerea si dupa, am cerut si inchiderea contului (scris pe mail, telefonic si verbal in agentie), dar banca nu vrea sa il inchida. Mereu gaseste cate o scuza. Ba ca trebuie sa ma prezint la o agentie, ba ca am de achitat comisioane pe care le-au pus, cu toate ca i-am instintat ca nu mai folosesc contul si il vreau inchis.
Cum pot sa scap de minunatii astia, ca au inceput sa ma sune sa-mi aminteasca ca le datorez bani.
Precizez ca mi-au pus comisioanele dupa ce am cerut inchiderea CONTULUI, nu cardului.