avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Activitate violeta_lica

Activitate violeta_lica

Răspuns la discuția bonuri decontabile
In afara de bonul fiscal cuprinzand combustibili a carei deductibilitate atat a cheltuielii cu combustibilii cat si a TVA este reglementata in CF, orice alt BF nu indeplineste caracteristicile impuse pentru a fi considerat document justificativ si a sta la baza inregistrarii in contabilitate a unei cheltuieli ci pastreaza doar justificarea de document de plata.
In acest sens daca achizitia este una privitoare la stocuri (ob.inv., mat.consum, mat.prime, s.a.) BF va fi insotit de o nota de intrare-receptie care va avea calitatea de document justificativ si in baza ei veti inregistra mai intai obiectul de natura stocurilor si apoi consumul acestuia. O alta modalitate de a inregistra BF este inserarea lui intr-un decont si inregistrarea in contabilitate in baza respectivului decont.
Cat priveste cheltuielile de deplasare este inutil sa insistam, daca nu va incadrati la exceptii nu puteti deduce cheltuielile cu deplasarea ca PFA iar ca PJ exista posibilitatea ca inspectorul sa solicite dovada folosintei exclusive a autoturismului si justificarea dificultatilor de realizare a transportului pe alta cale. Actul aditional neinregistrat la ITM ce calitate are?
Răspuns la discuția IMPOZIT FORFETAR
In cazul in care impozitul pe profit calculat conform titlului II Cod Fiscal a fost mai mare decat impozitul minim obligatoriu calculat pe perioada (2 luni la finele trimestrului II) trebuia constituit, declarat si platit ca atare.
Legea prevede compararea impozitului real si al celui minim si plata sumei mai mari.
Da. Nu sunt "fara TVA" ci se aplica masuri de simplificare.

Cod Fiscal
ART. 160

Măsuri de simplificare

(1) Furnizorii şi beneficiarii bunurilor/serviciilor prevăzute la alin. (2) au obligaţia să aplice măsurile de simplificare prevăzute de prezentul articol. Condiţia obligatorie pentru aplicarea măsurilor de simplificare este ca atât furnizorul, cât şi beneficiarul să fie înregistraţi în scopuri de TVA, conform art. 153.

(2) Bunurile şi serviciile pentru livrarea sau prestarea cărora se aplică măsurile de simplificare sunt:

....................

b) bunurile şi/sau serviciile livrate ori prestate de sau către persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolvenţă, cu excepţia bunurilor livrate în cadrul comerţului cu amănuntul;
Buna ziua. Nu are nimeni nici o solutie la problema mea? Multumesc anticipat.
Da. La inchidere de luna, calcul profit.
Creditul este unul imobiliar. S-a dorit preluarea praxis-ului dar asta nu sta in loc de act de proprietate asa cum afirma juristul care a intocmit conventia in care se stipuleaza respectiva preluare cu drepturi si obligatii, inclusiv achitarea ratelor creditului bancar. Cu Casa nu este nici o problema, au fost preluate toate contractele in derulare. Problema este cu titlul de proprietate. Cine este proprietar acum, cand CMI este desfiintat; in baza carui act se schimba rolul fiscal al imobilului? Cum poate instraina un imobil, pe care il detinea, daca intre timp CMI este desfiintat?
Va multumesc pentru timpul si cunostintele acordate.
Buna seara,
Va rog sa dezbateti urmatoarea situatie in incercarea de a gasii o rezolvare.
CMI desfasoara activitate intr-un spatiu inchiriat. Separat achizitioneaza un imobil in oras prin credit bancar, in calitatea sa de CMI. Medicul infiinteaza si un SRL in numele caruia nu mai poate incheia contracte cu CASM... si, constrans, desfiinteaza CMI fara sa lichideze patrimoniul ci avand doar o conventie prin care patrimoniul de afectatiune al CMI trece in proprietatea SRL.
Problema: Cum mai poate transfera CMI, acum desfiintat de 30 zile, dreptul de proprietate al imobilului? Pentru autentificare, notarul ii va solicita un certficat de la Directia de Sanatate care a dispus desfiintarea si, deci, nu va elibera nici un document valabil in fata notarului.
Exista o posibilitate sa fie obtinut prin hotarare judecatoreasca actul de proprietate?
Ce solutie gasiti la aceasta problema? Multumesc anticipat.
Răspuns la discuția Modificare contract de comodat
Va multumesc pentru raspuns si va solicit in continuare o solutie pentru obtinerea de catre SRL2 a autorizarii unui punct de lucru in spatiu cabinet2.Se poate face aceasta in baza unui contract de inchiriere intre SRL1 si SRL2?
Buna seara,
Am urmatoarea situatie: o PJ,(SRL 1) semneaza un ctr.de comodat cu PF (care este in acelasi timp si unul din asociati ai PJ) pentru un apartament 2 camere pe care il amenajeaza, mobileaza si doteaza pe cheltuiala firmei in vederea autorizarii unui cabinet stomatologic. Dupa realizarea imbunatatirilor, odata cu demararea activitatii SRL 1 apreciaza ca, deocamdata, nu ii sunt necesare ambele cabinete(camere) si este interesata de o colaborare cu o alta PJ ( SRL 2) . Nu poate incasa chirie de la SRL 2 in calitate de comodatar si cauta alte solutii pentru a stabilii natura relatiilor contractuale si a decontarilor dintre cele 2 PJ.
Astfel, PF nu este interesata sa modifice retroactiv suprafata data in comdat SRL 1 deoarece aceasta din urma nu mai poate deduce fiscal cheltuiala cu imbunatatirile aduse intregului apartament si deasemenea PF ar fi nevoita sa plateasca impozit pe redeventa incasata de la SRL 2.
Intrebare: Poate intocmii un act aditional la ctr.de comodat initial in care SRL 1 renunta temporar la folosinta 1/2 din suprafata apartamentului dand astfel posibilitatea PF sa devina comodant si pentru SRL 2 cu conditia ca SRL 2 sa plateasca o suma x, lunar, catre SRL 1, pentru dreptul de a folosii imbunatatirile, mobilierul si dotarile din cel de-al doilea cabinet? Se pot stabilii astfel de relatii intre cele doua PJ, ambele in calitate de comodatari?
Mentionez ca aceasta solutie este de natura sa satisfaca conditia de deductibilitate a cotei de amortizare a imobilizarilor, in sensul realizarii de venituri (nu stiu daca pot fi numite redevente pt.dreptul de folosinta a mobilierului si dotarilor specifice unui cabinet medical)
Poate SRL 1 sa conditioneze valabilitatea contractului de comodat incheiat intre PF si SRL 2 de achitarea obligatiilor contractuale intre cele doua PJ?
Tinand cont de aspectul fiscal care se urmareste, care este solutia optima privind raporturile juridice intre cei trei contribuabili?
In speranta ca am reusit sa fiu suficient de coerenta ca sa ma puteti indruma, multumesc anticipat.