avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 926 soluții astăzi
Forum Activitate zolisoft2014

Activitate zolisoft2014

Buna tuturor. Am initiat o plata online la o factura printr-un procesator de plati (energie electrica). Rezultat: tranzactie esuata, procesatorul ofera optiunea de reluare sau renuntare. Am ales reluare, am introdus datele cardului, plata reusita. Verific soldul contului curent si observ dublarea tranzactiei, suma fiind retinuta de doua ori. Am anuntat imediat procesatorul de plati, care confirma o tranzactie esuata si una reusita si recomanda sa iau legatura cu banca pentru suma blocata de doua ori. De pe pagina de online banking iau adresa de email a bancii si scriu toata povestea, ei recunoscand ca a fost ceva incident si ca multe tranzactii s-au dublat, dar daca problema persista, trebuie sa SUN pe TELEFON la banca. De pe site-ul bancii iau alta adresa de email destinata suportului de clienti si scriu aceiasi poveste, raspunsul fiind acelasi: da, in data respectiva au fost probleme de soft si unele sume s-au blocat dublu, dar trebuie sa SUN LA BANCA ca sa deblocheze. Din motive de sanatate am probleme de auz, e greu sa fac o convorbire telefonica, am scris bancii ca blocarea s-a facut din eroare si nu cred ca este nevoie de aprobarea mea si nici macar de identificarea mea, pur si simplu sa repare greseala cum facem noi cu totii din afara sistemului birocratic al bancilor. Este a 6-a zi cu banii blocati. Intrebare: fapta bancii de a tine banii blocati intruneste elementele unei infractiuni de abuz de incredere? Poate cineva sa identifice si infractiunea prin care ma obliga sa fac ceva, concret sa sun, cu toate ca i-am contactat pe caile indicate de ei pe site ?
Buna ziua. Statul de salar aferent activitatii din luna Decembrie il intocmesc in luna Ianuarie. Cheltuielile si contributiile aferente statului de salar inregistrez in nota contabila din Ianuarie sau in nota contabila din Decembrie? Multumesc.
Răspuns la discuția Declaratia 010
Va multumesc mult pentru raspunsul clar.
Discuție Declaratia 010
La multi ani tuturor! In 2022 am fost microintreprindere fara angajat. Am angajat o persoana cu actele in regula (medicina muncii, contract cu 90 zile proba, transmis revisal) cu incepere din 29 decembrie. Adevarul e ca intentionam sa raman micro. Persoana nu s-a prezentat si am trimis angajatului notificare si pe baza literei 31(3) am trimis in revisal incetarea contractului incepand din 03.01.2023. Am decis ca nu mai angajez, raman SRL cu impozit pe profit. Pentru acele 3 zile normal va trebui sa platesc toate contributiile si taxele legale.
Intrebarea este: cum procedez cu declaratia 010 si 700?
Varianta 1: in ianuarie 2023 declar contributiile in 112 si depun o declaratie 010 cu privire la faptul ca devin platitor de contributii, iar dupa aceea in februarie 2023 iarasi depun o declaratie 010 pentru ca nu mai am angajat, iar in martie depun 700 pentru ca devin platitor de impozit pe profit.
Varianta 2: in ianuarie 2023 in declaratia 112 declar tot ce tine de angajat si depun in martie 700 ca devin platitor de impozit pe profit.
Multumesc.
Discuție Casa de marcat
Buna. Detin un SRL, activitate principala 6201 (soft la comanda). Prestez servicii strict pe baza de contact cu persoane juridice romane, facturez sí incasez prin banca. Imi poate spune cineva daca sunt obligat sa cumpar casa de marcat sau nu? Multumesc mult.
Răspuns la discuția Nelamurire inresgistrare TVA
Da. Intre timp si eu am citit de mai multe ori si am gasit detaliul. Plafonul de 10k este in cazul in care furnizezi servicii catre un client care NU este inregistrat in Romania. O zi minunata si va multumesc foarte mult pentru raspuns.
Buna tuturor. Va rog lamuriti-ma cu un aspect prinvind regimul de TVA.
Am infiintat o mica firma cu caen 6201, activitati de realizare a software-ului la comanda (software orientat client), in jud. Mures si NU sunt inregistrat in scopuri de TVA.
Am ofertat o lucrare in valoare de 25.000 euro catre o companie platitoare de TVA din Romania si am foarte mari sanse sa si primesc comanda.
Lucrarea este practic producerea unui sistem de vanzari local combinat cu aplicatii de vanzare pe web (food delivery).
Fiind vorba de "servicii electronice", in cazul firmei mele este valabil plafonul de 10.000 de euro sau cel de 88.500 euro pentru a deveni obligatoriu platitor de TVA?
Va multumesc.