Buna ziua,
Situatia sta in felul urmator.
Se achizitioneaza marfa din UE (M Britanie) de catre o firma din Romania. Firma din Romania vinde marfa unei societati din afara UE (Algeria), aceasta din urma solicita ca marfa sa-i fie livrata in alta tara UE (Franta). Intrebarea este: se poate livra marfa direct din M Britanie in Franta fara sa ajunga in Romania si daca da, ce acte trebuie sa intocmeasca firma din Romania si ce se intimpla cu TVA-ul?
Multumesc
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema. Am o firma care se ocupa cu achizitiile comunitare de bunuri alimentare si nealimentare. De curind am semnat 2 contracte de agent exclusiv pe teritoriul Romaniei cu 2 firme, din UE. Ambele contracte sint pe baza de comision. In acest caz va rog sa-mi spuneti care este modalitatea de desfasurare a actului de comert. Eu vad lucrurile in acest fel:
1 gasesc client firma romaneasca
2 vind marfa firmelor pe care le reprezint in conditiile cerute de acestea
3 primesc comenzile de la clienti pe care le transmit firmelor al caror agent sint
4 firmele pe care le reprezint factureaza si livreaza produsele direct clientului roman
5 clientul roman plateste marfa direct firmelor pe care le reprezint
6 firmele reprezentate de mine imi platesc comisionul stabilit prin contract
7 firma mea factureaza comisionul.
8 platesc taxe si impozitele aferente profitului (comision-cheltuieli)
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema. Am o firma care se ocupa cu achizitiile comunitare de bunuri alimentare si nealimentare. De curind am semnat 2 contracte de agent exclusiv pe teritoriul Romaniei cu 2 firme, din UE. Ambele contracte sint pe baza de comision. In acest caz va rog sa-mi spuneti care este modalitatea de desfasurare a actului de comert. Eu vad lucrurile in acest fel:
1 gasesc client firma romaneasca
2 vind marfa firmelor pe care le reprezint in conditiile cerute de acestea
3 primesc comenzile de la clienti pe care le transmit firmelor al caror agent sint
4 firmele pe care le reprezint factureaza si livreaza produsele direct clientului roman
5 clientul roman plateste marfa direct firmelor pe care le reprezint
6 firmele reprezentate de mine imi platesc comisionul stabilit prin contract
7 firma mea factureaza comisionul.
8 platesc taxe si impozitele aferente profitului (comision-cheltuieli)
Am vorbit cu un contabil si mi-a spus ca as avea nevoie de un anumit model de facturier si chitantier. De asemenea m-ar interesa ce trebuie sa fac dupa ce sint actele gata (din punct de vedere fiscal).
Firma pe care o s-o infiintez o sa faca achizitii intracomunitare. Care sint pasii pe care trebuie sa-i fac dupa ce actele sint gata si ce tipizate fiscale trebuie sa-mi procur.
Multumesc
Va multumesc pentru raspuns. Este clar ca o sa apelez la un avocat.
Puteti sa-mi spuneti ceva legat de plata impozitului, in cazul in care o sa fie vorba de un contract de comision?
In primul rind rog administratorii sa ma ierte daca am postat aiurea.
Situatia este urmatoarea:
O firma straina din UE vrea sa devin agentul ei de vinzari in Romania.
Intrebari:
Ce trebuie sa fac eu si ce trebuie sa faca respectiva firma pentru aceasta?
Cum se platesc impozitele?
E mai bine sa infiintez o societate sau sa actionez ca persoana fizica (in prezent lucrez si in alta parte)?